۰۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۴
در گفت و گوي تفصیلی سعدالله زارعي با صراط مطرح شد

عمده مخالفان در سوریه گروههاي تروریست و عناصر القاعده هستند

كشور سوريه در حدود 100 شهر دارد كه هم اكنون همه حوادث سوريه كه در رسانه ها منعكس مي شود در 8 شهر از اين 100 شهر متمركز است و در 7 شهر از اين 8 شهر نيز تجمعات شكل گرفته حداكثر تجمعاتي 2 هزار نفره است
کد خبر : ۴۵۳۷۱

سعدالله زارعي كارشناس مسايل سياسي در گفت و گو با صراط، به تشريح اوضاع جاري سوريه و ريشه مخالفتهاي غرب و برخي كشورهاي منطقه ايي با نظام سياسي اين كشور پرداخت.

انعكاس تحولات سوريه،آميخته به بزرگنمايي و وارونگي است

به گزارش سرويس سياسي صراط، زارعي با اشاره به نحوه انعكاس وقايع سوريه در رسانه هاي منطقه ايي و بين المللي گفت:در مورد نحوه انعكاس حوادث سوريه در اين رسانه ها دو عنصر وارونگي و بزرگنمايي به خوبي مشهود است.

وي در توضييح بيشتر در اين خصوص افزود:اولا حوادث سوريه مانند بعضي كشورهاي ديگر عربي كل اين كشور را در برنگرفته است و حجم تجمعات موجود نيز به اندازه ايي كه در رسانه ها بزرگنمايي مي شود نيست و ثانيا اين حوادث به هيچ وجه از صبغه مردمي و به قول معروف شعبي برخوردار نمي باشد.

حوادث سوريه در 8 شهر از 100 شهر اين كشور متمركز است/دمشق آرام است

اين كارشناس مسايل سياسي تصريح كرد:كشور سوريه در حدود 100 شهر دارد كه هم اكنون همه حوادث سوريه كه در رسانه ها منعكس مي شود در 8 شهر از اين 100 شهر متمركز است و در 7 شهر از اين 8 شهر نيز تجمعات شكل گرفته حداكثر تجمعاتي 2 هزار نفره است و تنها در يك شهر عدد تجمع كنندگان كمي از 2 هزار نفر بيشتر بوده است كه اين حجم نيروهاي معارض با نظام سياسي سوريه در قياس با جمعيت اين كشور درصد ناچيزي را شامل مي شود.

زارعي اضافه كرد:يكي از مهمترين تفاوتهاي موجود بين سوريه و ساير كشورها مثلا مصر يا تونس اين است كه شهر دمشق به عنوان مركز سياسي كشور آرام است و حتي تجمعي چند نفره ضد بشار اسد در اين شهر شكل نگرفته است .

عمده مخالفان گروههاي مسلح و عناصر القاعده هستند

كارشناس مسايل خاورميانه در تشريح عنصر ورارونگي انعكاس حوادث سوريه در رسانه هاي منطقه ايي و بين المللي خاطر نشان كرد:عمده كساني كه بر ضد حكومت سوریه در تجمعات شركت مي كنند، گروههاي تروريستي مسلح و عناصر القاعده هستند كه به اقدام مسلحانه عليه حكومت سوريه روي آورده اند و لذا اطلاق صفت مسالمت آميز يا مردمي بر مخالفتهاي جاري با نظام سياسي سوريه بي معنا است و از طرف ديگر برخورد مسلحانه حكومت با اين گروههاي تروريستي مسلح از توجيه لازم برخوردار است و اساسا در هيچ كجاي دنيا در برابر اقدام مسلحانه عليه دولت برخورد مسالمت آميز صورت نمي گيرد.

ريشه بزرگنمايي و وارونگي تفاوت سوريه با ساير كشورهاي عربي است

زارعي در تشريح علت وارونه نمايي تحولات سوريه نيز گفت: وارونه نمايي اين تحولات به اين دليل است كه به دليل تفاوت تحولات سوريه با ساير كشورهاي عربي، آمريكا و كشورهايي اروپايي با كتمان حمايتهاي فراوان مردم سوريه از بشار اسد ونظام سياسي اين كشور تلاش مي كنند تا نظام سياسي سوريه را در رديف يكي از رژيمهاي در حال سقوط عربي معرفي كنند.

