۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۶

تاسیس بانک قرض الحسنه کمیته امداد

با مصوبه شورای اشتغال، کل اشتغال در روستاهای زیر 20 هزار نفر در اختیار کمیته امداد است و باید برای آن برنامه‌ریزی کند.
کد خبر : ۴۱۵۲۴

به گزارش صراط به نقل از فارس: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: پیشنهاد تاسیس بانک قرض الحسنه کمیته امداد چند سال قبل مطرح شد که با نظر مساعد سرپرست کمیته امداد پیشنهاد اولیه آن سرانجام به تصویب رسید.

محمد امید پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با نظر مساعد سرپرست و شورای مرکزی کمیته امداد برای تاسیس بانک قرض الحسنه کمیته امداد، ما پیگیر اقدامات اجرایی آن هستیم.

وی با اشاره اجرای طرح‌های اشتغالزایی در کمیته امداد تصریح کرد: از نیمه دوم شهریور ماه، 88 هزار طرح اشتغالزایی در کشور اجرا شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره)گفت: پرداخت بیمه کارفرمایان و پرداخت تسهیلات به کمیته امداد در کوتاه‌ترین زمان از دیگر اقدامات و تحولات انجام شده در بخش اقتصادی کمیته امداد است.

امید بیان داشت: کل اعتبار کمیته امداد در سال جاری یک‌هزار و 800 میلیارد تومان است در حالی که اعتبارات اشتغالزایی کمیته امداد دو هزار میلیارد تومان است.

وی اظهار داشت: با خروج 80 هزار نفر افراد تحت پوشش از حمایت کمیته امداد، 100 میلیارد تومان صرفه جویی در کمیته امداد صورت گرفته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره)گفت: جشن اشتغال در 20 استان کشور انجام شده و به امید خدا جشن اشتغال کمیته امداد بوشهر نیز در آذر امسال برگزار می‌شود.

امید اضافه کرد: با مصوبه شورای اشتغال، کل اشتغال در روستاهای زیر 20 هزار نفر در اختیار کمیته امداد است و باید برای آن برنامه‌ریزی کند.

وی تاکید کرد: سعی ما بر این است که به مددجویان بگوئیم چه توانمندی دارند تا با استفاده از این ظرفیت زمینه استقلال اقتصادی آنان را فراهم کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به سرمایه‌گذاری 500 میلیارد تومانی شرکت مددجویی توسعه خدمات اشتغال اظهار داشت: هم اکنون 10 درصد سرمایه‌ دامی و کشاورزی کشور در اختیار کمیته امداد است و پنج میلیارد راس دام سبک و 500 هزار دام سنگین در اختیار کمیته امداد است.

امید گفت: 40 هزار بافنده در کل کشور زیر نظر کمیته امداد فعالیت می‌کنند که درخواست‌های کاری زیادی به آنان می‌دهیم.

نظرات بینندگان
بچه قم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۰ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
من فکر می کنم قراره یه خبرایی بشه یعنی اون چندرغازی که 70000 تومان اونوم هر 3 ماه یک بار به فقرا و مستمندا می دادند می دن البته به صورت وام که بایه این بدبختا قسطی به کمیته امداد برگردونن جون دائیه نزدم تو خال!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