۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۲

پاسخ‌زیباکلام درخصوص جنبش‌وال‌استریت

استاد دانشگاه تهران در دفاع ضمنی از نظام سرمایه‌داری آمریکا، به انتقاد از جامعه‌شناسانی پرداخت که مدعی بحران جدی در سرمایه‌داری و در نهایت سقوط سرمایه‌داری هستند و خطاب به منوچهر آشتیانی گفت: باش تا صبح دولتت بدمد.
کد خبر : ۴۱۰۰۱

به گزارش صراط به نقل از فارس: صادق زیباکلام عضو هئیت علمی دانشگاه تهران در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری فارس در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس در مورد جنبش وال‌استریت اظهار داشت: تاریخ بشر نشان داده نظام‌هایی که به مخالفان خود اجازه اعتراض می‌دهند سقوط نخواهند کرد.

وی درباره تحلیل مقام معظم رهبری مبنی بر فروپاشی سرمایه‌داری گفت:‌ شما از مقام معظم رهبری استفتاء کنید که اگر کسی با نظر سیاسی شما مخالف باشد حمکش چیست.
استاد دانشگاه تهران در مورد علت علاقه خود به نظام آمریکا نیز اظهار داشت: برای اینکه به مخالفان خود اجازه حیات می‌دهد و مخالف خود را سرکوب نمی‌کند.

وی در پاسخ به سیاست‌های دوگانه غرب در قبال فیلتر شبکه‌های اجتماعی «توییتر» و «فیسبوک» در اعتراضات انگلیس و تشویق توییتر و فیسبوک به ادامه فعالیت در زمان انتخابات ایران و فتنه 88 از پاسخگویی طفره رفت و تصریح کرد: بسیاری از متفکران و سیاستمدران بودند که وعده فروپاشی غرب را دادند؛ نخستین کسی که مدعی بود غرب سقوط می‌کند کارل مارکس بود بعد افرادی مانند ولادیمیر ایلیچ لنین،‌ جوزف استالین، مائو و خمر‌های سرخ، محمدرضا پهلوی و صدام مدعی سقوط غرب بودند.

زیبا کلام اضافه کرد: شاید غرب سقوط کند اما من آنچه مشاهده کردم نظام‌هایی سقوط کردند که جواب اعتراضات مردم را با سرکوب دادند.

وی در پاسخ به این پرسش که منوچهر آشتیانی استاد جامعه شناسی سابق دانشگاه تهران در گفت‌وگو با فارس اظهار داشته «با ادامه جنبش وال‌استریت و گسترش آن در آمریکا، نظام سرمایه‌داری آمریکا دچار بحران شده و برای کنترل اوضاع به سمت یک حکومت کاملا فاشیستی سوق پیدا می‌کند» گفت: آقای آشتیانی را نمی‌شناسم اما از قول من به او به او بگویید: باش تا صبح دولتت بدمد! نظامی که ملتش را سرکوب نکند سقوط نخواهد کرد.

نظرات بینندگان
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۰
۱
۰
هرچند این آقا را قبول ندارم ولی نکات قابل تاملی گفتند که بکار بستن آن به استحکام نظام خواهد افزود نباید زیاد برای به به چه چه گویان وقت بگذاریم اگر می خواهیم جاودانه شویم.
مريم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
سركوب يعني چي - اين كتك هايي كه ميخورند - تعداد بازداشت شدگان - جمع آوري وسايل گرمازا - اين آقا شر و ور كلام است .