۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۱

اتمام حجت انقلابیون با صالح

انقلابیون یمن دیروز با برگزاری تظاهرات‌های سراسری خواستار سرنگونی رژیم صالح شدند و در تعز نیز اعلام کردند که تا یکسره شدن تکلیف انقلاب و دست کم تا عید قربان خیابان‌ها را ترک نخواهند کرد.
کد خبر : ۴۱۴۴۲
انقلابیون یمن دیروز با برگزاری تظاهرات‌های سراسری خواستار سرنگونی رژیم صالح شدند و در تعز نیز اعلام کردند که تا یکسره شدن تکلیف انقلاب و دست کم تا عید قربان خیابان‌ها را ترک نخواهند کرد.
به گزارش  صراط به نقل از فارس، تظاهرات سراسری در استان‌های یمن علیه رژیم صالح، نابودی ۳ جنگنده رژیم حاکم در یمن، تجمع در مقابل دفتر دادستانی صنعاء، زخمی شدن ۴ کودک یمنی در ارحب و خشم انقلابیون یمن از اظهارات هیکل از جدیدترین تحولات یمن است.

انقلابیون ضالع: تا عید قربان به خانه‌های خود باز نمی‌گردیم

پایگاه خبری "الجزیرة" نوشت که شهرهای مختلف یمن دیروز دوشنبه شاهد تظاهرات گسترده علیه رژیم صالح بود و تظاهرات‌کنندگان خواستار محاکمه دیکتاتور و دست‌‌نشانده‌های او شدند و بمباران مناطق مسکونی در "صنعاء"، "تعز" و "ارحب" را محکوم کردند.
بر اساس این گزارش، تنها در استان "ضالع" دیروز ده‌ها هزار یمنی در اعتراض به رژیم حاکم تظاهرات کردند و خواستار سرنگونی رژیم حاکم و محاکمه صالح در لاهه شدند.
جوانان انقلابی در این استان اعلام کردند که تا یکسره شدن تکلیف انقلاب در یمن و سرنگونی رژیم حاکم تا روز عید قربان در میدان‌های این شهر تجمع خواهند کرد و به خانه‌های خود بازنخواهند گشت.

خداحافظی دانشجویان تعز با پیکر یکی ازهمشاگردی‌های انقلابی خود

در شهر تعز نیز هزاران دانشجو مراسم وداع برای همشاگردی خود "طه جنید" که چندی پیش از سوی مزدوران صالح ربوده شد و آن قدر شکنجه شد که کشته شد، برگزار کردند. این انقلابیون اعلام کردند که خون شهدای انقلابی هدر نخواهد رفت، بلکه نیرو محرکه انقلابیون است.

انقلابیون "اب" و "البیضاء": صالح باید محاکمه شود

تظاهرات کنندگان در استان‌های "اب" و "البیضاء" نیز ربوده شدن انقلابیون و روزنامه‌نگاران را محکوم کردند و از جامعه بین‌الملل خواستند که با مطالبات مشروع و عادلانه ملت یمن همسو شوند و دیکتاتور را در مجامع بین‌المللی محاکمه کنند.

تجمع در مقابل دفتر دادستانی صنعاء

تعدادی از روزنامه‌نگاران و انقلابیون در صنعاء دیروز در مقابل دفتر دادستانی تجمع کردند و خواستار آزادی "عبدالکریم الثعیل" روزنامه نگار شدند. وی از ۱۳ اکتبر توسط نیروهای امنیتی یمن ربوده شده است.
انقلابیون همچنین خواستار آزادی تمام افراد دستگیر شده در جریان انقلاب جاری در یمن شدند.

۴ کودک یمنی در ارحب زخمی شدند

در پی انفجار چند خمپاره عمل نکرده که از سوی نیروی صالح به سوی منطقه "ارحب" شلیک شده بود، ۴ کودک یمنی به شدت زخمی شدند.
الجزیره شنبه گذشته تصاویری از کودکان زخمی شده در منطقه ارحب طی بمباران‌های پیاپی این منطقه توسط نیروهای صالح را پخش کرد.

نابودی ۳ فروند جنگنده رژیم صالح

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که در پی انفجار چندین بمب در پایگاهی نظامی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی صنعاء، سه فروند جنگنده یمنی از بین رفت و چندین جنگنده نیز آسیب دیدند.

خشم انقلابیون یمن از اظهارات هیکل

انقلابیون یمن از سخنان "محمد حسنین هیکل" نویسنده مصری که گفته بود اقداماتی که در یمن انجام می شود انقلاب نیست بلکه تلاشی قبیله ای برای تغییر کشور است، خشمگین شدند.
پایگاه خبری التغییر نوشت: فعالان انقلابی یمن از سخنان هیکل در برنامه "با هیکل درباره انقلابهای عربی" که پنجشنبه گذشته از شبکه خبری الجزیره پخش شد انتقاد کردند و از وی خواستند درباره مواضعش در قبال انقلاب یمن عذرخواهی کند.
محمد حسنین هیکل متفکر و نویسنده مصری در این برنامه از انقلاب یمن انتقاد کرد و گفت که آنچه در یمن به وقوع می پیوندد انقلاب نیست بلکه تلاشی قبیله‌ای برای متحول کردن کشور است و این مساله که در یمن اتفاق می افتد بسیار سخت است.