۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۷

حضور رییس جمهور قطعی شد

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفتمین جلسه هم اندیشی اعضای ستاد نوزدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی که دوشنبه 9 آبان ماه برگزار شد٬ ٬ از حضور رییس جمهور در مراسم افتتاحیه هفته کتاب خبر داد.
کد خبر : ۴۱۳۴۱

 

به گزارش صراط به نقل از فارس، بهمن دری معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در هفتمین نشست هم اندیشی اعضای ستاد هفته کتاب حضور پیدا کرده بود٬ از اضافه شدن یک روز به این دوره هفته کتاب و وجه تمایز این دوره نسبت به دوره های قبلی خبر داد و گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته٬ قرار بر این شد که 21 آبان ماه٬ آیین آغازین نوزدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی را با حضور رییس جمهور برگزار کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه هفته کتاب نقش موثری در مقوله کتابخوانی دارد٬ بیان کرد: در برگزاری هفته کتاب٬ نهادهای مختلف فرهنگی دولتی و خصوصی سهم دارند. همچنین در هفته کتاب است که همه توجه ها به سمت کتابخوانی کشیده می شود.
 
دری با بیان اینکه باید قدر جمع حاضر که برای برگزاری هفته کتاب گرد هم آمدند را دانست٬ تاکید کرد: هفته کتاب دوره نوزدهم نشان خواهد داد که متفاوت از سال های قبل برگزار می شود٬ چرا که دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه کتاب و کتابخوانی در جامعه منعکس شده محور فعالیت‌های این دوره از هفته کتاب خواهد بود.
 
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: قصد داریم با توجه به فشردگی برنامه های هفته کتاب٬ در دوره‌های آینده٬ ماه کتاب برگزار کنیم٬ چرا که برنامه های گسترده و تاثیرگذار و ظرفیت های بسیاری در این زمینه وجود دارد و همین امر نشان دهنده ظرفیت بالای نشر کشور است.
 
دری گفت: با اعتنا به هفته کتاب٬ 4 نمایشگاه کتاب استانی در اراک٬ کرمانشاه٬ سمنان و خراسان جنوبی برگزار کردیم که در همه آنها٬ مطلع سخنان و فعالیت هایمان٬ بحث کتابخوانی بوده است.
 
* در هفتمین نشست هم‌اندیشی هفته کتاب

هفتمین نشست هم‌اندیشی برگزاری نوزدهمین دوره هفته کتاب با حضور «بهمن درّی» معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی٬ «محمد اللهیاری» دبیر این مراسم، «حمید قبادی» مشاور معاون فرهنگی وزیر و نمایندگان نهاد‌ها و سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و نظامی، صبح امروز دوشنبه 9 آبان ماه در ساختمان فجر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

اعضای ستاد هفته کتاب حاضر در این جلسه، به تشریح فعالیت‌هایشان در هفته کتاب پرداختند که از آن جمله می‌توان به انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران٬ انجمن ناشران ورزشی٬ انجمن ناشران بین المللی٬ انجمن ناشران دانشگاهی و ... اشاره کرد.
 
همچنین در این جلسه مباحث مختلفی درباره شیوه برگزاری این رویداد فرهنگی مطرح شد.

در این جلسه نماینده پژوهشگاه فرهنگ٬ هنر و ارتباطات اعلام کرد که با توجه به نظرسنجی‌هایی که این نهاد در نمایشگاه کتاب به انجام رسانده بود٬ قرار بر این شد که برنامه‌ای با عنوان نظرسنجی و افکارسنجی هفته کتاب را این پژوهشگاه برگزار کند.

این نماینده به همین منظور از معاونت فرهنگی ارشاد درخواست کرد که سوالی برای اجرای این نظرسنجی و نمایندگانی برای این منظور به آنها معرفی کند.

در این راستا٬ حمید قبادی٬ پرسش «میزان تاثیرگذاری هفته کتاب در بحث کتابخوانی» را پیشنهاد داد و قرار بر این شد که در پایان جلسه برای تحقق این نظرسنجی٬ کارگروهی متشکل از اعضای ستاد تشکیل شود.

پس از تشریح برنامه‌های نهادهای مختلف، «بهمن درّی» بر لزوم تعاملات بین سازمان‌ها و هم‌افزایی میان ادارات و سازمان‌های عضو ستاد هفته کتاب اشاره کرد و درباره برنامه‌های استانی گفت: رویکرد دولت در بحث فعالیت‌های فرهنگی٬ تمرکززدایی از تهران است اما به لحاظ برد تبلیغی چنین موضوعی کمتر اتفاق می‌افتد بنابراین باید به تعاملات بین سازمانی و بین استانی در امر کتاب و کتابخوانی بیش از پیش توجه شود.

وی همچنین به برگزاری هفته‌های کتاب در جهان اشاره و اظهار کرد: در حال برنامه‌ریزی و رایزنی با رایزنان فرهنگی کشورهای جهان به منظور برگزاری هفته کتاب در این کشورها هستیم که از آن جمله رایزن فرهنگی قزاقستان برای این کار اعلام آمادگی کرده است.

معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد٬ هفته‌های فرهنگ و هنر که توسط معاونت هنری وزارت ارشاد برگزار می‌شود را از جمله فعالیت‌هایی دانست که ظرفیت بالایی دارد و افزود: با توجه به برگزاری این هفته‌های فرهنگ و هنر٬ خوب است که در رابطه با این برنامه‌ها٬ موضوع و مضمون‌هایی تعریف شود که مخاطب را ترغیب به مطالعه کند.

نوزدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران 22 تا 29 آبان ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.
انتهای پیام/