۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۸

فضاي مجمع تشخیص، سیاسی شده

کد خبر : ۴۱۲۴۰

مشاور حقوقي رييس‌جمهور گفت: به نظر من در دولت نهم مجمع تشخيص مصلحت نظام از جايگاه مصالح نظام افت كرد و به نهادي در حوزه رقيبان دولت تبديل شد كه جايگاه مناسبي براي آن نيست.

به گزارش صراط غلام‌حسين الهام در حاشيه هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها در گفت‌وگو با ايسنا با تاكيد بر اين‌كه «انصاف نيست كه در زمان كوتاه عملكرد يك نهاد را ارزيابي كرد» در عين حال ادامه داد: در حقيقت جايگاهي كه مجمع تشخيص مصلحت نظام در آن قرار مي‌گيرد، بايد به مسائل اساسي نظام كه وجدان عمومي آن را باور و درك مي‌كند، توجه كند و از سوي ديگر كارآمدي نظام اسلامي و حكومت اسلامي را در حل معضلات و برون رفت از مشكلات دريابد، ولي فضاي مجمع غالباً در دولت نهم و هم‌چنين دهم ـ كه ديگر كاركردي نداشته ـ به يك فضاي حزبي ـ سياسي تبديل شد و در حد يك پارلمان سياسي افت جايگاه داشت.

وي معتقد است: شايد اگر كاركردهاي مجمع تشخيص مناسب بود، نيازي به تشكيل يك جايگاه جديد براي هماهنگي و حل اختلاف قوا پيش نمي‌آمد.

الهام هم‌چنين با اشاره به فضاي پس از انتخابات دوره دهم رياست جمهوري گفت: اقدامات پس از انتخابات و مواضع پس از انتخابات تاثير منفي در جايگاه مجمع تشخيص مصلحت نظام داشت.

نظرات بینندگان
دشمن ضد ولايت فقيه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۰۹ آبان ۱۳۹۰
۱
۰
شما برو كتاب اح ...... معجزه هزاره ..... حاج خانم رو آپديت كن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۰
۱
۰
ديگه لايي لايي امثال ............ تاثيري ندارد . ايشان الان بايد خجالت بكشند كه آشكار شوند . چرا مجمع كارآيي ندارد؟ . تمام پيش بيني هاي مجمع درست از آب درامد . امثال .............. ها بودند كه تيرشان به سنگ خورده است .
حسن کچل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۰۹ آبان ۱۳۹۰
۱
۰
مگه قرار بود فضاش رمانتیک باشه . . .