۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۶

سرانجام بخشنامه جنجالی جاسبی

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت ادامه تحصیل کارکنان این دانشگاه که مجبورند بر اساس بخشنامه رئیس این دانشگاه مرخصی بدون حقوق بگیرند و یا استعفا کنند گفت: کارکنان دانشگاه می توانند مرخصی بگیرند زیرا شایسته ارتقاء رتبه هستند.
کد خبر : ۴۱۲۴۹

به گزارش صراط به نقل از مهر: کریم زارع  با اشاره به آخرین وضعیت ادامه تحصیل کارکنان دانشگاه آزاد در دانشگاه محل تحصیل تاکید کرد: کارکنانی که به تازگی پذیرفته شدند به مدت دو سال می توانند بدون احتساب سنوات مرخصی بگیرند و کارکنانی هم که در حال ادامه تحصیل هستند می توانند از مرخصی استفاده کنند اما برای جلوگیری از ممنوعیت تحصیلی آنان در حال تلاش هستیم.

معاون رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به نظر جاسبی بر ارتقای کیفی علمی استادان و کارکنان این دانشگاه گفت: نمی شود استادان ارتقاء یابند اما کارکنان بدون درج مرتبه های علمی در یک رتبه بمانند.

وی اضافه کرد: ما برای کارکنانمان کلاسهای سازندگی علمی برگزار می کنیم، کارکنان دانشگاه آزاد واقعاً کارکنانی شایسته و محترم هستند زیرا به اندازه 7 تا 8 کارمند فعالیت می کنند.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به پرسش مهر درباره برگزاری کلاسهای کارکنان دانشگاه آزاد بعد از ساعات کار در واحدهای مورد پذیرش این دانشگاه تاکید کرد: این پیشنهاد منطقی است و ما هم اکنون در حال بررسی این موضوع هستیم؛ هیئت رئیسه دانشگاه آزاد برای قانونمند کردن حرکت می کند و اگر بتوان قانونمند عمل کرد نه تنها کیفیت علمی کارکنان بالا می رود بلکه دانشگاه هم لنگ نمی ماند.

به گزارش مهر، دانشگاه آزاد اسلامی طی صدور دو بخشنامه اولتیماتوم خود را نسبت به ادامه تحصیل کارکنان خود اعلام کرده است. یکی از مهمترین بندهای این دو بخشنامه ارائه درخواست مرخصی بدون حقوق کارکنان به منظور ادامه تحصیل در دانشگاه است.

برخی از بندهای نخستین بخشنامه که در 8 آبان ماه سال 1388 به امضای عبدالله جاسبی - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به کارکنان این دانشگاه صادر شده به این شرح است:

- جهت جلوگیری از اخلال در خدمات رسانی دانشگاه همانند سازمانهای دولتی و قانون هماهنگ پرداخت، از تاریخ صدور این بخشنامه، تحصیل کارکنان همزمان با اشتغال در دانشگاه ممنوع بوده و در صورتیکه هر یک از کارکنان قصد ادامه تحصیل داشته باشند، باید از خدمت در دانشگاه استعفا کرده و یا مرخصی بدون حقوق اخذ کنند.

- ضمناً در صورت موافقت واحد با مرخصی بدون حقوق ایشان، توصیه می شود فقط در رشته های مورد نیاز واحد ادامه تحصیل دهند در غیر اینصورت مدارک تحصیلی ارائه شده علاوه بر اینکه در ارتقا موثر نیست در سوابق کاری و پرونده کار گزینی نیز لحاظ نخواهد شد.

- در ازای نیروهایی که مرخصی بدون حقوق جهت ادامه تحصیل اخذ کرده اند هیچگونه مجوزی جهت بکارگیری نیروی انسانی جایگزین صادر نخواهد شد.

- کارکنانی که قبل از این تاریخ در دانشگاهها پذیرفته شده و مشغول به تحصیل هستند منحصرا درچارچوب بخشنامه مورخ مجاز به ادامه تحصیل هستند و باید حداکثر 10 واحد درسی در مقطع کارشناسی و حداکثر 6 واحد درسی در مقطع کارشناسی ارشد را اخذ کنند.

چنین به نظر می رسد در دومین بخشنامه ای که در 26 مردادماه سال جاری صادر شد، کارکنان این دانشگاه در صورت عدم دریافت مرخصی بدون حقوق و یا ارائه استعفای خود، حق تحصیل در هیچکدام از دانشگاههای کشور را ندارند.

برخی از بندهای دومین بخشنامه که به امضای حسن امیری - معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد رسیده به این شرح است:

- بخشنامه صادر شده منحصر به تحصیل کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی نبوده و بلکه تحصیل در هر یک از دانشگاهها اعم از دانشگاه آزاد اسلامی یا سایر دانشگاهها ممنوع بوده و در صورت درخواست هر یک از کارکنان باید استعفا کرده و یا تا پایان تحصیلی مرخصی بدون حقوق اخذ کنند.

- هیچگونه مجوز خاصی در این خصوص صادر نخواهد شد و لذا از ارسال هرگونه درخواست در این زمینه اکیداً خودداری شود.

- کلیه افرادی که پس از تاریخ 26 مردادماه 1390 در هر یک از دانشگاهها پذیرفته شوند و یا ثبت نام کنند مشمول این بخشنامه خواهند بود.

- تمام افرادی که پس از این تاریخ در هر یک از دانشگاهها پذیرفته شده و یا ثبت نام کنند مشمول این بخشنامه می شوند.

نظرات بینندگان
حسن کچل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۰۹ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
ج......... جون ، خوشم اومد . همه رو ............... کردی.
هیچ کس هم نتونست تو رو از صندلیت جدا کنه