۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۳

تقدیر چمران از قالیباف درباره سفارت انگلیس

به طور کلی از شهردار تهران، مدیر عامل سازمان پارک‌ها و معاون خدمات شهری برای پیگیری این مساله تشکر می‌کنم و امیدوارم این موضوع در قوه قضاییه به نحو مطلوب پیگیری شود.
کد خبر : ۴۱۴۸۳

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: چه در ملک پیرزنی تنها و چه در سفارت انگلیس، اگر درختی قطع شود باید مطابق قانون این اقدام مورد بررسی قرار گیرد که اگر عامدا و عالما قطع درخت صورت گرفته باشد باید آن باغ به نفع شهر تهران مصادره شود.

به گزارش صراط به نقل از تهران سما در جلسه امروز شورای اسلامی شهر مهدی چمران با بیان این مطلب گفت: شورای شهر در جریان قطع درختان باغ قلهک بود و رئیس کمیسیون عمران شورا در کمیسیون ماده ۷ این مساله را مطرح کرد و در‌‌ همان جلسه جریمه ۵۰۰ میلیون تومانی برای این عمل و جلوگیری از قطع درختان در نظر گرفته شده بود.

چمران با تشکر از شهردار تهران، معاون خدمات شهری و رئیس کمیسیون عمران شورای شهر برای پیگیری به موقع و درست این موضوع عنوان کرد: برخی می‌گویند، سفارت خارجه هر کشور ملک اوست و می‌تواند در ملک خود آزادانه هر کاری انجام دهد اما شهروندان تهرانی هم نمی‌توانند در ملک خود به قطع درخت بپردازند. در واقع چه در ملک پیرزنی تنها درختی قطع شود و چه در سفارت انگلیس، باید مطابق با قانون این اقدام مورد بررسی قرار گیرد که اگر عامدا و عالما قطع درختان صورت گرفته باشد باید آن باغ به نفع شهر تهران مصادره شود.

وی افزود: به طور کلی از شهردار تهران، مدیر عامل سازمان پارک‌ها و معاون خدمات شهری برای پیگیری این مساله تشکر می‌کنم و امیدوارم این موضوع در قوه قضاییه به نحو مطلوب پیگیری شود.

شایان ذکر است که در ادامه جلسه احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران نیز خاطر نشان کرد: مطلوب است در ارتباط با قطع درختان باغ قلهک دکتر شکیب بر اساس مطالعاتی که داشته گزارشی را در شورای شهر ارایه دهد تا توجیه مساله بوده و به طور کامل و دقیق این موضوع روشن شود.

مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران نیز با اشاره به اقدام مطلوب شهردار تهران در ارتباط با شکایت از سفارت انگلستان به دلیل قطع درختان باغ قلهک اظهار کرد: امیدوارم دستگاه قضایی به نحو مطلوب امر را پیگیری کند و از شهردار تهران نیز تشکر می‌کنیم که با همت ایشان این اقدام صورت گرفته است.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۰ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
اگر اقاي قاليباف اين باغ را با كمك خدا گرفت دستش را ميبوسم
حميد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۰ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
ملك انگليس نه ،ملك ايران چه وقت بايد پس گرفته شود