۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۶

چرا هاشمی به این سوال پاسخ نمی‌دهد؟

مردم نجیب و فداکار ایران به نظام و انقلاب خود علاقمندند و بنده هم در حال حاضر بدیل و جایگزینی برای نظام ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب نمی‌بینم.
کد خبر : ۴۱۴۶۰

به گزارش صراط به نقل از جهان: سخنان روز گذشته آقای هاشمی رفسنجانی که طی آن رهبر معظم انقلاب را تنها حلال مشکلات کشور و ولایت فقیه را بهترین سیستم حکومتی دانسته است،‌ گرچه تناقض آشکاری با مواضع 3 سال اخیر او دارد اما برای قریب به اتفاق ناظران سیاسی قابل پیش بینی بود. او پیش از این هم چندین بار توصیف دیروزش درباره رهبر معظم انقلاب و ولایت فقیه را بکار برده است. به عنوان نمونه، در مهر ماه و بهمن ۸۸.

آقای اکبر هاشمی رفسنجانی دیروز دوشنبه در دیدار جمعی از شعرا، نویسندگان و هنرمندان در پاسخ به سؤالی درباره راه‌های برون ‌رفت از برخی موانع سیاسی موجود در کشور تأکید کرد: مردم نجیب و فداکار ایران به نظام و انقلاب خود علاقمندند و بنده هم در حال حاضر بدیل و جایگزینی برای نظام ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب نمی‌بینم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: معتقدم تنها حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هستند که می‌توانند با تدبیر و خردمندی که همواره از خود نشان داده‌اند، مشکلات به وجود آمده را به تدریج حل کنند.

این سخنان آقای هاشمی رفسنجانی گرچه تناقض آشکاری با اصرار این روزهای او بر آنچه نگرانی مردم از "تزئینی بودن رای"شان توصیف کرده،‌ دارد اما برای قریب به اتفاق ناظران سیاسی قابل پیش بینی بود.

او پیش از این هم چندین بار توصیف امروزش درباره رهبر معظم انقلاب و ولایت فقیه را بکار برده است. به عنوان نمونه، در مهر ماه و بهمن ۸۸. آقای هاشمی در بهمن ماه سال ۸۸ در دیدار اعضای شورای حزب اعتدال و توسعه هم گفته بود: در شرایط فعلی اینجانب اصلح‌ترین فرد را برای حل مشکلات فعلی جمهوری اسلامی ایشان می‌دانم.

هرچند رئیس مجمع تشخیص مصلحت در مواضعش، تنها، تدبیر و مواضع رهبر معظم انقلاب را راهگشا و حلال مشکلات توصیف کرده اما مروری بر رویکرد عملی او گویای اعتقادش به موضوع دیگری است.

در واقع آقای هاشمی در سال های اخیر بویژه از سال ۸۸، از ولایت فقیه و "تنها حلال مشکلات" پیروی مقبول نکرده که حتی اغلب مسیری متفاوت از تاکیدات رهبر معظم انقلاب در پیش گرفته است.

رویکرد جنجالی هاشمی با دمیدن در تنور ادعای تقلب آغاز شد و با وجود نهی شدید و مکرر رهبر معظم انقلاب ادامه یافت تا اینکه به نامه بدون سلام و والسلام به رهبر انقلاب رسید.

قطار موضع گیری های هاشمی با ایراد خطبه های آخرین نمازجمعه‌اش در حمایت از متهمان و جریان فتنه از ایستگاه پرسر و صدای تیرماه گذشت و در ادامه چندین بار هم برای دیدار با مجرمان فتنه و خانوده های آنان توقف کرد. در همه این ماه ها رهبر معظم انقلاب علیه جریان فتنه سخن می گفت.

پس از شعارهای آمریکایی-صهیونیستی فتنه گران در روز قدس و ۱۳ آبان و هتک حرمت امام راحل در ۱۶ آذر ۸۸ هم، موضع آقای هاشمی خلاف تاکیدات ولی فقیه یا سکوت بود یا دو پهلو. اینجا بود که آیت الله یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت که مواضع آقای هاشمی از "سه پهلو" هم گذشته است.

