۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۶

آخرین وضعیت هواپیمای "ایران 141"

رئیس سازمان هوایی کشور از اعلام گزارشهای نهایی پروژه تاکسی هوایی در آذرماه خبر داد و گفت: در حال حاضر چهار فروند هواپیمای "ایران 141" در کشور به بهره برداری رسیده که مورد استقبال قرار گرفته است.
کد خبر : ۴۱۳۰۷

به گزارش صراط به نقل از مهر، دکتر منوچهر منطقی دوشنبه با اشاره به توانمندیهای کشور در بخش هوایی سرمایه گذاری در بخشهای تامین قطعات و بازسازی ناوگان هوایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: به منظور توسعه بخشهای موتور و اویونیک (الکترونیک هواپیما شامل سیستمهای الکترونیکی مانند سیستم جهت یابی و رادار) با همکاری بخش خصوصی تحقیقاتی انجام که منجر به دستاوردهایی در زمینه هواپیمای سبک و هلی کوپتر شد.

وی مدیریت زنجیره هوایی را از اقدامات این سازمان در زمینه توسعه هوایی کشور نام برد و اضافه کرد: این اقدام در یکی از شرکتهای فعال شکل گرفته است. این زنجیره در خصوص تامین قطعات هوایی فعالیت می کند.

خوشه ای کردن شرکتهای فعال در حوزه هوایی

رئیس سازمان هوایی کشور از خوشه ای کردن شرکتهای فعال در حوزه سازندگان قطعات خبر داد و گفت: در حال حاضر 450 شرکت در زمینه تولید قطعات مورد نیاز صنایع هوایی فعال هستند.
 
وی ادامه داد: به منظور انتقال تجارب و توسعه فعالیتهای این شرکتها درصدد هستیم تا با ساماندهی آنها، این شرکتها را به صورت خوشه ای درآوریم. خوشه ای کردن این شرکتها و تجمیع تحقیقات در این زمینه منجر به تامین قطعات مورد نیاز در این حوزه می شود.
 
معرفی برند ایرانی در حوزه هوایی

منطقی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ملی دستاوردهای هوایی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه یک سال درمیان در تهران و کیش برگزار می شود که در دومین دوره آن که از 11 تا 13 آبان ماه در تهران برگزار می شود برند ایرانی در حوزه هوایی کشور معرفی خواهد شد.
 
وی در این باره توضیح داد: فعالیتهایی برای بومی سازی فناوری هوایی کشور در حال انجام است به گونه ای که تاکنون برخی از قطعات پس از گذراندن مراحل تست و آزمایش به مرحله صادرات وارد شدند از این رو در این نمایشگاه برند ایرانی معرفی می شود. 
 
منطقی از ایجاد شبکه تحقیقات در حوزه هوایی در کشور خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر شبکه ای در کشور راه اندازی شده است که علاوه بر ارائه آموزش خلبانی به مردم، زمینه ای را فراهم می کند تا سازندگان قطعات صنایع هوایی فعالیتهای خود را توسعه دهند.
 
رئیس سازمان هوایی از معرفی این شبکه در دومین دور از نمایشگاه دستاوردهای هوایی خبر داد و اظهار داشت: با معرفی این شبکه امیدواریم مجموعه های بیشتری به این شبکه بپیوندند. ضمن آنکه نخبگان فعال در حوزه هوایی شناسایی می شوند و با حمایت سازمان شرکتهای دانش بنیانی را تاسیس می کنند و عضو این شبکه می شوند.
 
آخرین وضعیت هواپیمای "ایران 141"

وی به آخرین وضعیت هواپیمای "ایران 141" اشاره کرد و گفت: این هواپیما در کلاس هواپیماهای مسافربری داخل شهری طراحی شده است از این رو این هواپیما پروازهای کمتر از یک ساعت را انجام می دهد.
 
منطقی با بیان اینکه این هواپیما در 30 شهر کشور به بهره برداری رسیده است افزود: چهار فروند از این نوع هواپیماها در خطوط هوایی کشور مورد استفاده قرار گرفته و با استقبال خوبی مواجه شده است.
 
اعلام جزئیات پروژه تاکسی هوایی در ماه آینده

رئیس سازمان هوایی کشور با اشاره به برنامه های این سازمان برای راه اندازی تاکسی هوایی گفت: این پروژه در دستور کار قرار دارد و گزارشهای نهایی آن در آذر ماه اعلام خواهد شد.

برچسب ها: هواپیما ایرا141
نظرات بینندگان
خسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۰۹ آبان ۱۳۹۰
۹
۰
با سلام
1-هواپيماي مورد نظر ايران 140 است نه 141
2-مسير هاي بين شهري را انجام مي دهد نه داخل شهري مگه تاكسييه؟
3-آدم باسواد تو تحريريتون نيست ؟ هر كي هر حرفي ميزنه ، چاپ نكنيد ، مگه شما كلاغيد؟
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۹ - ۱۰ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
شاید مدل ارتقاء یافته ایران 140 باشد ؟!
منظور همون بین شهری بوده به نوعی دیگر ...
مثلا تهران تا مشهد
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۰ آبان ۱۳۹۰
۱
۰
داماد ماتو قسمت مونتاژ این هواپیما کار میکنه میگه این هواپیما دو تن اضافه وزن داره