۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۹

تشخیص احساسات انسانی به کمک هوش مصنوعی

محققان موفق به توسعه یک فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی شدند که می‌تواند احساسات واقعی ما را بدون توجه به گفته‌هایمان آنالیز کند.
کد خبر : ۳۸۷۷۰۴
صراط: محققان موفق به توسعه یک فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی شدند که می‌تواند احساسات واقعی ما را بدون توجه به گفته‌هایمان آنالیز کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپرتس، یک استارتاپ مبتنی بر هوش مصنوعی به نام  SilverLogic Labs یک فناوری تشخیص احساس را ایجاد کرده است که احساسات انسانی را تجزیه و تحلیل کرده و می‌تواند واکنش و رفتار افراد را نیز پیش‌بینی کند.

این شرکت ادعا می‌کند که این فناوری می‌تواند احساسات و انگیزه‌های انسانی را دقیق‌تر از هر فناوری دیگری که در حال حاضر موجود است، پیش‌بینی کند.

الگوریتم این سیستم حرکات کوچک و تقریبا غیرقابل تشخیص انسان را بررسی کرده و احساس شخص را درمی‌یابد.

این فناوری با تجزیه و تحلیل حرکات صورت مرتبط با طیف وسیعی از احساسات انسانی که در جاهای مختلفی مانند مصاحبه‌ها، گروه‌های مختلف و مکان‌های عمومی مانند کنفرانس‌های مطبوعاتی بروز داده می‌شود، کار می‌کند.

توسعه دهندگان این فناوری بر این باورند که این سیستم، بعد دیگری از امنیت را به محیط های امنیتی و دفاعی اضافه می‌کند.

این فناوری که مبتنی بر هوش مصنوعی است، لحظه به لحظه بر رفتار انسان‌ها نظارت کرده و هر بخش از احساسات را برای تعیین اینکه به عنوان مثال فرد در زمان تماشای تلویزیون چه احساسی دارد، با یکدیگر مقایسه می‌کند.

این تکنولوژی تشخیص عاطفه بر ویژگی‌های رفتاری ظریف مرتبط با شادی، اعتماد، ترس، تعجب، غم، انزجار، خشم و انحرافات انسانی متمرکز است.

همچنین می‌تواند تحلیل کند که آیا فرد به بیماری‌هایی مانند فشار خون بالا مبتلا بوده، یا دارویی مصرف کرده است.

این فناوری همچنین می‌تواند به آموزش و پرورش کمک کند چرا که قادر است واکنش‌های دانش آموزان را نسبت به آموزه‌های معلمان آنالیز کند تا مشخص شود که آنها درس را یاد گرفته‌اند یا خیر.

همچنین می‌تواند کل زمان یادگیری را کاهش داده و بهره وری را در کلاس درس افزایش دهد.