۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۵

تصاویر رقص بفرستیدجایزه بگیرید!

دستگاه دیپلماسی عمومی آمریکا در راستای ترویج سبک زندگی آمریکایی در جهان و حیازدایی در بین جوانان دست به برگزاری رقابتی به نام «با ما برقص» زد.
کد خبر : ۴۱۲۱۸

به گزارش صراط به نقل از مشرق: وزارت خارجه آمریکا دست به برگزاری رقابتی جهانی به نام «با ما برقص: تکاپو در میان فرهنگ‌ها» زد. در این رقابت از مردم کشورهای مختلف جهان به ویژه جوانان خواسته شده است تا با ارسال فیلم و تصاویر مربوط به رقص‌هایی که در اماکن عمومی یا جمع خانوادگی خود به اجرا درآورده‌اند، در این رقابت شرکت کرده و برنده جایزه شوند.

این مسابقه از 13 سپتامبر الی 25 اکتبر 2011 برگزار شد. آثار ارسالی توسط هیئتی متشکل از اعضای وزارت خارجه آمریکا و سازمان‌های هنری آمریکا مورد بررسی قرار می‌گیرد تا به آنها براساس میزان خلاقیت، تاثیرگذاری، و کیفیت تصاویر امتیاز داده شود.

وزارت خارجه آمریکا سال گذشته نیز دومین فصل از جنبش رقص خود را آغاز نمود و در آن چهار موسسه رقص آمریکایی به 14 کشور مختلف واقع در آفريقا، شرق آسيا، آسياي ميانه، و آسياي غربي اعزام شدند. آمریکا با علم به اینکه 45 درصد جمعیت جهان را جوانان زیر 25 سال تشکیل می‌دهد دست به انجام چنین فعالیت‌هایی در راستای حیازدایی و ترویج سبک زندگی آمریکایی می‌زند.

لازم به یادآوری است که «آن استاک» معاون امور آموزشي و فرهنگي وزير خارجه آمريکا، سال گذشته در کنفرانس سالانه انجمن هنرهاي نمايشي، سخناني در راستاي ديپلماسي فرهنگي ايراد نمود که طي آن، ضمن تاکيد بر اراده آمريکا بر تغيير در روابط مردم جهان، ديپلماسي فرهنگي را کارآمدترين عامل در قدرت هوشمند دانست.

.

وی تصریح کرده بود که «ديپلماسي فرهنگي، عنصر اساسي سياست خارجي آمريکا است. چيزي که وزير امور خارجه کلينتون از آن با مفهوم قدرت هوشمند ياد مي‌کند. هيچ چيزي در قدرت هوشمند از ديپلماسي فرهنگي کاراتر و هوشمندتر نيست، که با حذف موانع ارتباطي زبانی، راه‌هاي ارتباطي جديدي براي ارتباط سريع و پايدار بوجود مي‌آورد . »

همچنین وزير امور خارجه آمریکا، هیلاری کلينتون، پیش‌تر در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سي‌بي‌اس ساندي مورنينگ با تاکید بر فعالیت‌های آمریکا در زمینه‌های فرهنگی و دیپلماسی اظهار کرده بود: «گاهي ممکن است که يک قطعه موسيقي بهتر از يک سخنراني بتواند ارزش‌هاي آمريکايي را انتقال دهد . »

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۰۹ آبان ۱۳۹۰
۲
۱
صراط ممنون از اطلاع رسانیت الان میرم خودمو آماده میکنم !
شما که در بین ملل جهان خیلی طرفدار دارین بگید این مسابقه باید تحریم بشه تا مشت محکمی بر دهان آمریکا زده بشه !