۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۵

قالیباف از سفارت انگلیس شکایت کرد

سفارت انگلیس در تهران سالیان متمادی است که باغ قلهک را به تصرف خود در آورده و این مطالبه هر ایرانی آزاده ای است که از نهادهای مسئول بخواهد اقدام های لازم برای احقاق حقوق مسلم کشور در این زمینه به صورت فعال صورت گیرد.نکته دوم آن است که در ایام اخیر بر اساس گزارش های موثق عوامل سفارت انگلیس مبادرت به خشک کردن ، قطع کردن و آتش زدن درختان باغ قلهک کرده اند.
کد خبر : ۴۱۲۹۵
 دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران دستور داد پرونده تخلفات سفارت انگلیس در باغ قلهک از شهرداری به قوه قضائیه ارسال شود.

به گزارش فردا به نقل از  "تهران سما" دکتر محمد باقر قالیباف این موضوع را ساعتی پیش و در جمعی تعدادی از مدیران شهرداری تهران اعلام و خاطرنشان کرد : یکی از سیاه ترین پرونده هایی که در حافظه تاریخی مردم ایران وجود دارد ، پرونده دولت انگلیس است.

وی با اشاره به سوابق استعماری انگلیس افزود : پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هم نقش دولت انگلیس در تلاش برای ضربه زدن به وحدت ملی ، تمامیت ارضی و فتنه گری های گوناگون بر کسی پوشیده نیست.

شهردار تهران تصریح کرد : یکی از نمونه های این رفتارهای بدخواهانه دولت انگلیس را می توان در ماجرای باغ قلهک و وقایعی که این روزها در این باغ در جریان است ، دید .

وی با بیان این که در این باره توجه به دو نکته ضروری است ، گفت : نخست آن که سفارت انگلیس در تهران سالیان متمادی است که باغ قلهک را به تصرف خود در آورده و این مطالبه هر ایرانی آزاده ای است که از نهادهای مسئول بخواهد اقدام های لازم برای احقاق حقوق مسلم کشور در این زمینه به صورت فعال صورت گیرد.

قالیباف افزود : نکته دوم آن است که در ایام اخیر بر اساس گزارش های موثق عوامل سفارت انگلیس مبادرت به خشک کردن ، قطع کردن و آتش زدن درختان باغ قلهک کرده اند.

وی با اشاره به این که نابودی بیش از 300 درخت قدیمی در فاصله زمانی کوتاه اقدامی نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد ، گفت : به همکارانم در شهرداری تهران ابلاغ می کنم در کوتاه ترین زمان ممکن پرونده تخلفات سفارت انگلیس در باغ قلهک را به قوه قضائیه ارجاع داده و مطمئنم دستگاه قضایی نیز با دقت ، سرعت و قاطعیت نسبت به اعاده حقوق شهروندان اقدام خواهد کرد.

قالیباف افزود : واقعا جای تاسف است ، دولت انگلیس که ژست حمایت از محیط زیست و توجه به ارزش های انسانی به خود می گیرد در اقدامی اینچنین ، بدیهی ترین حقوق ملی و شهروندی مردم کشوری دیگر را نادیده می انگارد.

شهردار تهران در پایان با تاکید بر این که در پیگیری حقوق شهروندان ذره ای کوتاه نخواهیم آمد ، خاطرنشان کرد : در ارتباط با این پرونده ، شهرداری تهران با طرح دعوای حقوقی موضوع را تا رسیدن به نتیجه مشخص پیگیری خواهد کرد .
نظرات بینندگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۴ - ۰۹ آبان ۱۳۹۰
۱
۰
آخه به كي و كجا شكايت كردي حال حلا بايد بدويي دكي جون يه جف كفش آهني بده بچه ها بخرن لازم ميشه
وحید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۴ - ۱۰ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
کار درستی کرده باید از منافع مردم حمایت کنه این وظیفه تمام مسئولین است مخصوصاً در برابر خارجی ها که منافع مردم به هیچ عنوان براشون مهم نیست