حضرت آیت‌الله‌ العظمی‌خامنه‌ای درست ۲۰ روز پس از حماسه مردمی ۹ دی ماه و اتمام حجت ملت ایران با جریان فتنه و حامیان آن، در دیدار اعضای شوراى هماهنگى تبلیغات اسلامى‌، به صراحت خواستار موضع گیری شفاف خواص شدند و تاکید کردند: وقتى در داخل محیط فتنه، کسانى با زبانشان صریحاً اسلام و شعارهاى نظام جمهورى اسلامى را نفى می کنند، با عملشان هم جمهوریت و یک انتخابات را زیر سؤال می برند، وقتى این پدیده در جامعه ظاهر شد، انتظار از خواص این است که مرزشان را مشخص کنند، موضعشان را مشخص کنند. دوپهلو حرف زدن، کمک کردن به غبارآلودگى فضاست.

تاکید صریح رهبر معظم انقلاب اما رئیس مجمع تشخیص را وادار به شفاف سازی مواضعش نکرد. شاید به همین دلیل بود که حضور آقای هاشمی در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن همین سال با شعار "هاشمی هاشمی، بصیرت بصیرت" مواجه شد.

در طول ۲ سال اخیر نیز دیدارهای هاشمی با متهمان فتنه و سخنان او درباره لزوم بازگشت فعالان جریان اپوزیسیون به عرصه سیاسی چندین بار تکرار شده است.

رئیس مجمع تشخیص این روزها هم درست مانند رویکردی که در جریان انتخابات ریاست جمهوری دهم در پیش گرفت،‌ به بهانه "ترمیم اعتماد مردم" در حال پیمودن مسیر اعتمادزدایی از نتیجه انتخابات مجلس نهم و امانتداری نظام است. گویا او فراموش کرده است که تردید افکنی او و همراهانش درباره سلامت انتخابات در سال ۸۸ با هشدارهای چندباره حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مواجه شد؛ تا جایی که ایشان در اردیبهشت آن سال فرمودند: متأسفانه برخی دوستان بی‌انصاف ... با تکرار حرف دروغ دشمن سلامت انتخابات را زیر سؤال می‌برند.

مجموعه این وقایع که نشان از فاصله آشکار سخن و عمل آقای هاشمی رفسنجانی با یکدیگر دارد، همواره مورد سوال منتقدان بوده اما رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پاسخ این سوال را در لابلای مواضع دوپهلو و مبهمش در ۳ سال اخیر پنهان کرده است؛ سوالی که از هاشمی پرسیده است: اگر او آنگونه که می گوید رهبر معظم انقلاب را تنها حلال مشکلات کشور و ولایت فقیه را بهترین سیستم حکومتی می داند، چرا در عمل اغلب تابع ولی فقیه و فرمان ایشان نیست که حتی رویکردی متناقض با تاکیدات رهبر انقلاب در پیش گرفته است؟

وی تاکنون پاسخی مناسب به این سوال نداده بلکه همچنان بر مواضع جنجالی اش در نمازجمعه ۲۶ تیر پافشاری کرده است.

با این اوصاف،‌ می توان التزام عملی هاشمی به آنچه را روز گذشته در جمع هنرمندان بیان کرد، محک جدید و مناسبی برای او محسوب کرد. در واقع فاصله سخن و عمل رئیس مجمع تشخیص زمانی کاهش می یابد که او به اظهاراتش التزام عملی داشته باشد و آنچنان که منتقدان می گویند تنها درصدد استفاده تبلیغاتی از سخنانش نباشد.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۰ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
متاسفانه کلمه ایت الله هم حزبی وجناحی شده اگر یک روحانی بی سواد در خط فکری اقایون باشد به الو عنوان ایت الله میدهند ولی اگر کسی در خط نبشد تمام عنواوین را از اوصلب می کنند
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۰ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
چرا هاشمی به این سوالات نیز پاسخ نمیدهد؟؟؟

___________________________
1-چرا ها...... فرزند پولشوی فراری و فتنه گر خود را به ایران فرا نمیخواند که در دادگاه محاکمه شود؟؟؟؟؟؟؟
(چطور ممکنه یک نماینده مجلس بدلیل انتقاد از ها....... به دادگاه احضار شود"""ولی چرا کسانی (مهدی)که فهرست اراذل و اوباش را تهیه کرده بودند و 200 میلیون تومان هم به این افراد پرداختند و در حال حاضر به لندن پناهنده شده اند؛ تاکنون به دادگاه احضار نشده اند؟؟؟؟
اگر فرزندی غیر از فرزند شما...فراری بود"""آیا مادر اون شخص میتوانست با وجود اطلاع تمام نهادهای امنیتی...به ملاقات فرزندش در دوبی برود؟؟؟؟)

