۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۶

ذخیره رمز عبور گوشی و رایانه در لباس!

با طراحی البسه هوشمند دیگری نیازی به حفظ کردن کلمات عبور رایانه و گوشی خود ندارید. پوشاک مذکور نیازی به باتری هم ندارند و استفاده از آنها ساده است.
کد خبر : ۳۸۷۷۰۷
صراط: با طراحی البسه هوشمند دیگری نیازی به حفظ کردن کلمات عبور رایانه و گوشی خود ندارید. پوشاک مذکور نیازی به باتری هم ندارند و استفاده از آنها ساده است.

به گزارش مهر به نقل از تکنولوژی ریویو، محققان دانشگاه واشنگتن موفق به تولید نوعی پارچه هوشمند شده اند که در آن از الیاف مغناطیسی استفاده شده و قابلیت ذخیره سازی اطلاعات را دارد.

قرائت این اطلاعات ذخیره شده در الیاف از طریق یک دستگاه مغناطیس سنج صورت می گیرد که امروزه در درون بسیاری از گوشی های هوشمند تعبیه شده است.

این الیاف مغناطیسی را می توان در قالب برچسبی کوچک به لباس ها چسباند و اطلاعات کلمات عبور را در آنها ذخیره کرد. البته حجم اطلاعات قابل ذخیره سازی از این طریق زیاد نیست، ولی برای ذخیره سازی چند کلمه عبور کافی است.

با این روش می توان گردن بند، دستکش یا کارت های هوشمند باز کردن قفل در را هم به عنوان کلمه عبور گوشی و رایانه به کار گرفت. به نظر می رسد پس از برطرف شدن برخی دغدغه های مربوط به کاربرد این روش اعم از استحکام و پایداری الیاف یادشده، گرانی آنها و محدودیت کاربردشان استفاده از آن گسترش قابل توجهی بیابد.