۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۳

تظاهرات حاميان بشار اسد در بيروت

جمعي از حاميان 'بشار اسد' رييس جمهوري سوريه روز يكشنبه در بيروت دست به تجمع حمايت آميز در دفاع از حكومت سوريه زدند.
کد خبر : ۴۱۱۵۹

به گزارش صراط به نقل از ايرنا: صدها سوري در حالي كه پرچم سوريه و تصاوير بشار اسد و پدرش حافظ اسد را در دست داشتند، از استاديوم بيروت به سمت سفارت سوريه در خيابان حمرا راهپيمايي كرده و شعرهايي در دفاع از رييس جمهوري كشورشان سر دادند.

اين افراد در تجمع خود مقابل سفارت كشورشان در بيروت، خواستار ممانعت دولت لبنان از قاچاق اسلحه به سوريه توسط اعضاي حزب المستقبل به رياست'سعد حريري' نخست وزير بركنارشده لبنان شدند.

در لبنان حدود يك ميليون سوري مشغول به كارند كه اكثرشان از حاميان بشار اسد هستند.

از سوي ديگر 'عدنان منصور' وزير امور خارجه لبنان، سفر اخير كميته وزارتي اتحاديه عرب متشكل از وزيران خارجه كشورهاي قطر، عمان، الجزاير، مصر، سودان به دمشق را مثبت خواند و گفت: كشورهاي عربي بر دخالت نكردن دول خارجي و ادامه روند اطلاحات در سوريه تأكيد دارند.

وي كه در گفت وگو با شبكه المنار لبنان سخن مي گفت، با اشاره به اينكه مردم سوريه تأكيد دارند كه مشكلات موجود بايد در داخل كشور حل شود، گفت: ما در اين راستا بر روابط برادرانه خود با سوريه به رغم تمامي فشارها تأكيد مي كنيم.

از سوي ديگر 'علي عبدالكريم' سفير سوريه در لبنان در گفت وگو با خبرنگاران در بيروت با اشاره به اينكه آمريكا تنها براي بقاي اسرائيل مي كوشد، گفت: ما سخنان اخير سيدحسن نصرالله مبني بر اينكه سوريه هزينه ايستادگي در كنار مقاومت را پرداخت مي كند، تأييد مي كنيم.