2-چرا همه آشوب طلبان...دستگیر میشوند جز فائزه...دختر جنابعالی؟؟؟؟؟؟
(برخی چهره های شناخته شده در حالی که هم در حوادث بعداز انتخابات ریاست جمهوری و هم فجایع عاشورا حاضر بودند، هنوز به دادگاه احضار نشده اند.""""""چرا یک فرد عادی که زیر پل کالج حضور داشته است، بازداشت و دادگاه وی نیز برگزار شده است اما فائزه ها........ که فیلم حضور وی همه جا پخش شد، هنوز احضار نشده است؟؟؟؟؟؟)

3- ها...... در بزنگاه های متعدد 20 ماه اخیر و جنگ تمام عیار جبهه متحد دشمنان علیه جمهوری اسلامی(در قالب فتنه) کجا بود؟ و در این مدت که رهبر انقلاب شخصا بارها علیه فتنه آمریکایی-اسرائیلی سال گذشته موضع گیری کردند، آیا آقای ها......... هیچ تکلیفی در تبعیت از ایشان برای خود ندید؟"""""
چرا ها....... هیچوقت موضع صریحی با فتنه گران و جریان فتنه اتخاذ نکرده؟؟؟؟؟ اصلا آیا ایشون قبول دارن....جریان فتنه 88 شکل گرفته است یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟

4-چرا سایت رسمی شما.......همین الان هم ..مطرودان ملت...چون موسوی....کروبی....خاتمی رو می ستاید؟؟؟؟؟

5-چرا جريان رسانه اي اقاي ها............. بر خلاف منويات رهبر انقلاب محوريت خود را همواره بر پايه تخريب دولت برآمده از رای میلیونها مردم قرار داد؟

6-آقای ها......::مخاطب این فرمایش امام خامنه ای کیست؟؟؟
«انتظار از خواص این است که مرزشان را مشخص کنند، موضعشان را مشخص کنند. دوپهلو حرف زدن، کمک کردن به غبارآلودگى فضاست؛ این کمک به رفع فتنه نیست، این کمک به شفاف‌سازى نیست ... خوب، باید معلوم بشود این کسى که در نظام جمهورى اسلامى است، در مقابل این چه موضعى دارد؛ حاضر است تبرّى بجوید، بگوید من دشمن شمایم؟ من مخالف شمایم؟»

7-چرا خانواده ها.......... رف............، موساد و سازمان سیا تا این اندازه به خاندان وهابی و ضد شیعی سعودی علاقه مند هستند؟
رابطه سناریو جدید آمریکا برای ایران با سفر رئیس موساد به عربستان و سفر های مکرر خانواده ها........... رف......... به خارج از کشور خصوصا انگلستان ، امارات و عربستان و خرید خانه در امارات، چیست؟

8-آقای ها........ که بیان میکنید:که باید پایبند قانون باشیم ""
پس چطور است که همسر شما.....اعلام میکند...که اگه موسوی....رییس جمهور نشد...بریزید.تووی خیابونها؟؟؟؟؟؟

همسر ایشان چکاره هستند که پای صندوق های رای مردم را به بلوا دعوت میکنند ؟ ا یا خانم عفت بهرمانی بعنوان یک فرد اینرا گفته اند ؟ اگر اقای ها............. قبول نداشت چرا موضع گیری نکرد که صحبتهای همسرش ربطی به مواضع وی ندارد . متاسفانه شائبه طرفداری مطلق اقای ها......... از نزدیکانش دیگرشائبه نیست. بارها این رفتارها را دیده ایم . نمونه ان بحث سی دی خانم فائزه است"""

از طرف دیگر می گویید همه زندانیان اخیر آزاد شوند؟!
آیا آنهایی که حمله به پایگاه بسیج بزرگراه محمدعلی جناح را به قصد تصاحب ده‌ها قبضه اسلحه سبک طراحی کردند، باید آزاد شوند؟

اگر برادر همسر یکی از سردمداران جریان آشوب، مدیریت بخشی از اغتشاشات را بر عهده داشت و از ده سال پیش با خانمی که سابقه نفاق داشته در خانه تیمی دستگیر شده و اعتراف کرده است، که توسط او بخشی از آشوب‌ها مدیریت شده و سفرهای متعدد در سال های اخیر به آمریکا داشته و حتی برای سهولت در رفت‌وآمد گرین‌کارت دریافت کرده، باید آزاد شود؟

پس تکلیف قانون که گفتید چه می شود؟
قانون باید برای شما درست اجرا شود یا شامل برخورد قانونی با اغتشاش گران هم می شود؟
قانون درباره اغتشاش گران و کسانی که (چه با سکوتهای معنی دار و چه با حظور و دست تکان دادن برای اغتشاش گران به) تحریک می پردازند نباید اجرا شود؟
(آیا باید بپذیرم...که قانون برای خاندان ها................ یعنی کشک!!!!! و این خاندان...ماورا قانون هستند؟؟؟؟؟)

9-آیا آن آزادی بیانی که شما از مطبوعات وصداوسیما میخواهید...ازنوع آزادی بیانی است که در دولت اصلاحات روزنامه ها رو یک شبه بستند...یا از نوع آزادی که در دولت عشق و اقتدار و عدالت محور و ضد چپاولگران مال بیت المال خور......که در روزنامه ها......هرچه دوست داشتند.......به رییس جمهور قانونی کشور تهمت زدند وفحاشی کردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
از آزادی ناراضی هستید؟؟
اطرافیان شما که کاملا آزادند هر چند بار که بخواهند به اروپا و انگلیس خبیث رفت و آمد کنند ! فرزند شما روی چهار پایه در مقابل صدا و سیما می استد و مردم را به بستن راه ها دعوت می کند ، آیا آنها آزادی ندارند؟؟؟؟؟؟

10-گر افرادی از دانشگاه آزاد اسلامی ده‌ها میلیارد تومان از منابع دانشگاه در این انتخابات خرج یک کاندیدای خاص کرده باشند، نباید محاکمه شوند؟
اگر منسوبین به شخصیت‌های عالی‌رتبه نظام، از طریق مراوده با افرادی در عربستان، بخشی از منابع مالی ستادهای انتخاباتی و هزینه‌های سازماندهی «سازمان رأی» و پس از آن «سازمان آشوب» را تأمین می‌کردند، نباید مورد سؤال و محاکمه قرار بگیرند؟
آیا آمرین و عاملین طراحی درگیری‌های خیابانی که از طریق شبکه‌های رسانه‌ای بیگانه مدیریت شده و سازماندهی آنها انجام می‌گرفت، نباید محاکمه شوند؟

11-اگر جناح رقیب آقای ها.........، بیانیه هایی شبیه بیانیه‌های نه‌گانه آقای موسوی و بیانیه مجمع روحانیون مبارز صادر می‌کرد، ایشان باز هم سکوت می‌کردند و غمض عین می‌فرمودند؟

12-آقای ها........ از انقلاب و اسلام و ولایت فقیه و قانون به بچه هایتان....چی یاد دادید؟؟؟؟؟
( آیا تلاشی برای بار آوردن فرزندان انقلابی انجام داده اید؟؟؟؟ یا فقط رسم چپاولگری را یاد داده اید؟؟؟)

13-وقتي در انتخابات نهم، آقاي ها....... رو در روي احمدي دلاور از طريق ستادها و حاميانش بدترين و زننده‌ترين نوع تبليغات در تاريخ انقلاب اسلامي را در مجموعه نظام پايه ريزي مي‌كند، و با همه دبدبه و كبكبه با اختلاف 7 ميليون راي، مي‌بازد، هنوز متوجه نشده كه اقبال عمومي نسبت به او و طرفدارانش وجود ندارد؟

14-چگونه می شود آقای ها.......... با طیفی که ایشان را عالیجناب سرخپوش می نامید(به حق یا ناحق) الان هم کاسه و هم داستان شده اند
به علاوه مردم باید بداتتد که آیا آقای کرب.......... برای مهار کروبی از طرف ایشان ماموریت ویژه داشته یا خیر (توجه به این نکته که آقای کر........ هنگام رای دادن کروبی با او رای به صندوق نیانداخته و در دانشگاه امیر کبیر جلوی دانشجویان به یک نامزد دیگر{موسوی} رای داده جالب است)

15-اقای ها............ کمی هم از فعالیت های پشت پرده به مردم توضیح دهند مزید امتنان خواهد بود اینکه بعد از انتخابات برای چه به قم رفتند و خبرگان رهبری به او چه جوابی دادند آیا برای زیارت حضرت معصومه والتجا برای فروکش کردن آتش رفته بودند یا اقدامات دیگری هم انجام داده اند
آقای ها............... به این طنز که فائزه برای خرید ساندویچ به محل آشوب رفته بود فکر کرده اند راستی فائزه ساندویچ چی خریده بود آیا ایشان هم از این ساندویچ خوردند یا فقط مردم باید از این ساندویچها تناول نمایند؟؟؟؟؟

16-اینکه اقای ها.............. میگوید تعداد رای دهندگانی که شک دارند کم نیستند و انرا از تریبون نماز اعلام میکند را از کجا اورده اند؟ کم و زیاد که یک مفهوم کلی و مبهم است . مستندات وی چیست ؟

17-آقای ها........این انقلاب به شما وابسته نیست در زمانی که فکر میکردید اگر شما برای بار سوم رییس جمهور نشوید کشور آسیب می بیندو کارگزاران مجلس پنجم خواستند ریاست جمهور را سه قبضه ها.......ی کنند که الحمدالله رهبری با این شیوه ضد قانونی مقابله کرد ها......... میخواهد دائم رییس جمهور باشد!!!

18-آیا نمازجمعه شما....دشمن شاد کن...نبود؟؟؟؟؟ آقاي ها.......... فكر نكنيد ملت نفهميدند كه شما در خطبه هايي كه حكم نماز را دارد تمام تلاش خود را كرديد تا زيركانه مواضع خائنانه موج باصطلاح سبز را بازآفريني كنيد تا فتنه اي كه با تدبير حكيمانه رهبري دفع گرديد دوباره زنده گردد. گويا از جمع شدن اين غائله خيلي ناراحت شديد.
جناب آقاي ها.......... شجاعانه خدمت شما عرض مي كنيم كه نيازي نيست براي رفع ترديدها زحمت بكشيد. ملت ايران با خطبه هاي روشنگرانه حضرتعالي يقين كردند كه كانون فتنه كجاست. حاميان و ماموين خاص جنابعالي در نماز جمعه خود گوياترين گواه حال فعلي شماست كه تا چه ميزان بر مواضع امام و انقلاب باقي مانده ايد.""

19-فتنه گر اعظم کیست؟؟!!؟؟!!؟؟و فتنه جدیدش چیست؟؟!!؟؟!!؟؟

سوال زیاد است.....اما به همین اکتفا میکنم!!!
*******آنها که در شرایط «فتنه» بذر «تردید» در سلامت انتخابات در بین خواص افکندند، که البته خالی از حقیقت بودن آن محرز شد، در قبال «آن‌چه که گفتند و نباید می‌گفتند» و آن‌چه که «باید می‌گفتند و نگفتند» و آن‌چه که «کردند و نباید می‌کردند» و آنچه «باید می‌کردند و نکردند»؛ در پیشگاه خداوند قهار، رهبری عزیز، نظام اسلامی و مردم هوشیار، باید «پاسخگو» باشند.*******
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای عاشق بیکار با دنیایی سوال! شما فقط به یک سوال جواب بوده:
هر کدام از این عزیزان را لطفا به لحاظ سوابق عقیدتی و مالی و اجرایی مختصرا توصیف بفرمایید:
1) مش............
2) بق...........
3) رح..........
من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۰ آبان ۱۳۹۰
۱
۱
اگر دین ندارید آزاده باشید. وقتی ها............... برای انقلاب سیلی خورد شما کجا بودید. ؟ خدمات ها............. به انقلاب از رهبر هم بیشتر است. به تاریخ رجوع کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۲ - ۱۱ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
سخنان آقاي هاشمي در آخرين نماز جمعه تهران وحدت آفرين تر بود تا ....
کیارش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۱ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
سلام
رعایت ادب را از پیامبر عظیم الشان اسلام فرا بگیرید. کشمش هم دم دارد.
اگر قرار بر این بود که همه یک رفتار داشته باشند آنوقت توحید افعالی زیر سوال می رفت چون یک نفر کافی بود و نیازی به خلق افراد نبود.
ظاهراً نمی توان پذیرفت که دو فرد مسلمان وجود داشته باشند که یکی ببرد و دیگری بدوزد، اگر هنوز به این اندازه از سیاست نمی دانید لطفاً بیشتر مطالعه نمایید.
به این نیز توجه نمائید که اگر احیاناً ، 1 درصد تحلیلتان اشتباه بود سر پل صراط آنکه پاسخگوست شمائید نه کس دیگر پس در جهت انحراف افکار عمومی به آن سمتی که فکر می کنید درست است پا فشاری نفرمائید.
اگر اصل بر پا فشاری بود هیچکس تواناتر از خدامند متعال نمی توانست این کار را انجام دهد و اصلاً جهت جلوگیری از انحراف شیطان را خلق نمی کرد ولی خلق کرد. پس کاسه داغتر از آش شدن چرا؟ و اگر پافشاری بر حذف مخالف و یا اشتباه کننده کنیم باز هم توحید افعالی را زیر سوال بردیم، آیا این طور نیست؟
و من ا... التوفیق