۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۷

«مطهری» در بهارستان ماند

کد خبر : ۴۱۶۱۷
به  گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) و پس از استماع سخنان علی مطهری در نطق استعفایش از نمایندگی مجلس و مخالفان استعفای وی، با 31 ‌رای موافق، 155 رای مخالف و 12 رای ممتنع از 200 آرای مأخوذه، با استعفای علی مطهری نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر از نمایندگی مجلس مخالفت کردند.

مسعود پزشکیان نماینده تبریز، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم نماینده تهران، محمدرضا خباز نماینده کاشمر، ستار هدایتخواه نماینده دنا و بویر احمد‌، اقبال لاهوتی نماینده لنگرود و مصطفی رضاحسینی نماینده شهر بابک در مخالفت با استعفای علی مطهری از نمایندگی مجلس در صحن علنی پارلمان سخنرانی کردند.

به گزارش فارس، علی مطهری در متن استعفای خود از نمایندگی مجلس که آن‌را خطاب به علی لاریجانی نوشته بود، تأکید کرده که "هیئت رئیسه محترم بر خلاف قانون آئین‌نامه داخلی مجلس همچنان درصدد منتفی کردن طرح سؤال است و مجلس قادر به استفاده از اختیارات قانونی خود در انجام کارهای اساسی نیست".

مطهری معتقد است هیئت رئیسه مجلس مخالف طرح سؤال از رئیس جمهور بوده و به همین دلیل مانع اعلام وصول و بررسی این طرح در صحن مجلس می‌شود.

رئیس و اعضای هیئت رئیسه هم تصریح می‌کنند که تعدادی از امضاکنندگان طرح سؤال از رئیس جمهور، امضاهای خود را پس گرفته‌اند و این طرح حدنصاب ندارد و به همین دلیل قابل اعلام وصول و مطرح شدن در صحن علنی مجلس نیست.

علی مطهری استعفای خود را 20 مهرماه نوشته و تقدیم علی لاریجانی کرده بود اما هفته گذشته که برخی اعضای هیئت رئیسه ‌و نیز محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس اعلام کردند امضاهای طرح سؤال از رئیس جمهور تکمیل شده و به حدنصاب لازم رسیده و این طرح به کمیسیون‌های تخصصی مجلس ارجاع می‌شود، مطهری اعلام کرد که استعفای خود را پس می‌گیرد.

با این حال استعفای علی مطهری از نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دستورکار جلسه امروز مجلس قرار گرفت.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۴ - ۱۱ آبان ۱۳۹۰
۱
۰
دلم به حال 31 نفر موافق خيلي سوخت !!!!
انشاء الله استعفاي خودشون!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۴ - ۱۱ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
وزن فراکسیون انقلاب اسلامی(طرفداران دو اتیشه اح...............) ............... دیروز و نمایندگان امروز مشخص شد