وي افزود: اين رفتار غرب در قبال سوريه در حالي است كه غرب اصولا در قبال رژيمهاي در حال سقوط رويه توجيه ،سكوت يا همراهي را در پيش گرفته است، مثلا در همين ايام كه خيابانهاي يمن شاهد حضور ميليوني مخالفان عبدالله صالح است، غرب تلاش دارد تا با اعطاي مصونيت حقوقي به رييس جمهور در حال سقوط يمن،مانع از محاكمه علي عبدالله صالح و باز شدن پرونده سي سال خيانت اين فرد به مردم مسلمان يمن شود.

زارعي ادامه داد: همين طور در خصوص بن علي شاهديم كه غربيها و عربستان سعودي اين ديكتاتور ساقط شده را در پناه گرفته اند و اجازه دستيابي مردم تونس به رييس جمهوري كه 23 سال منافع ملي كشورش را در پاي منافع غرب قرباني كرد نمي دهند.

كارشناس مسايل منطقه اضافه كرد: در خصوص ليبي نيز اخباري در رسانه ها منتشر شد كه نشان مي داد غربيها در تلاش بودند تا قذافي را از چنگ نيروهاي انقلابي ليبي رها كرده و در نهايت اين ديكتاتور را حفظ كنند و بعضي اخبار ديگر حاكي از اين بود كه آنها تلاش مي كردند تا از طريق خارج كردن سيف الاسلام قذافي به عنوان اصلي ترين شريك جرايم معمر قذافي و در اختيار گذاشتن ميلياردها دلار از ثروتهاي مردم ليبي در اختيار وي،نظام برامده از انقلاب ليبي را متزلزل كنند.

زارعي افزود:در حقيقت غربيها با اتخاذ تاكتيك وارونه نمايي وانمود مي كنند كه با نظام سياسي سوريه بخاطر ديكتاتوري بودن آن مشكل دارند در حاليكه نظام سياسي سوريه مخصوصا در دوره بشار اسد كارنامه قابل قبولي از ارتباط مردم و حكومت ارائه كرده است و كمتر ترديدي در داخل سوريه درباره پاكدستي بشار اسد وجود دارد.

زارعي در تشريح عنصر بزرگنمايي در خصوص تحولات سوريه نيز خاطر نشان كرد:به هر حال در هر كشوري مي توان تعدادي از مخالفين را در نقطه ايي جمع كرد و بعد با آگرانديسمان كردن آنها،اين تجمعات كوچك را در حد تجمعات ميليوني تبليغ كرد و اين كاري است كه روزانه  در مورد سوريه در حال اعمال است.

دست خارجي در هدايت تحولات سوريه مشهود است
وي در توضييح بيشتر اين نكته افزود:به عنوان مثال در شهر درعا در طول 8 ماه گذشته تنها يكبار تظاهراتي قابل توجه اتفاق افتاد و آنهم يك تظاهرات حداكثر دو هزار نفري بود؛همين طور در شهر دير الزور در شرق سوريه آنچه كه اتفاق افتاده است درگيري بين عناصر مسلح القاعده با نيروي امنيتي و نظامي سوريه است و در همه جاي دنيا با نيروهاي شبه نظامي كه دست به اسلحه برده و ايجاد آشوب مي كنند،برخورد نظامي مي شود در شهرهاي ديگر نيز به هيچ وجه شاهد حضور پي در پي و مداوم مردم و تجمعات نيستيم و در واقع آنچه كه در سوريه اتفاق افتاده است ،حوادثي تك نگارانه است، يعني يك اتفاق در يك نقطه افتاده بعد فروكش كرده است و بعد از چند هفته اتفاقي در يك نقطه ديگر آنهم در مقياس حداكثر دو هزار نفره كه خود اين منقطع بودن اتفاقات در سوريه نشان دهنده وجود نوعي برنامه ريزي خارجي است كه در واقع اين تجمعات را در مقاطع مختلف زماني به شكل آشوبهاي هدفمند و درگيريهاي هدفمند هدايت كرده است و به هيچ وجه نمي توان اين تجمعات را درونزا و خودجوش توصيف كرد و كساني كه طي ماههاي اخير به سوريه سفر كرده اند به خوبي به اين نكته واقفند كه بر خلاف تصوير ارائه شده از سوريه در رسانه هاي منطقه ايي و فرا منطقه ايي در داخل سوريه از آشوب و درگيري چندان خبري نيست.
دست مخالفان از ارائه تصاوير تجمعات ميليوني خالي است/الجزيره دروغ پردازي مي كند
زارعي با توضييح بيشتر عنصر بزرگنمايي ادامه داد: حتي تلويزيونهاي مخالف نظام سياسي سوريه كه تلاش مي كنند هر تصويري را در ابعاد بزرگ به نمايش بگذارند،تاكنون نتوانسته اند تصويري كه بيان كننده حجم قابل توجهي از حضور نيروهاي مخالف در ميدان باشد را نشان دهند و حتي اگر در اينترنت هم جستجو كنيد،چيزي جز تصاوير محدودي كه به هيچ وجه حاكي از بزرگي تجمعات نيست، نمي توانيد مشاهده كنيد و حال آنكه امروزه تهيه تصوير و انتقال آن با يا تلفن همراه بسادگي ميسر است.

زارعي در پاسخ به سوالي پيرامون انعكاس روزمره اخبار تجمعات در نقاط مختلف سوريه در تلويزيون الجزيره قطر نيز تصريح كرد:در اكثر اين موارد وقتي كه تلويزيون الجزيره ادعا كرده است كه مثلا در نقطه ايي از سوريه آشوبي هست، بلافاصله دوربينهاي تلويزيون سوريه آن نقطه را بصورت پخش مستقيم به نمايش در آورند و كاملا ثابت كردند كه اين تبليغات الجزيره عاري از حقيقت است و كافي است ما با كسانيكه به قصد زيارت يا سياحت به سوريه سفر مي كنند گفت و گو كنيم و از آنها آنچه را كه در طول مسير از نقطه ورود به سوريه در مرز شمالي اين كشور با تركيه تا دمشق كه نسبتا در جنوب سوريه است ديده اند جويا شويم كه قريب به اتفاق اين افراد به اين نكته اذعان دارند كه زندگي در سوريه كاملا بصورت عادي جريان دارد و در شهرها ارامش نسبتا كاملي ديده مي شود.

تركيه بدنبال ورود به جهان عرب است/قطر دلالي مي كند!

كارشناس مسايل سياسي در بخش ديگري از اين گفت و گو در خصوص اهداف بازيگران منطقه ايي نظير تركيه و قطر از تلاش براي سقوط نظام سوريه گفت:هر كدام از اين كشورها اهداف خاصي را تعقيب مي كنند.
تركيه به طور مشخص با توجه به مسدود بودن راه عراق ،دالان ورودش به جهان عرب را سوريه مي داند و بر اين اساس تلاش مي كنذ تا نظامي همگرا با آنكارا در دمشق سركار بيايد، قطر نيز اساسا در تحولات منطقه در سالهاي گذشته همواره بصورت يك دلال عمل كرده است و تلاش كرده است از طريق دلالي موقعيت سياسي خود را افزايش دهد و اقداماتي مانند صرف مبالغ هنگفت براي برگزاري جام جهاني فوتبال يا بر عهده گرفتن ميزباني كنفرانسهاي منطقه ايي و يا راه اندازي رسانه ايي در ابعاد منطقه ايي با هزينه بالا در حاليكه ظرفيت اين كشور كوچك بسيار كمتر از اين حرفهاست، همه در اين راستا قابل تفسير هستند.

وي افزود:بين كشورهاي ديگر هم مانند عربستان سعودي و غربيها نوعي پيوستگي و الحاق وجود دارد و همين مسئله براي اينكه كشورهاي عربي عليرغم تعهدي خود در قبال سوريه به عنوان كشور هم كيش،در اين قضيه سوريه هماهنگ با غرب و امريكا عمل كنند كفايت مي كند.

اتحاد سوريه با ايران و تضعيف محور مقاومت،علت اصلي فشار به سوريه است
زارعي با تشريح يكي ديگز از دلايل مخالفت با بشار اسد اضافه كرد:فشار به ايران و تضعيف محور مقاومت در منطقه يكي ديگر از دلايل هجمه به نظام سياسي سوريه است يعني اينكه اين كشورها همگي  تلاش مي كنند محور مقاومت كه در تحولات منطقه حرف اول را مي زند و سلسله جنبان اين تحولات است تضعيف كنند و در حقيقت براي كشورهايي نظير عربستان، تركيه و ساير كشورهاي وابسته به غرب وجود اين محور و نقش آفريني آن در خاورميانه نامطلوب است و بر همين اساس اين كشورها براي شكستن جبهه مقاومت كه به گمان آنها سوريه حلقه مياني آن است تلاش مي كنند.

اختلافات نظري در قبال سوريه نگران كننده نيست
زارعي در پايان اين گفت و گو در خصوص بعضي اختلاف نظرهاي داخلي در خصوص موضوع سوريه تصريح كرد: در صحنه عمل دوگانگي وجود ندارد و دستگاههاي رسمي جمهوري اسلامي ايران بر اساس سياستهايي كلي نظام كه با نظارت عاليه رهبري تنظيم مي شود عمل مي كنند و لذا سفارتخانه ما در سوريه و وزارت امور خازجه و همين طور ساير نهادهايي كه وظايف مختلف اقتصادي، سياسي و فرهنگي بر عهده دارند، همگي بر يك مسير و در يك فعاليت مشترك، اين سياستها را در خصوص سوريه دنبال مي كنند، اما در صحنه نظري  ممكن است بين برخي از مقامات تفاوتهايي وجود داشته باشد كه اين تفاوت در نظر اولا در حد گسترده نيست ثانيا در نهايت اين تفاوت محدود در ديدگاهها وقتي به ساحت عمل مي رسد در آنجا وضعيت كاملا روشن است.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۵ - ۰۶ آذر ۱۳۹۰
۱
۲
یک مسابقه برای بچه . هر کی بیشتر بگوید لعنت الله بر دشمن یا الهی خانه دشمن را بسوزان!
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۵ - ۰۶ آذر ۱۳۹۰
۲۰
۹
تو که راست مي گي ؟! مردم هم چيزي از ماهواره نمي بينند ؟!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پس معلوم شد ماهواره اون چیزی که چشم نمی بینه رو می بینه!!!!!بنده خدا حتی اگه کسی به سوریه رفته باشه و دیده باشه اونجا خبری نیست باز شما می گید ماهواره؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
منظورتون از سوریه لابد دمشقه !؟ به حمص سفر کردین !؟
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۴:۱۸ - ۰۶ آذر ۱۳۹۰
۲۱
۱۴
سلام به این آقا بگوئید مردم ایران را اح....... فرض نکنید مردم ایران از آگهترین مردم دنیا هستند و حال دگر نمیتوان آنها را با این گفتار بیخردانه فریب داد مردم میفهمند گروههای تروریست چه کسانی هستند و حامیان آنها کیست آیا شما نمیبینید یا خود را به کوری میزنید تا بحال نزدیک چهار هزار نفر توسط نیروهای اسد و به حمایت قطعی جمهوری اسلامی شهید شده اند در حقیقت مسئول این خونها چه در سوریه و چه در ایران شماها هستید و شما را فراخوان میدهم به قیامت و اینکه همه چی در این دنیا نیست و باید پاسخگو باشید
لعنت خدا بر مزدوران
دولت حق k1
|
UNITED STATES
آخه ................. تو كه توي آمريكايي چطور تونستي بشماري 4000 هزار نفر شهيد شدن . تو كه اينقدر با دقت ميشمري بگو ببينم توي يمن.عربستان.بحرين.مصر.غزه.روزي چند نفر به مقام شهادت نائل ميگردن.
ناشناس
|
UNITED STATES
خداوند آن کشورهایی را که برای تروریستهای سوری سلاح و پول می فرستند تا این کشور جبهه مقاومت را به آشوب بکشند، لعنت کند.
ناشناس
|
UNITED STATES
دولت حق k1 برو توی مطلب جو ..... رو نیگا کن برات مسابقه هوش گذاشتن
دولت حق (k-1)
|
UNITED STATES
صراط درسته این اسم این اقا یا خانم با من متفاوته اما باعث اشتباه کاربران میشه پس لطفا تایید نفرماید.
سروش
|
UNITED STATES
بیشتر این 4000 نفری که میگی تو درگیری های مسلحانه کشته شدند و اکثرا از مردم عادی نبودند .
گروه های تروریست با حمایت آشکار غرب و اتحادیه عرب و ترکیه و اسرائیل داره فعالیت می کنه و شک نکن اگر پول نفت عربستان نبود ، اینها نمی تونستند این همه سلاح بیارند تو سوریه و حتی به طور موقت چند شهر سوریه رو اشغال کنند .
یه سوال : تا حالا فیلم تظاهرات های چند صد هزار نفری دمشق و حلب و الحسکه رو با تظاهرات های به زور چند هزارتایی درعا و ... مقایسه کردی ؟؟؟
علی از رشت
|
UNITED STATES
در جواب به دولت حق k1

برادر عزیز من در امریکا زندگی نمیکنم و در ایران عزیز زندگی میکنم و اینکه آی پی از امریکاست دلیل بر این نیست که در آنجا زندگی میکنم این شرایط غلط جمهوری اسلامیست که انسان را مجاب میکند تا از آی پی بیگانه وارد شود چون اعتمادی بر اینان نیست
عزیز من شما در جوابم گفتی بگو ببينم توي يمن.عربستان.بحرين.مصر.غزه.روزي چند نفر به مقام شهادت نائل ميگردن. اینو بدون همه استبدادها عاقبتی جز نابودی نخواهند داشت حسنی مبارک و غیره دیکتاتورهایی بودند که مردم آنها را بزیر کشیدند و هر انسان با خردی با ظلم مخالف است در هر مکانی صورت گیرد و اینکه شما جنایتهای اسد را به تروریستها نسبت میدهی و این تصاویر این ملت غیور سوریه را نمیبینید برایم و برای وجدانهای آگاه مورد سوال است
حمایت از رژیم اسد بنفع ایران نیست و ایران منزویتر از گذشته خواهد شد از خدا میخواهم که اینان با این روند ایران را به جنگ نکشانند که این مردم دیگر عین دوران مقدس از آنها حمایت نخواهند کرد میتوانید با اجازه دادن بصورت مسالمت آمیز و حمایت پلیس از مردم این را تست کنید عنوان راهپیمایی هم سکوت برای مخالفت با رژیم ایران

با آرزوی سربلندی برای ایران و ایرانی و تشکر از مدیر صراط که پیام منو درج کردند
ناشناس
|
UNITED STATES
این همه کشته شدن اسمشون رو هم می دونید.
بلاخره اون کسی که کشته میشه کس و کاری داره باید اسماش معلوم باشه بابا اسم ها رو باید بگن ببینن اصلا هم چین ادمی هست یا نه وگرنه به نظر من نمیشه به عربها تکیه کرد و نه به غربیها چاره کار در فهم این که چقدر کشته شدند بررسی تعداد واقعی کشته شده ها با اسم و مشخصات تا معلوم بشه چقدر از کشته شده ها سوری بودن چقدر تونسی مراکشی سعودی و......
ناشناس
|
UNITED STATES
سروش جان این فیلمهایی که گفتید رو ماهواره پخش نمی کنه.مشکل دوستان اینه که ماهواره براشون از شاهد عینی محکم تره
دولت حق (k-1)
|
UNITED STATES
البته اقا علی من رو با این یارو اشتباه نگیرید ولی حرف های شما غلطه.
دولت حق k1
|
UNITED STATES
علي از رشت يه جواب مشتي ولي رشتي رشتي دادي.داداش غيرتت كجا رفته آمريكا اين همه پايگاه توي منطقه داره تاحالا كه هيچ غلطي نتونسته بكنه از اين به بعد هم مطمئن باش.پسر خوب همه ي اونايي كه 8 سال دفاع مقدس كردند خودشون و بچه هاشون بازهم اماده ي دفاع هستند . شما هم از قول مردم صحبت نكن .ايران فقط تهران نيست. تو كردستان استقبال از ولي مسلمين رو ديدي تازه اكثرا سني هستند.پسر خوب 85 درصد مشاركت در انتخابات نشانه ي چيست.24 ميليون به ننه من راي ندادن كه به نظام راي دادند .تازه رژيم كلمه نامناسبي است ولايت كلمه بهتري ميتونه باشه اشك.
k5
|
UNITED STATES
k1 يه كاري نكن بگم k60 و k55555 و بقيه ي بچه ها بريزن روسرت.
ناشناس
|
UNITED STATES
در جواب سروش : به معجزه ساندیس اعتقاد داری !؟ طرفدارهای میلیونی قذافی تو طرابلس یادته ؟ پس کجا رفتن ؟ خودتونو گول نزنید !
جن
|
UNITED STATES
علی رشتی و k-1 کلک بس کنین بحثای سیاسی آبدوغ خیاری رو ... جفتتون راهتون به آلوچه ختم میشه !!
ناشناس
|
UNITED STATES
اونهایی که خیلی ادعاشون میشه آمار کشته شده های عربستان و بحرین و غیره دارن لطف کنند با ذکر اسامی من بنده خدا را هم از نگرانی برهانند !
ak25
|
UNITED STATES
k-1 میگم به روح اعتقاد داری ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۲ - ۰۶ آذر ۱۳۹۰
۱۴
۳
تو از کجا فهمیدی در حالی که رسانه ملی در مورد وقایع سوریه به سربازی رفته! نکنه از همسایه سیم کشیدی !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
بنده خدا امکان دریافت مجوز از وزارت ارشاد وجود داره
موسوی تبریزی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۵ - ۰۶ آذر ۱۳۹۰
۸
۱۷
مخالفان سوریه دوستان و نوکران و جیره خواران صهیونیستا غرب میباشند سوریه دوست امت اسلام و دشمن امریکا ی جنایتکار است ما از دشمنان صهیونیست هستیم و به ان افتخار میکنیم
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۹:۲۸ - ۰۶ آذر ۱۳۹۰
۱۶
۴
اصلا به فرض مخالفین دولت سوریه تعدادشون کم باشه این دلیل میشه که اونهارو به خاک و خون بکشن
ناشناس
|
UNITED STATES
مخالفین رو نمیشه کشت.اما کسایی که اسلحه بدست می گیرن چرا.؟راستی تا حالا اونا اسم و مشخصات کشته شده ها رو اعلام کردن تا واقعا بفهمیم چقدر از کشته شده ها سوری بودن؟مطمئن باش هیچ مخالف نظام سوریه این کار رو نمی کنه!یه سوال دیگه به نظر شما کشتن تروریستها درست نیست؟
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۸ - ۰۶ آذر ۱۳۹۰
۱۵
۶
والله من دلیل این همه وارونه نمایی را برای حکومت دیکتاتور خاندان اسد درک نمی کنم! این داستان تطهیر جنایات خودی ها به هر قیمتی اصلا منطقی بنظ نمیاد! دولتی که اینطور راحت مخالفان را قتل عام می کنه و اینطور مورد انزجار جهانی قرار گرفته، چرا باید از سوی جمهوری اسلامی حمایت بشه؟
اینها اصول جمهوریت را رعایت می کنند یا اسلامیت را؟!
در اینکه حکومت بحرین و یمن و خاندان ضاله آل سعود فاسد و دیکتاتور هستند شکی نیست و مسلما وعده نصرت الهی در مورد ایشان نزدیک است!
اما فکر نکنم دولت بعثی اسد هم خیلی علیه السلام باشد! اینجور حمایت ها هم بیشتر بر تردیدها می افزاید تا ...!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمهوری اسلامی درواقع به خاطر منافع ایران هست که از اسد حمایت می کنه، تا وقتی هم که دولت سوریه، به سبک رژیم های سفاک عربستان و بحرین و یمن مخالفینش رو سرکوب نکرده و اصلاحات سیاسی رو هم انجام بده، مورد حمایت ایران هست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ببخشید شما که به ماهوراه دسترسی دارید نام و مشخصات کشته شده ها رو اعلام کنید تا بفهمیم چقدر تو سوریه کشته شدن!انصافا این حرف بنده منطقی نیست.من قصد مقایسه ندارم اما در جریان فتنه 88 مدام می گفتند کشتار در تهران اما هیچ مشخصاتی رو نگفتند بعدا که به زور 72 تن رو لیست کردن مشخص شده خیلی از اینها یا زنده اند یا قبر ندارند یا وجود خارجی ندارند یا از خونه فرار کردن و غیر تا این که 36 نفر معلوم شدن واقعا کشته شدند از این 36 نفر هم بیش از نصفشون شهدای بسیج و نیروهای امنیتی بودن موند یه عده که 3 تا شون تو کهریزک مردند و بقیه در تظاهرات با اسلحه غیر سازمانی .به نظر من تنها راه چاره در مورد قاتل بودن اسد اینه که هر کی مدعیه دلیل بیاره دلیل نه حرف این و ان که چقدر کشته شدن.اولا باید تروریستها از لیست کشته هاا جدا شن چون اونا ادم نیستند.بعدا باید بررسی کرد کسانی که کشته شده اند رو شناسایی و اسامی شون رو دقیقا منتشر کنند.وگرنه با نشون دادن یه تانک تو خیابون و تصاویر تکراری و احیانا جعلی نمیشه کسی رو قاتل دونست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
من که اصلا خوشم نمیاد با این طرفداری بی چون و چرای ایران از اسد اگه کله بشه مردم سوریه به ما به چشم دشمن سوریه و یار غار اسد نگاه میکنند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ناشناس لطف کن اسامی شهدای بسیجی از فتنه بنویس . یادت باشه کسیو از قلم نندازی !
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
خطاب به ناشناسی که خواهان اسم کشته شده های سوریه شده. برادر من یک صفحه در فیسبوک هست مربوط به مخالفین دولت سوریه شما هم اونجا می تونی عکس و فیلم کشته شده ها رو ببینیی همینطور همه رفتار انسانی!!! و مسالمت آمیز!!!! ارتش سوریه و نیروی های امنیتیش با مردم سوریه و همه اسم کشته شده ها. (حالا البته شما سریع اسم رو تکذیب می کنید و منم میدونم که مشکلتون اسم نیست ولی دیگه فیلم و عکس رو نمی دونم شایدهم میگین آمریکایی ها فیلم تو هالیوود درست کردند برای بی آبرو کردن دولت بشار اسد)
در مورد کشته شده های ایران بعد از انتخابات هم شکر خدا اطلاعات به اندازه کافی توسط سایت ها منتشر شده شما ندیدی دلیل نیست که بقیه هم ندیدند اگر هم قبول نمی کنید خوب برنامه ای بگذارید تک به تک اعلام کنید که نه فلانی که گفتند کشته شده از خانه اش فرار کرده!!!( شکر خدا در زمینه متلک انداختن و اهانت کردن به مرده ها هم سرآمد روزگار هستید!)

اگر به واسطه اینکه بعضی ها مقاومت مسلحانه کردند اسد تطهیر بشه که حق داره ملت رو بکشنه و دست به اسلحه بشه پس باید محمدرضا شاه پهلوی هم تبرئه کنیم چون آن بنده خدا هم با مجاهدین خلق، فداییان خلق و گروه مرحوم اندرزگو و نواب صفوی همین مشکل رو داشت.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوستان، کشته های قیام وال استریت در امریکا فراموش نشوند. البته ظاهرآ فیس بوک توی امریکا چند روزه که فیلتر شده و کار نمی کنه (احتمالآ واسه تعمیرات!!!)
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
برادر ناشناس شما آمریکا هستید اینطور با اطمینان از فیلتر شدن فیسبوک میگید یا به دروغ های یکی از مقامات اطلاعاتی استناد می کنید. بفرمایید این چند صد نفر از دوستان بنده که الان با فیسبوک آنلاین هستند و مشغول کار چطوری بهش وصل شدند لابد اونجا هم پروکسی دارند. خود این فیسبوک تو آمریکاست. چقدر دروغ حدی برای دروغ گویی شما هست؟ کلاً بقول شما چندتا کشته داده این جنبش وال استریت که شما برای توجیه عملکرد خودتون علمش کردید میشه بفرمایید چقدر بوده؟ جالب اینجاست که شما اونور دنیا هست مجرا اخبارتم فقط رسانه های نظام هستند اینقدر مطمئن صحبت میکنی. مرد حسابی خودت بودی که اینطور با اطمینان از همه چیز اینجا صحبت میکنی؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
توهین شما به مقامات اطلاعاتی به خاطر ضرباتی که نظام سلطه و ضد انقلاب از مجموعه وزارت اطلاعات خورده اند، قابل درک هست.
رسانه های اون طرفی روی قتل مشکوک یک خانم در یکی از خیابان های فرعی تهران کلی مانور دادند و ماهها مشغول گریه و زاری و ریختن اشک تمساح برای حقوق بشر در ایران بودند ، ولی به خودشون که می رسه، چندین نفر کشته(سیاه پوست و غیر سیاه پوست) از ابتدای قیام وال استریت تا حالا، و یا قتل اون جوان انگلیسی در درگیری های لندن، چیز مهمی نیست و اتفاقیه که ممکنه در هر درگیری ای رخ بده!! حالا دروغ گوی واقعی کیه؟!
سعید
|
CANADA
|
۰۳:۱۷ - ۰۷ آذر ۱۳۹۰
۸
۵
بنده هم امیدوارم صحبت های این عزیزمان درست باشد و دوباره شاهد داستانی مثل داستان چائوشکو رومانی نباشیم البته اگر خدای نکرده این موضوع تکرار شود وضعیت حکومت ایران با سوریه بسیار بدتر از وضعیت حکومت با رومانی فعلی می شود و شاهد چیزی مثل حمله طالبان به کنسولگری مان باید باشیم.

