۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۰

کاربردهای بن‌خرید مطبوعات در نمایشگاه!

کد خبر : ۴۱۴۹۰

در حالی که امسال برای نخستین بار، بن خرید مطبوعات به بازدیدکنندگان از هجدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها تعلق می‌گیرد، مردم با گرفتن این بن‌ها به خرید ماکت هلیکوپتر و هواپیما یا اسباب‌بازی این وسایل پروازی می‌پردازند!

به گزارش صراط به نقل از مهر، عرضه بن‌های کاغذی خرید مطبوعات، امسال برای اولین بار در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها انجام شد و طی آن، کیوسک‌هایی در فضای باز مصلی به این امر اختصاص یافت.

این کیوسک‌ها تا دیروز با مشاهده اصل کارت ملی بازدیدکنندگان و ثبت شماره ملی آنها، 200 هزار ریال بن خرید مطبوعات به هر یک از آنان ارائه می‌کردند. این بن‌ها در بعضی از سالن‌ها و غرفه‌های تحت پوشش معاونت مطبوعاتی مانند سالن شهدای رسانه نیز در ارقام کمتر به بازدیدکنندگان تعلق می‌گرفت.

 پیش از این نیز، پدرام پاک آیین، مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد از ارائه بن‌های 50 هزار ریالی به دانش‌آموزان خبر داده بود و گفته بود: طبق هماهنگی‌های ایجاد شده میان آموزش وپرورش و معاونت ‏مطبوعاتی، دانش آموزان مدارس‌ می‌توانند به صورت دسته جمعی از نمایشگاه مطبوعات امسال بازدید کنند.

این مقام مسئول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داده بود که مدیران مدارس‌ می‌توانند با مراجعه به روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ‏ارشاد اسلامی و انجام هماهنگی‌های لازم، دانش آموزان مدارس خود را برای بازدید به نمایشگاه مطبوعات بیاورند.

به گفته پاک آیین، دانش‌آموزان‌ می‌توانستند با در اختیار داشتن بن‌های خرید مطبوعات، اشتراک مطبوعات و نشریات مورد نظر خود را دریافت کنند.

خبرنگار مهر در بررسی‌های خود، روش‌های ارائه این بن‌ها را به غرفه‌های گوناگون جویا شد و در کمال تعجب، غرفه‌هایی را در این نمایشگاه مشاهده کرد که با دریافت این بن‌ها، سی‌دی، پوستر، لوازم جانبی رایانه و حتی ماکت و اسباب بازی ارائه می‌دهند!

این غرفه‌ها با توجیه اینکه اقدام آنها در نمایشگاه مطبوعات مطابق قوانین آن است و عرضه هلیکوپتر و هواپیما به بازدیدکنندگان مانند سایر محصولات فرهنگی غرفه‌هایشان است، این کار را تا امروز ادامه دادند.

براساس این گزارش، هلیکوپترها و هواپیماهایی در یکی از غرفه‌های مجلات تخصصی پرواز، به قیمت بسیار گران با بن‌های خرید مطبوعات به فروش می‌رسد که رقم 200 هزار ریالی در نگاه اول برای خرید آنها بسیار کم و ناچیز است، اما وقتی یک خانواده 5 نفره می‌تواند با روی هم گذاشتن بن‌های خود و اضافه کردن رقمی از جیب، یک هلیکوپتر قابل پرواز را به قیمت 175 هزار تومان خریداری کند، تعجب همگان را برمی‌انگیزد.