۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷

واکنش دفتر حریری به آنچه میان وی و ولایتی گذشت

دفتر نخست وزیر مستعفی لبنان با صدور بیانیه ای درباره آنچه میان ولایتی و حریری گذشته است واکنش نشان داد.
کد خبر : ۳۸۸۶۸۱
صراط: دفتر نخست وزیر مستعفی لبنان با صدور بیانیه ای درباره آنچه میان ولایتی و حریری گذشته است واکنش نشان داد.

به گزارش مهر به نقل  از النشره، دفتر رسانه ای سعد حریری نخست وزیر لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: در واکنش به آنچه علی اکبر ولایتی مشاور  رهبر ایران در امور بین الملل درباره دیدار اخیرش با حریری اعلام کرده است لازم است که دفتر رسانه ای توضیح دهد که اولا، حریری درخواست میانجی گری میان یک کشور و دیگری را مطرح نکرده است بلکه به ولایتی دیدگاهش را درباره ضرورت توقف دخالت های ایران در یمن به عنوان اصل و پیش شرط برای هر گونه بهبود روابط میان آن و عربستان اعلام کرده است و ثانیا، حریری مکررا اعلام کرده است که این دیدگاه شخصی و نظر شخص اوست و ثالثا، هنگامی که ولایتی پاسخ  داد که گفتگو درباره حل بحران یمن می تواند سرآغاز خوبی برای شروع گفتگو میان ایران و عربستان باشد حریری جواب داد: خیر، یمن قبل از هر گونه گفتگویی. به نظر من حل مشکل یمن تنها سرآغاز، قبل از  شروع هر گونه گفتگو میان شما و عربستان است.

ولایتی در پاسخ به اتهامات سعد حریری گفت: ایشان نکته‌ای را گفتند که از القائات سعودی‌ها بوده است. آقای حریری گفتند که در ملاقاتی که با بنده داشتند، گفته‌اند در امور داخلی لبنان دخالت نکنید درحالی‌که اصلاً چنین حرفی نزد و اصلاً مذاکرات ما تند و خشن و تهدیدآمیز نبود. معلوم شد این القای سعودی‌هاست و حاضر نیستند لبنان را در آرامش و دوستی دو ملت ایران و لبنان را ببیند.

وی افزود: ما آقای حریری را تهدید نکردیم و در مورد مسائل جاری منطقه بحث کردیم. ایشان می‌خواست به‌نوعی بین ایران و عربستان سعودی وساطت کند و ما تأکید کردیم که ما مشکلی با عربستان سعودی نداریم اما اینکه سعودی‌ها بیش از ۲ سال مردم یمن را بمباران می‌کنند و این کشور را محاصره کردند و ۷۰۰ هزار نفر دچار وبا شدند. این دیگر ربطی به سیاست ندارد و به خاطر مسائل انسانی هم که شده با یمنی‌ها مذاکره کنند.