۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۲

آمار بیکاری جهان رکورد تاریخی زد

دفتر سازمان بین المللی کار اعلام کرد که با کمبود 40 میلیون شغل تا سال 2013 روبرو خواهیم بود.
کد خبر : ۴۱۴۳۵

به گزارش صراط به نقل از خبر، آمار بیکاری در اروپا با به مرز 10،2% در ماه سپتامبر رسید. این رقم طبق اعلام دفتر آمار اتحادیه اروپا در ماه اوت 10،1% بود. این رقم در حدود 5 ماه متوالی است که زیر 10 درصد قرار دارد.اسپانیا در میان کشورهای اروپایی بالاترین رقم بیکاری یعنی 22،6% را داراست و این در حالی است که اتریش و هلند پایین ترین میزان بیکاری را به ترتیب با 3،9% و 4،5% به ثبت رسانده اند.
آمار بیکاری در فرانسه نیز رقم 9،9% را نشان می دهد و هنوز رقم بیکاری آلمان به ثبت نرسیده است. طبق دفتر آمار اتحادیه اروپا، تعداد بیکاران اروپایی در ماه سپتامبر به مرز 16،198 میلیون رسید یعنی افزوده شدن 188 هزار بیکار دیگر طی این ماه.
در حوزۀ جهانی نیز، دفتر سازمان بین المللی کار اعلام کرد که با کمبود 40 میلیون شغل تا سال 2013 روبرو خواهیم بود. این نهاد بین المللی از کشورهای عضو گروه 20 که طی روزهای آینده در کن فرانسه نشست خواهند داشت، درخواست کرد تا راهکاری را برای کاهش میزان بیکاری در نظر گیرند. دفتر سازمان بین المللی کار اعلام کرد که نرخ بیکاری جهانی به بالاترین میزان خود یعنی 200 میلیون نفر رسیده است. آمار بیکاری در بسیاری از کشورها ناهنجاری های اجتماعی به خصوص در کشورهای آسیایی و آفریقایی را به دنبال داشته است.

برچسب ها: بیکاری جهان
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۰ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
به آمار کشورما نمی رسد. اروپا هنوز مانده مثل ایران در این زمینه پیشرفت کند.اقتصاد ما فوق العاده است .