۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۶

مقصر اصلي فساد مالي اعدام شود

علاء الدين بروجردي كه در نشست ماهانه جامعه اسلامي مهندسين سخن مي گفت، در خصوص دخالت 4 نماينده در اختلاس بانكي اخير گفت: اين اتفاق بسيار ناگوار بود و نشان داد سيستم بانكي ما قابل نفوذ است.
کد خبر : ۴۱۱۸۹
به گزارش صراط به نقل از کیهان:  رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح كرد معتقديم مقصر اصلي فساد مالي اخير را بايد اعدام كنند.

علاء الدين بروجردي كه در نشست ماهانه جامعه اسلامي مهندسين سخن مي گفت، در خصوص دخالت 4 نماينده در اختلاس بانكي اخير گفت: اين اتفاق بسيار ناگوار بود و نشان داد سيستم بانكي ما قابل نفوذ است.

بروجردي با بيان اينكه نمايندگان مجلس همواره به دنبال پيگيري مطالبات مردمي هستند، ادامه داد: ما معتقديم مقصر اصلي اين حادثه را بايد اعدام كنند. مجلس شوراي اسلامي هم از تمام ظرفيت هاي خود براي جلوگيري از سوءاستفاده هاي مشابه استفاده خواهد كرد.

وي در خصوص انتشار اخباري مبني بر دخالت وي و پسرانش در سوءاستفاده مالي اخير گفت: پسران من هر دو دانشجو هستند و هيچ كدام كار اقتصادي انجام نمي دهند چرا كه در زماني كه در وزارت خارجه حضور داشتم دكتر ولايتي وزير وقت امور خارجه هرگونه فعاليت اقتصادي براي اعضاي اين وزارتخانه را تحريم كرده بود و من بعد از گذشت 18 سال هنوز هم بر عهد خود پايبند هستم.
به گزارش «مهر» بروجردي با بيان اينكه معتقدم اتاق هاي فكر جريان هاي انحرافي براي تخريب نيروهاي ولايي در حال فعاليت هستند، تأكيد كرد: نه بنده و نه فرزندانم، فعاليت اقتصادي در جمهوري اسلامي ايران نداريم و سيستم هاي اطلاعاتي و قضائي بايد به اين موضوع كه برخي به صورت هدفمند قصد تشويش اذهان عمومي را دارند رسيدگي كنند.

گزارش جلالي از كميسيون امنيت ملي
در همين حال ،كاظم جلالي سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با گزارشي از ارائه توضيحات بروجردي در جلسه اين كميسيون درباره علت ارتباطش با گروه آريا خبر داد.

وي در پاسخ به سؤال فارس مبني بر اينكه يكي از اعضاي كميسيون امنيت ملي طي مصاحبه اي از تشكيل جلسه ويژه اين كميسيون براي تغيير رياست كميسيون امنيت ملي خبر داده بود، آيا قرار است رئيس كميسيون تغيير كند؟ توضيح داد: چنين موضوعي واقعيت نداشت و اساساً بحث تصميم گيري درباره رياست كميسيون جزو مسائل مربوط به دستور جلسه امروز نبود.

اين عضو كميسيون امنيت ملي تأكيد كرد: اما برخي ابهامات و سؤالات پيرامون رياست كميسيون امنيت ملي با شركت آريا و اميرمنصور آريا مطرح بود كه آقاي بروجردي در اين جلسه توضيحات مفصلي در مورد اين موضوع ارائه كرد و اعضاي كميسيون نيز نقطه نظرات خود را مطرح كردند.

وي با بيان اينكه اكثريت اعضاي كميسون توضيحات بروجردي را مناسب دانستند، گفت: بروجردي در حيطه اجراي يك پروژه اقتصادي با هدف اشتغال زايي در شهرستان بروجرد با اين شركت ارتباط داشته و اين ارتباطات صرفاً در حد ايجاد فضايي براي حضور اين شركت براي انجام پروژه اي كه علي الظاهر هشت هزار اشتغال را شهرستان بروجرد ايجاد مي كند، بوده است.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در بخش ديگري از گفت وگوي خود يادآور شد: بر اساس پيگيري هايي كه عرفاً نمايندگان براي انجام پروژه ها در حوزه انتخابيه خودشان انجام مي دهند، آقاي بروجردي هم در اين حد از آنان حمايت كرده و در كميسيون بحث مفصلي در اين زمينه انجام شد و بروجردي توضيحاتش را ارائه داد.

وي در خاتمه تصريح كرد: آنچه طبعاً در اين ماجراها فصل الخطاب است، دستگاه قضايي است و نبايد با حيثيت و آبروي اشخاص بازي شود و به نوعي آبروي اشخاص لطمه ببيند، بي ترديد متهم كردن افراد قبل از اثبات اتهام و قبل از بررسي دستگاه قضايي و اشخاص را در جايگاه مجرم نشاندن و براي آنها حكم صادر كردن، خلاف مباني ديني و اعتقادي ماست.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
منظور شما کسانی است که بدون نظر کارشناسی و براساس نظر شخصی سود بانکی را پایین آورند یا کسانی است که فاصله میان قیمت دلار آزاد و دولتی را بالا می برند و به دوستان و نزدیکان خود این رانتها را اهدا می کنند. اگر این افراد را اعدام کنید با علت برخورد کرده اید والا برخورد با معلول ساده ترین کار است. در امریکای جهان خوار انرون که پیش آمد منجر به موضوعی شد به نام حاکمیت شرکتی تا دیگر این اتفاقات رخ ندهد