۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۵

آخرین خبر از معافیت مالیاتی خبرنگاران

رئیس کل سازمان امور مالیاتی از وزارت ارشاد و نیز خبرنگاران خواست با مراجعه به ادارات این سازمان در کل کشور و اعلام وضعیت حرفه‌ای خود، برای بهره‌مندی از معافیت مالیاتی اقدام کنند.
کد خبر : ۴۱۳۳۵

به گزارش صراط، علی عسکری که در غرفه مهر در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها حضور یافته بود، درباره آخرین وضعیت معافیت مالیاتی خبرنگاران توضیح داد.

وی ابتدا با بیان اینکه «خبرنگاران سه گروه هستند» گفت: یک گروه از آنها کارمنداند؛ مثل خبرنگاران صدا و سیما که حقوق‌بگیر هستند و بر اساس میزان حقوقشان، مالیات پرداخت می‌کنند؛ یک گروه شغلشان خبرنگاری است و کارمند جایی نیستند که این افراد باید از وزارت ارشاد مجوز کار خبرنگاری داشته باشند و اگر این مجوز را به ما ارائه کنند، از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین افزود: گروهی هم هستند که کار خبرنگاری انجام می‌دهند، ولی در هیچکدام از این مجموعه‌ها جای نمی‌گیرند، اما چون در نظام مالیاتی باید جایگاه همه مشخص باشد، آنها هم باید در یکی از این دو دسته قرار بگیرند و اگر مجوز کار خبرنگاری نتوانند بگیرند، باید مالیات پرداخت کنند.

عسکری اضافه کرد: ما از وزارت ارشاد و خود خبرنگاران خواسته‌ایم که خبرنگار بودن خودشان را به ما اعلام کنند تا در مورد معافیت مالیاتی ترتیب اثر داده شود و هیچ مشکلی برای استفاده از این معافیت وجود ندارد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین پاسخ به این سئوال را که وزارت ارشاد چه اقدامی در این خصوص صورت داده است، به مسئولان خودِ این وزارتخانه موکول کرد.

هجدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها تا 10 آبان در مصلی دایر است.