۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۷

ديدار مسعود بارزاني با احمدی نژاد

رييس‌جمهور بر حفظ و تقويت اتحاد و همدلي گروه‌هاي مختلف عراقي در راستاي پيشرفت و تثبيت امنيت در اين كشور تاکيد کرد.
کد خبر : ۴۱۱۹۰

به گزارش صراط به نقل از ایسنا، دکتر محمود احمدي‌نژاد در ديدار مسعود بارزاني رييس اقليم کردستان عراق با اشاره به روابط برادرانه و صميمي جمهوري اسلامي ايران با اقوام، مذاهب و گروه‌هاي مختلف عراقي اظهار كرد: ايران از پيشرفت، آباداني و امنيت عراق حمايت مي‌کند و آن را به نفع کل منطقه مي‌داند.

رييس‌جمهور امنيت و آرامش را پايه و اساس پيشرفت و گسترش مناسبات يک ملت دانست و با اظهار خرسندي از تقويت امنيت در عراق، گفت: اقوام و گروه‌هاي مختلف عراقي بايد بر پايه وحدت و همدلي در مسير پيشرفت و آباداني عراق و خدمت به مردم تلاش کنند.

احمدي‌نژاد در ادامه با بيان اين‌که «پايه‌هاي نظام حاکم بر جهان سست شده و ملت‌ها از آن ناراضي هستند» گفت: هيچ‌کس در جهان به وضع موجود راضي نبوده و اميدي هم به بهبود آن ندارند از اين‌رو بايد همه ملت‌ها در کنار يکديگر براي ايجاد نظام جايگزين مناسب تلاش کنند.

مسعود بارزاني رييس اقليم کردستان عراق نيز در اين ديدار بر تقويت هر چه بيشتر همکاري‌ها و هماهنگي‌هاي دو طرف در زمينه‌هاي مختلف تاکيد کرد و گفت: ايران و عراق بايد در کنار يکديگر در مسير توسعه و ايجاد امنيت گام بردارد.

وي خاطرنشان کرد: امنيت جمهوري اسلامي ايران براي عراق بسيار حائز اهميت است و ناامني در مرزها را به زيان هر دو کشور مي‌دانيم از اين‌رو براي هرگونه همکاري در اين زمينه آمادگي کامل وجود دارد.

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز