۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲

ده نمکی با زندانی‌ها راهی فجر می‌شود +عکس

مسعود ده نمکی نویسنده و کارگردان سینمای ایران بامداد امروز با انتشار تصویری در صفحه اینستاگرام از ساخت فیلم جدیدش با نام "زندانی‌ها" خبر داد.
کد خبر : ۳۸۹۳۷۹
صراط: مسعود ده نمکی نویسنده و کارگردان سینمای ایران بامداد امروز با انتشار تصویری در صفحه اینستاگرام از ساخت فیلم جدیدش با نام "زندانی‌ها" خبر داد.

به گزارش میزان، مسعود ده نمکی نویسنده و کارگردان سینمای ایران بامداد امروز با انتشار تصویری در صفحه اینستاگرام از ساخت فیلم جدیدش با نام "زندانی‌ها" خبر داد. وی برای ساخت این اثر فیلمنامه را برای دریافت پروانه به شورای صنفی پروانه ساخت ارائه داده است.

این کارگردان سینما قصد دارد "زندانی‌ها" را نیمه دوم امسال مقابل دوربین ببرد و به احتمال فراوان با توجه به زمان باقی مانده ده نمکی امسال در جشنواره فیلم فجر حضور نخواهد داشت.

ده نمکی با زندانی‌ها راهی فجر می‌شود +عکس

"زندانی‌ها" به طور کامل در تهران فیلمبرداری شده و همچون سایر آثار ده نمکی بازیگران بسیاری در آن به ایفای نقش خواهند پرداخت. این فیلم مضمونی اجتماعی داشته و به رسم آثار ده نمکی ته مایه هایی از کمدی را به همراه خواهد داشت.

تهیه کنندگی جدیدترین ساخته ده نمکی را خودش بر عهده داشته و احتمال می رود که هدف اصلی وی برای رساندن فیلم به اکران نوروزی سال 97 باشد.

ده‌نمکی کارگردان و نویسنده سینمای ایران از ماه‌ها پیش فعالیت خود برای ساخت فیلمی به نام "طیب‌خان" را براساس کتاب "زندگی‌نامه طیب حاج‌رضایی، حرّ انقلاب"  آغاز کرده بود.

اخبار مربوط به تهیه و تولید این فیلم به سرعت در فضای مجازی منتشر گردید و نظرات بسیاری را با خود به همراه داشت تا آنجا که بسیاری از حضور دوباره ده نمکی در جشنواره فیلم فجر می‌گفتند و بنا به گفته خود ده نمکی نیز این فیلم برای حضور در فجر آماده می‌شد.

اما بر اساس آخرین اخبار رسیده این فیلم در همان گام نخست به دلیل مشکلات بودجه ساخت متوقف شده است. "طیب خان" به عنوان پروژه ای تاریخی بودجه نسبتاً بالایی را برای تولید می‌طلبید. بودجه‌ای که بدون شک از عهده سرمایه‌گزار خصوصی بر نخواهد آمد و حضور سازمان اوج می‌توانست تضمینی برای ساخت این اثر باشد.

توقف پروژه "طیب خان" از وقتی اتفاق افتاد که سازمان هنری اوج به عنوان سرمایه گذار این پروژه پایان همکاری خود با مسعود ده نمکی را اعلام کرد. پس از پا پس کشیدن سازمان اوج هیچ سازمان و نهاد فرهنگی برای ساخت اثر جدید ده نمکی اقدام قابل توجهی نکرده است تا جایی که "طیب خان" به طور رسمی متوقف شده، همچنین ساخت و رسیدن آن به جشنواره فیلم فجر سی و ششم در هاله ای از ابهام قرار دارد.

این اتفاق باعث شد تا مسعود ده نمکی کارگردان آثاری همچون رسوایی و اخراجی‌ها به طور موقت پروژه "طیب خان" را کنار گذاشته و سراغ تازه ترین اثر خود با نام "زندانی‌ها" برود.