۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۹

افروغ:خبرنگاران زبان بي‌زبان‌ها هستند

اخلاق سياسي شامل روشنفكران و رجال سياسي مي‌شود و رسانه‌ها نيز كه جزو روشنفكران به حساب مي‌آيند بايد در انعكاس اخبار موازين اخلاقي را رعايت كنند.
کد خبر : ۴۱۴۱۰

يك نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي گفت: بخشي از تجلي اخلاق رسانه‌اي در بي طرف بودن و فراجناحي بودن است.

به گزارش صراط، عماد افروغ كه در هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها در غرفه خبرگزاري دانشجويان ايران، حضور يافته بود، در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا با اشاره به اهميت رعايت اخلاق در سياست گفت: اخلاق سياسي شامل روشنفكران و رجال سياسي مي‌شود و رسانه‌ها نيز كه جزو روشنفكران به حساب مي‌آيند بايد در انعكاس اخبار موازين اخلاقي را رعايت كنند.

وي با تاكيد بر رعايت اخلاق از سوي رسانه‌ها افزود: رسانه‌ها بايد مراقب باشند هتك حرمت، افترا و تهمت بي‌جا نزنند.

افروغ با بيان اين‌كه «ايسنا نمونه تمام عياري از خبرگزاري موفق است» تصريح كرد: ايسنا پيش قراول است و هميشه سعي كرده بي‌طرف باشد.

وي با بيان اين‌كه «بخشي از تجلي اخلاق رسانه‌اي در بي‌طرف بودن و فراجناحي بودن يك خبرگزاري است» اظهار كرد: رسانه بايد تا آن‌جا كه امكان‌پذير است در انعكاس اخبار و اطلاعات امانت‌داري را رعايت كند.

اين نماينده سابق مجلس تصريح كرد: با توجه به اين‌كه خبرنگاران جزء روشنفكران هستند و روشنفكران هم دغدغه مردم، دردها و نيازهاي مردم را دارند، زبان بي‌زبان‌ها هستند.

وي با بيان اين‌كه «رعايت اخلاق در انعكاس خبر به معناي بي‌تفاوت بودن و شجاع نبودن نيست» گفت: بايد با كمال شجاعت اطلاع‌رساني كرد و از كسي نهراسيد، اما در كنار شجاعت بايد در انعكاس اخبار صداقت رعايت شود.

افروغ همچنين در رابطه با عملكرد مجلس در موضوع سوال از رييس‌جمهور گفت: اين‌كه استعفاي آقاي مطهري از دستور كار مجلس خارج شده و سوال از رييس‌جمهور در دستور كار قرار گرفته است، هم جايگاه مجلس را نشان مي‌دهد و هم فرصتي براي رييس‌جمهور است تا حرفش را بزند و از حرف‌هاي معقول خود دفاع كند و نمايندگان سوالاتشان را بپرسند.


خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز