۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۴

تشریح روند سوال ازرئیس‌جمهور

کد خبر : ۴۱۲۴۷

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه هنوز طرح سؤال از رئیس‌جمهور به هیچ‌یک از کمیسیون‌ها ارجاع نشده است، گفت که به دلیل متفاوت بودن موضوعات سؤالات، این طرح باید به چند کمیسیون تخصصی ارجاع شود.

به گزارش صراط، محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درگفت‌وگو با فارس با اشاره به طرح سؤال از رئیس‌جمهور که طبق اعلام هیئت رئیسه هم‌اکنون 74 امضا دارد، اظهار داشت: هنوز این سؤال به هیچ یک از کمیسیون‌های تخصصی ارجاع نشده است.

وی افزود: با توجه به اینکه موضوعات سؤالات مطرح شده متفاوت است، به همین دلیل سؤال برای بررسی باید به چند کمیسیون تخصصی ارجاع شود، البته هیئت رئیسه باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

دهقان با بیان اینکه موضوعات سؤالات مطرح شده در طرح سؤال از رئیس‌جمهور قطعاً مربوط به یک کمیسیون نیست، یادآور شد: طبق قانون رئیس مجلس باید سؤالات را به کمیسیون‌های تخصصی ذی‌ربط مرتبط با سؤالات ارجاع دهد.

به گفته وی، پس از ارجاع سؤالات به کمیسیون‌های تخصصی مجلس، کمیسیون‌ها موظفند از زمانی که سؤال به دست آنان می‌رسد، ظرف یک هفته نماینده منتخب سؤال‌کنندگان و نماینده رئیس‌جمهور را دعوت کنند تا به سؤالات پاسخ دهد.
 
"اگر بعد از پاسخگویی نماینده رئیس‌جمهور به سؤالات، امضاکنندگان همچنان مصر بودند و از توضیحات ارائه‌شده قانع نشدند و تعداد امضاها از حدنصاب کمتر نشد، کمیسیون‌ها باید ظرف یک هفته گزارش‌شان را به هیئت رئیسه ارجاع دهند و سؤال چاپ و بین نمایندگان توزیع شود."

این عضو هیئت رئیسه مجلس با ذکر این نکته که هیئت رئیسه نتیجه گزارش کمیسیون‌ها را برای رئیس‌جمهور نیز ارسال می‌کند، تصریح کرد: رئیس‌جمهور پس از دریافت نتیجه گزارش کمیسیون‌ها درباره سؤال، یک ماه مهلت دارد در صحن علنی حاضر شده و به سؤالات پاسخ دهد البته اگر تا آن زمان تعداد امضاها از حدنصاب کمتر نشده باشد.

دهقان در خاتمه متذکر شد: پس از حضور رئیس‌جمهور در صحن علنی، نماینده منتخب سؤال‌کنندگان 15 دقیقه صحبت می‌کند و سپس رئیس‌جمهور یک ساعت فرصت دارد که پاسخ سؤالات را بدهد.

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز