۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۹

وزن حامیان دولت در مجلس

آرای موافق با استعفای علی مطهری نشان از چه می​تواند باشد؟ خبرآنلاین: از مجموع اظهارنظرهای نمایندگان حامی دولت در یکی دو ماه گذشته که طرح سوال از رئیس​جمهور جدی​تر شده بود؛ می توان چنین پنداشت که آنها از مخالفان جدی این سوال بودند. سوالی که عدم بررسی​اش، درخواست استعفای علی مطهری را به بار آورد و این بار استقبال همان نمایندگان را به همراه داشت.
کد خبر : ۴۱۶۲۴

به گزارش صراط به نقل از خبرآنلاین «استعفای مطهری رای می​آورد»، «با اینکه مخالفم ولی به درخواست آقای مطهری رای می​دهم»، «وقتی خودشان می​گویند نمی​توانند به وظایف نمایندگی​شان عمل کنند، چه اصراری به حضورشان در مجلس است؟» و ... همه و همه نشان دهنده موافقت آنها با استعفای مطهری بود. مواضعی که عموما از سوی اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی به عنوان حامیان دولت در مجلس و اعضای جبهه نوظهور پایداری، مطرح می​شد. ستار هدایتخواه نمایندهحامی دولت تهران نیز امروز از سوی این طیف در موافقت با استعفای مطهری نطق کرد و گفت که او چون می داند در انتخابات بعدی مجلس رای ندارد، به دنبال کناره گیری قهرمانانه است! اظهاراتی که با فریادهای دو-دو نمایندگان به نشانه مخالفت همراهی می شد.


علاوه بر این افراد، نمایندگان نزدیک به برخی چهره​​های متنفذ دولت نیز درچند روز گذشته موضع مشابهی اخذ کرده و بر تنور استعفای مطهری می​دمیدند.  تمامی اینها گویای صحت نتایج نظرسنجی خبرآنلاین بود که نشان می داد دولت​گرایان بیشترین بهره را از عدم حضور مطهری در مجلس خواهند برد. چرا که به این ترتیب یکی از نمایندگان منتقد دولت که مواضع بانفوذی در مجلس داشت، از عرصه خارج می​شود و دولت​گرایان راحت​تر به اهدافشان دست خواهند یافت.


اما آرای محدود موافق با این استعفا، عملا وزن آنها را در خانه ملت نمایان کرد. ارائه تنها 31 رای -در مجلسی که 290 نفر نماینده دارد-، به درخواست استعفای مطهری نشان داد که دولت​گرایان در مجلس نه تنها وزن چندانی ندارند، بلکه مواضعشان مورد تایید دیگر نمایندگان اعم از اصلاح​طلب، اصولگرای معتدل یا منتقد دولت هم نیست. از آنجا که خانه ملت، جامعه کوچک و منتخبی از کل جامعه سیاسی و اجتماعی کشور است، می​توان وزن دولت​گرایان در مجلس را به کل جامعه نیز تعمیم داد. به این ترتیب اصرار جبهه پایداری بر اینکه وزنی بیش از دو نماینده در جمع 8+7 دارند، رنگ می​بازد و نشان می​دهد که معادلات آنها، آنچنان که باید بر مبنای مستدلی بنا نهاد نشده است.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۷ - ۱۱ آبان ۱۳۹۰
۱
۰
الحق والانصاف مواضع آقاي ............................ در خصوص استعفاي آقاي مط........... بسيار ضعيف ، پوچ و بيمقدار بود و در حقيقت آقاي مط........... وزن بيشتر بخشيد . بهتر بود يك نماينده قوي بجاي ايشان صحبت مي كرد تا طرفداران دولت اينقدر خوار نمي شدند . اين بنده خدا حرفي براي گفتن نداشت و در حقيقت در مقابل مطهري ................. شدند . آقاي .................. انشائ ا... فهميدند چقدر كمك به آقاي مط.............. در انتخابات آينده كردند و نشان دادند چقدر ضعيفند .
عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد .
مجي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۰ - ۱۱ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
نواي پرطنين و عدالت خواهانه بزرگ زاده برومند و خلف نيك وشايسته استاد شهيد مرتضي مطهري همواره درصحن مجلس شوراي اسلامي رساتر است از صداي خش دار و پر از پارازيت وكيل الدوله هاي سر سپرده و به زعم غلطشان بصيرتي!!!!! كه در مقابل فسادو دوروغ ورمالي واختلاس وقانون شكني دولت محبوبشان همواره بنام مصلحت صم و بكم مهرخاموشي بر لبان خود زده اندو راضي اند به آنچه پيش مي آيد و پيش خواهد آمد هرچندخلاف وتخلف از مريدانشان باشد
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز