۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۱

سرپوش بر دلایل فوت یک دانشجو

دانشگاه صنعتی امیرکبیر پنجمین اطلاعیه خود در خصوص بازرسی و کنترل خوابگاههای این دانشگاه را صادر کرد.
کد خبر : ۴۱۳۶۵

به گزارش صراط به نقل از مهر، در اطلاعیه شماره 5 دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص رسیدگی به امور خوابگاه‌های دانشجویی آمده است: پیرو گزارش اعلام شده در اطلاعیه شماره 4، براساس برنامه تنظیم شده جهت بررسی مشکلات موجود در سطح خوابگاههای دانشجویی و با توجه به اهمیت اطلاع رسانی به هنگام و شفاف جهت اقشار مختلف دانشگاه، بدینوسیله گزارش برخی اقدامات انجام شده را به اطلاع می رساند.

1- کمیته ایمنی و بهداشت، تمام خوابگاههای دانشگاه را بازدید کرده و با تکمیل چک لیستهای مربوطه، گزارش مشکلات موجود را به مدیریت دانشگاه ارائه کرده است.

کمیته تاسیسات نسبت به اولویت بندی مشکلات موجود خوابگاهها اقدام کرده و برنامه ریزی لازم جهت انجام فعالیتهای تعمیراتی به عمل آمده است.

براساس نظر شورای دانشگاه، کمیته ای متشکل از روسای دانشکده ها بازدید از خوابگاه ها را آغاز کرده اند و تاکنون خوابگاه های بسطامی، نجات الهی، شهدا و مرادی مورد بازدید قرار گرفته اند که نتایج بازدیدها اعلام خواهد شد.

جهت بررسی و کنترل تجهیزات مربوط به اطفای حریق خوابگاه ها بازدید دوره ای توسط تیم آتش نشانی و کنترل گاز آغاز شده است.

کمیته ایمنی، بهداشت و محیط زیست نسبت به تهیه دستورالعمل ایمنی اقدام، بازدید و کنترل آزمایشگاه ها در سطح دانشگاه را آغاز کرده است. 

حدود یک ماه از فوت آمنه زنگنه دانشجوی کارشناسی ارشد این دانشگاه بر اثر خفگی در حمام خوابگاه مرادی گذشت و دانشگاه صنعتی امیرکبیر نه تنها هرگونه گمانه زنی را درباره علت اصلی فوت این دانشجو رد می کند بلکه با صدور اطلاعیه های دوره ای به ارائه گزارشی از نظارت بر امور خوابگاهها می پردازد و تاکنون بر علت اصلی مرگ این دانشجو سرپوش گذاشته است.