۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۲

توضیحات‌بروجردی درباره‌ارتباطش با "آریا"

اما برخی ابهامات و سؤالات پیرامون ریاست کمیسیون امنیت ملی با شرکت آریا و امیرمنصور آریا مطرح بود که آقای بروجردی در این جلسه توضیحات مفصلی در مورد این موضوع ارائه کرد.
کد خبر : ۴۱۱۵۰
فارس: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از ارائه توضیحات بروجردی در جلسه این کمیسیون درباره علت ارتباطش با گروه آریا خبر داد.

کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از جلسه عصر امروز (یکشنبه) اعضای کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: ‌در این جلسه در رابطه با موضوعات مختلفی بحث و تبادل‌نظر شد.

* ایران هیچ برنامه‌ای برای لغو سفر هیئت پارلمانی نداشت

وی افزود: بنده در این جلسه گزارشی درباره سفر هیئت پارلمانی اروپا به تهران که قرار بود این هفته انجام شود، ارائه کردم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر همین اساس یادآور شد: مقرر بود هیئت پارلمانی اروپا به تهران سفری داشته باشند که این موضوع مورد استقبال ما هم قرار گرفت، اما در جریان هماهنگی‌هایی که داشتیم، ما با بیانیه خانم "کران‌برگ" رئیس هیئت روابط از طریق رسانه‌ها مواجه شدیم که در این بیانیه اعلام شده بود، این سفر لغو شده است.

‌وی افزود: طرف ایرانی هیچ برنامه‌ای برای لغو این سفر نداشت و امیدواریم این سفر در تاریخ دیگری که طرفین به توافق می‌رسند، انجام شود.

* کلینتون پشت صحنه جریان فتنه را کاملاً روشن و آشکار تبیین کرده است

کاظم جلالی در بخش دیگری از این گفت‌وگو از بررسی‌‌ اظهارات‌‌ "کلینتون" وزیر خارجه آمریکا در این جلسه خبر داد و تصریح کرد: کلینتون در این اظهارات بیشتر طرف آمریکایی و کسانی که در فتنه 88 نقش داشتند و مورد حمایت آمریکایی‌ها بودند را لو داده است.

وی ادامه داد: "کلینتون" گفته از باب اینکه ما از داخل توصیه می‌شنیدیم، حضور مستقیم نداشته باشیم، به همین دلیل حضور غیرمستقیم داشتیم و به نظر می‌رسد این اظهارات اغراق تمام عیاری است که خانم کلینتون علیه خودشان و جریان فتنه و فتنه‌گران ارائه کرده و طبعاً این نوع اظهارات از نظر مردم ایران دور نخواهد باقی ماند.

این نماینده مجلس همچنین یادآور شد: ملت ایران از قبل هم جریان فتنه را همین طور می‌دانستند و امروز خانم کلینتون پشت صحنه جریان فتنه را کاملاً روشن و آشکار تبیین کرد.

وی اضافه کرد: در این جلسه در رابطه با سایر مسائل سیاست خارجی و مباحث مربوط به حقوق‌بشر نیز موضوعاتی مطرح شد.

جلالی گفت: در جلسه امروز کمیسیون مقرر بود مسائل مرتبط با صنعت هواپیمایی با حضور برخی از مسئولان هواپیمایی مورد رسیدگی قرار گیرد اما به دلیل سفر نخجوانی رئیس سازمان هواپیمایی کشور و برخی مسئولین این سازمان، رسیدگی به این موضوع به جلسات آتی کمیسیون امنیت ملی موکول شد.

‌* دلیل ارتباط بروجردی با گروه آریا‌‌

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی طی مصاحبه‌ای از تشکیل جلسه ویژه این کمیسیون برای تغییر ریاست کمیسیون امنیت ملی خبر داده بود، آیا قرار است رئیس کمیسیون تغییر کند؟ توضیح داد: چنین موضوعی واقعیت نداشت و اساساً بحث تصمیم‌گیری درباره ریاست کمیسیون جزو مسائل مربوط به دستور جلسه امروز نبود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی تأکید کرد: اما برخی ابهامات و سؤالات پیرامون ریاست کمیسیون امنیت ملی با شرکت آریا و امیرمنصور آریا مطرح بود که آقای بروجردی در این جلسه توضیحات مفصلی در مورد این موضوع ارائه کرد و اعضای کمیسیون نیز نقطه ‌نظرات خود را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه اکثریت اعضای کمیسون توضیحاتی بروجردی را مناسب دانستند، گفت: بروجردی در حیطه اجرای یک پروژه اقتصادی با هدف اشتغال‌زایی در شهرستان بروجرد با این شرکت ارتباط داشته و این ارتباطات صرفاً در حد ایجاد فضایی برای حضور این شرکت برای انجام پروژه‌ای که علی‌الظاهر هشت هزار اشتغال را شهرستان بروجرد ایجاد می‌کند، بوده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با فارس یادآور شد: بر اساس پیگیری‌هایی که عرفاً نمایندگان برای انجام پروژه‌ها در حوزه انتخابیه خودشان انجام می‌دهند، آقای بروجردی هم در این حد از آنان حمایت کرده و در کمیسیون بحث مفصلی در این زمینه انجام شد و بروجردی توضیحاتش را ارائه داد.

وی در خاتمه تصریح کرد: آنچه طبعاً در این ماجراها فصل‌الخطاب است، دستگاه قضایی است و نباید با حیثیت و آبروی اشخاص بازی شود و به نوعی آبروی اشخاص لطمه ببیند، بی‌تردید متهم کردن افراد قبل از اثبات اتهام و قبل از بررسی دستگاه قضایی و اشخاص را در جایگاه مجرم نشاندن و برای آنها حکم صادر کردن، خلاف مبانی دینی و اعتقادی ماست.
نظرات بینندگان
مرتضي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۰
۷
۱
از خود اميرمنصور آريا هم بپرسي ارتباطشو با اين گروه انكار خواهد كرد. تا دادگاه چي بگه!
`پيرو ولايت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۹ - ۰۸ آبان ۱۳۹۰
۱
۰
اقاياني هم كه از شهرام جزايري پول گرفتند ميگفتند براي امور خيريه پول گرفتند!!!
ايا براي اشتغال زايي ازهر منبعي مي توان پول گرفت؟؟!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۸ - ۰۹ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
مواظب این آقا باشید بد جوری خودشو جا کرده!!
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۱ - ۰۹ آبان ۱۳۹۰
۱
۰
باسلام پس اگر قبل از اثبات جرم نباید باابروی افراد بازی کر د پس چرا .....؟؟؟؟یا فقط ابروی شماها که در قدرت هستید ابرو هست بقیه ابرو ندارند اقای جل............ !خیلی حالیتونه!امیدوارم طراط نیوز جرات کند درج نماید