۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۰

فروش غیرقانونی بلیت‌ با50٪ افزایش

معاون مسافری راه‌آهن ضمن اشاره به اینکه شرکت رجاء تا چندی پیش بلیت‌های گروهی قطار را با 50 درصد افزایش قیمت به مردم ارائه می‌داد، گفت: پس از آنکه راه‌آهن جلوی این فروش غیرقانونی را گرفت، هم‌اکنون رجاء از فروش بلیت‌های گروهی باقیمت‌های مصوب امتناع می‌کند.
کد خبر : ۴۱۰۰۰
فارس: نصور عرب‌یار محمدی درباره دلیل فروش بلیت‌های گروهی با قیمت‌های گران‌تر و غیر مصوب، اظهار داشت:‌ حدود 10 روز است که شرکت قطارهای مسافری رجاء مردم را برای دریافت بلیت‌های گروهی قطار با مشکل مواجه کرده است.
وی ادامه داد:‌ این شرکت تا چندی پیش بلیت گروهی صادر و چارتر می‌کرد یعنی در ازای پرداخت بلیت‌های گروهی، 50 درصد افزایش قیمت به صورت غیرقانونی و بدون اطلاع راه‌آهن در بلیت‌ها اعمال می‌شد.

عرب‌یارمحمدی یادآور شد:‌ راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران پس از اطلاع یافتن از این موضوع، با شرکت رجاء‌ مقابله کرد و اجازه نداد بلیت‌های گروهی با افزایش قیمت مواجه شود.
معاون مسافری راه‌آهن یادآور شد: شرکت راه‌آهن به آنها اعلام کرد که تنها می‌توانند بلیت‌های گروهی را با قیمت‌های مصوب ارائه دهند.
عرب‌یارمحمدی تصریح کرد: طبق قانون در فروش بلیت‌های گروهی هیچ افزایش قیمتی نباید اعمال شود و راه‌آهن اجازه دریافت قیمت بیشتر نسبت به قیمت‌های مصوب را در این بلیت‌ها نمی‌دهد.
عرب‌یارمحمدی خاطر نشان کرد: از تاریخ 10 مهرماه که راه‌آهن فروش بلیت‌های گروهی رجاء را با 50 درصد افزایش قیمت ممنوع و با آنها مقابله کرد، در حال حاضر تقاضای سفرهای گروهی از سوی مدارس، هیئت‌های مذهبی و از این قبیل که باید به صورت طبیعی با قیمت مصوب ارائه شود توسط رجاء پاسخ داده نمی‌شود و این شرکت بلیت‌های گروهی را با قیمت مصوب به مردم ارائه نمی‌‌دهد و مردم را با چالش مواجه کرده است.

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود:‌ اخیراً‌ نیز راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران درباره غیرقانونی بودن این کار رجاء نامه رسمی به این شرکت ارسال کرده اما متأسفانه رجاء هیچ بهایی به این نامه نداد و با وجود آنکه چندین بار به صورت تلفنی یا از طریق نامه‌های اداری، با شرکت رجاء مکاتبه شد و به آنها دستور دادیم که باید بلیت گروهی را به قیمت مصوب ارائه کنند، اما آنها تمکین نکردند.

معاون امور مسافری راه‌آهن یادآور شد: شرکت رجاء‌ از ارائه بلیت‌های گروهی با قیمت مصوب امتناع‌ می‌کند و مردم را سرگردان کرده است.

وی اظهار داشت:‌ راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در واقع درآمد کاذب و ناحقی را که رجاء ‌از این طریق حاصل می‌کرد، ممنوع کرده است؛ اما این شرکت از دستورات راه‌آهن امتناع نکرد و در حال حاضر بلیت‌های گروهی را با قیمت مصوب ارائه نمی‌دهد.

عرب‌یارمحمدی خاطرنشان کرد: دراین باره شکایات بسیاری از سوی مردم به معاونت مسافری راه‌آهن ارائه شده است.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز