۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳

سوریه: نظامیان آمریکایی از سوریه بروند

وزارت خارجه سوریه مجددا با اشاره به اینکه حضور نظامیان آمریکایی و دیگر نیروها بدون مجوز دمشق نادیده گرفتن استقلال و تعدی به حاکمیت سوریه است، خواستار خروج نیروهای آمریکایی از این کشور شد.
کد خبر : ۳۸۸۶۸۸
صراط: وزارت خارجه سوریه مجددا با اشاره به اینکه حضور نظامیان آمریکایی و دیگر نیروها بدون مجوز دمشق نادیده گرفتن استقلال و تعدی به حاکمیت سوریه است، خواستار خروج نیروهای آمریکایی از این کشور شد.

به گزارش مهر، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: سوریه مجددا خواستار عقب نشینی فوری و بدون قید و شرط نیروهای آمریکایی از اراضی خود است و این حضور را تعدی به حاکمیت سوریه و استقلال آن می داند و با این موضوع بر این اساس تعامل خواهد کرد. مرتبط کردن حضور نیروهای آمریکایی در سوریه به عملیات حل و فصل بحران توجیهی برای این حضور است.

این منبع بیان کرد:حضور نظامیان آمریکایی و هر نیروی خارجی بدون موافقت دولت سوریه اقدامی خصمانه و تعدی به حاکمیت سوریه و نقض منشور سازمان ملل است. دولت آمریکا همواره مدعی است که دخالت نیروهایش در سوریه با هدف مبارزه با داعش که نفس های آخرش را به برکت جانفشانی های ارتش سوریه و متحدانش می کشد، است و مرتبط کردن حضور آمریکا در سوریه هم اکنون به روند حل و فصل بحران سوریه جز بهانه و توجیهی برای این حضور نیست و این مردود است زیرا آمریکا و دیگران نه تنها نمی توانند با اقدام نظامی راهکاری بیابند بلکه برعکس این حضور به طولانی شدن طول بحران و پیچیدگی بیشتر آن می انجامد.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: مواضع جدید وزیر دفاع آمریکا تاکیدی بر نقش ویرانگر آمریکا از طریق همسویی با داعش و دیگر گروههای تروریستی و تلاش مداوم برای به شکست کشاندن همه تلاشها برای حلب بحران کنونی با هدف ایجاد تنش و بر هم زدن ثبات منطقه در خدمت طرح صهیونیستی و فرض هیمنه بر کشورهای منطقه است و این رفتار آمریکا به تنهایی برای کذب بودن مواضع وزیر دفاع آمریکا کافی است. سوریه مجددا خواستار عقب نشینی فوری و بدون قید و شرط نیروهای آمریکایی از سوریه است و این حضور را تعدی به حاکمیت سوریه و استقلال آن می داند و بر این اساس با آن برخورد خواهد کرد.