۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱

نگاهی به عملکرد مغرضانه کانال ضدانقلاب در زلزله کرمانشاه

در موازات تلاش نیروهای جهادگر کشورمان رسانه‌ها و کانال های ضدانقلاب در فضای مجازی تحرکات خودشان را کلید زدند و متاسفانه برخی از سلبریتی‌ها دولتمردان با آن ها همراهی کردند.
کد خبر : ۳۸۸۸۸۸
صراط:  زمین‌لرزه‌ای به‌بزرگی 7.3 ریشتر شامگاه یکشنبه در کرمانشاه رخ داد، بزرگی زلزله آن قدر بود که علاوه بر این استان در همدان، اراک، زنجان، اهواز، ایلام، سنندج، تبریز، ارومیه، اردبیل و چند شهر دیگر مرکز و غرب‌کشور احساس شد.

به گزارش افکار در پی وقوع زمین لرزه بسیار شدید خسارات بسیاری به مناطق شهری و روستایی غرب استان کرمانشاه وارد شد و تا لحظه تنظیم این گزارش متاسفانه 474  نفر کشته و 9388 نفر زخمی شدند.

بلافاصله پس از این حادثه بسیاری از نیروهای امدادی به همراه ارتش، سپاه و بسیج وارد میدان شدند.

اما در موازات تلاش نیروهای جهادگر کشورمان رسانه‌ها و کانال های ضدانقلاب در فضای مجازی تحرکات خودشان را کلید زدند و متاسفانه برخی از سلبریتی‌ها دولتمردان با آن ها همراهی کردند.

* بی مهری به مسکن مهر
یکی از اولین مسائلی که پس از زلزله باید رعایت کرد، پرهیز از شایعات و مسائل فرعی و کمک به آسیب دیدگان و زیر آوارماندگان است.

اما در این میان برخی از کانال های معاند به اتکا به چند تصویر از مسکن های ویران شده در قصرشیرین و سرپل ذهاب، شروع حمله به دولت قبل کردند.

در این میان تعدادی از سلبریتی ها نیز بدون آگاهی پست هایی را در صفحات شخصی شان منتشر کردند.

 اما تامل برانگیزتر از همه اظهارنظر دولتی ها از جمله معاون اول رئیس جمهور بود که به جای کمک به زلزله زدگان در وهله اول وارائه کارنامه دولت در خصوص کمک به بافت فرسوده و مشکل مسکن مستضعفان در وهله بعد، فرار رو به جلو کرد و از دولت قبل انتقاد کرد.

این سطح از بی انصافی درحالی صورت گرفت که به گفته  مدیر مسکن و ساختمان اداره راه و شهرسازی کرمانشاه، تنها 2 نفر از کشته شدگان از ساکنان مسکن مهر بودند و باقی متوفیان در بافت های فرسوده و یا مسکن های شخصی ساز زندگی می کردند.

* شایعه پراکنی های رعب آور
کانال آمد نیز در این روزهای پس از زلزله شایعاتی مبنی بر کشته شدن ده ها هزارنفر از هموطنانمان را منتشر کرد و صدا و سیما و جمهوری اسلامی را به سانسور واقعیات متهم کرد. این درحالی است که ‏جمهوری اسلامی در  زلزله بم که 34 هزار نفر کشته شدن، آمار تلفات را سانسور نکرد! حالا چرا باید آمار تلفات زلزله کرمانشاه را سانسور یا حذف کند؟!

* انشقاق بین نیروهای نظامی
سیاست دیگری که رسانه هایی چون آمد نیوز در پیش گرفتند، ایجاد تفرقه بین نیروهای مسلح بود. در حالی که نیروهای ارتش، سپاه و بسیج و فرماندهانشان در همان ساعات ابتدایی زلزله در منطقه حاضر شدند، این رسانه‌ها سعی کردند با بولد(بزرگ نمایی) کردن تلاش های یک ارگان، زحمات ارگان دیگر را زیر سوال ببرند غافل از این که کاربران فضای مجازی با راه‌اندازی هشتگ « ارتش_سپاه_مچکریم » پاسخ کوبنده ای به آن ها دادند.

* کینه از محرم واربعین
این کانال ضددین یک روز بنابر مصلحت شهادت امام حسین(ع) را تسلیت می گوید و روز دیگر کمک به زائران را خیانت می داند. آمد نیوز پس از زلزله با انتشار تصاویری از کمک های مردمی و دولتی یا حتی موکب های اربعین را منتشر کرد تا به مخاطبان القا کند قشر مذهبی به مسائل داخلی (مانند کمک به زلزله زده‌ها) کم توجهی می کنند غافل از این که همین موکب داران، مداحان و روحانیون و جهادگران بودند که از زیارت اربعین برنگشته به کمک زلزله زدگان شتافتند.

* ایجاد بدبینی نسبت به کارشناسان دینی
آمد نیوز اولین کانالی بود که صحبت های حجت الاسلام فرحزاد در زمان زلزله 91 ورزقان را به صورت تقطیع شده منتشر کرد و باعث شد تا چندتن از بازیگران و سلبریتی ها به این صحبت های تحریف شده واکنش منفی نشان دهند.

این کانال صحبت های حجت الاسلام فرحزاد را به گونه ای منتشر کرد که گویی وی گفته: « مردم زلزله زده نباید از دولت توقع کمک داشته باشند، چون حال و روزشان باید درس عبرت بقیه شود!! ما هم دعاگوی‌شان هستیم!! » این در حالی است که مراجعه به اصل فیلم نشان می دهد که وی گفته در وقوع چنین اتفاقاتی مردم باید خودشان به یکدیگر کمک کنند و معطل کمک دولت نماند و  زلزله آزمایشی برای سایرین است تا با کمک کردن به زلزله زدگان از این آزمایش سربلند خارج شوند.
نظرات بینندگان
khakhs
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۲۵ آبان ۱۳۹۶
۱
۱
اولا که آب ریخته شده اوجایی که داره میسوزه!!!
دوما چرا نظرات رو منتشر نمیکنی صراط جان!!!
از چی میترسی!؟ یه ملتی دارن میگن بیش از هزار نفر کشته شده! حالا هی بیا بگو 474 تا 475 تا ... مردم میفهمن شعور دارن درک دارن
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۲۵ آبان ۱۳۹۶
۳
۱
اینو موافقم.
مرگ بر ضد انقلاب
اگه مشکلی داخل مملکت خودمون داریم هیچ ربطی به وطن فروشهایی نداره که مملکتو فروختن به غربیها و از اونجا الان پارس میکنن