۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۸

آیت‌الله مصباح: راهی جز وحدت وجود ندارد

کد خبر : ۴۱۲۸۸
علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و رئیس ستاد انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان صبح امروز دوشنبه در نشست تخصصی وحدت اصولگرایان در غرفه فارس؛ هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار داشت: با آغاز انقلاب اسلامی ملت ایران رسالت بزرگی را در پیشتازی و جهت‌دهی به حرکت‌های مصلحانه در منطقه و جهان به وجود آوردند.
به گزارش صراط دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه مقدم بر وحدت اصولگرایان توجه به ضرورت استمرار گفتمان اصولگرایی است تصریح کرد: حضور و تلاش فعالان اصولگرا ذیل گفتمان اصولگرایی امکان پشتیبانی از نهضت‌های اسلامی در منطقه و حرکت‌های اعتراض‌آمیز مستعضفین علیه نظام سلطه را فراهم می‌کند.

وی بر همین اساس استمرار گفتمان اصولگرایی را موجب ساختن ایرانی دانست که الگوی سایر ملل باشد و افزود: هر جا ما دچار تشتت شده‌ایم رقبای ما به پیروزی رسیده‌اند. از این رو دلایل عقلی بر اساس رصد شرایط روز این امکان را برای ما فراهم می‌کند که به وحدت بیندیشیم.

زاکانی در ادامه در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر "آنچه در دیدار وی و فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با آیت‌الله مصباح یزدی گذشته" اظهار داشت: علامه مصباح یزدی محل رجوع و یکی از استوانه‌هایی است که در طول تاریخ انقلاب برکات بی‌شماری را برای جامعه اسلامی ما داشته و دارد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب ادامه داد: ما ابتدا خدمت آیت‌الله مصباح رسیدیم تا از حضورشان کسب فیض کنیم و در واقع این دیدار فرصت بسیار مغتنمی بود و بیش از 2 ساعت این جلسه و در دو نوبت ادامه پیدا کرد؛ آنچه که ما مطرح کردیم بیشتر دغدغه‌های خودمان بود و واقعیت‌هایی که در جبهه متحد رقم می‌خورد و شاید برخی از آنها در جامعه برعکس منعکس می‌شد.

وی با تأکید بر اینکه آیت الله مصباح سه نکته را در این زمینه بیان فرمودند تصریح کرد: نکته اول این بود که وحدت یک امر ایده‌آل است و به قدری ضروری است که نیاز به بحث و استدلال ندارد؛ همچنین نکته دوم اینکه واقعیت‌های جامعه را باید مدنظر قرار داد و در جامعه همیشه کسانی بودند که تعهد کردند اما در ادامه وحدت‌شکنی را در پیش گرفتند.

زاکانی ادامه داد: آیت‌الله مصباح تأکید داشتند که تجربه بیش از سه سال گذشته مشخص کرده با توجه به آسیبی که در نکته دوم وجود داشت هیچ راهی جز وحدت وجود ندارد که بعد نکاتی را در این زمینه یادآور شدند، از جمله اینکه با جبهه پایداری صحبت کنیم، چرا که آنها دوستان شما هستند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: آنچه که آیت الله مصباح در این جلسه تأکید داشتند روی این سه نکته بود که بخشی از آن به درستی منعکس نشده بود.

نظرات بینندگان
علی « تنکابن »
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۰۹ آبان ۱۳۹۰
۱
۰
بله حضرت علّامه مصباح یزدی کاملاً درست و به حقّ فرمودند! راهی جز وحدت وجود ندارد؛ منتها وحدت گفتمانی نه لیستی!!! دو هزاری برخی آقایان کج بوده و سخن علّامه مصباح؛ رو وارونه گرفتند!!! یاعلی