بهرجهت آقای زارعی و بقیه مسئولین حکومتی حق دارند که هر جور خودشان می خواهند موضوع را تفسیر کنند.چون اگر این رژیم اسد سرنگون شود ضربی ناگواری به سیاست منطقه ای و بین المللی نظام اسلامی می خورد و مجبور هستند با هر وسیله ممکن از اسد دفاع کنند ولو اینکه دستش به خونش هزاران نفر سوری آغشته باشد. اینجا معنی ظلم و ظالم و معترض و آزادی و اینها فقط وقتی معنی پیدا می کند که مظلومین طرف ما باشندو کلاً مرحوم ماکیاولی و باقی کسانی که می گفتند هدف وسیله را توجیه می کند پیش این عزیزان کم می آورند.
میتوانند بگویند بله چون در دمشق و حلب خبری نیست پس این اعتراضات بی عمق و ریشه است. جالب اینجاست که بعد از انتخابات 88 وقتی معترضین در تهران و بعضی از شهرهای بزرگ تظاهرات می کردند همین دوستان می فرمودند که اینها منعکس کننده این نیست که همه مردم ایران معترض نتیجه انتخابات است و این بخاطر این است که دولت مهرورز بیشتر از اینکه به تهران و شهرهای بزرگ برسد به شهرهای کوجکتر و روستاها رسیده و بخاطر همین این خوش نشین ها ناراحتند اما حالا در سوریه مردم خوش نشین دمشق و حلب شدند نماینده کل مردم سوریه و انسان واقعاً تعجب می کند که چطور به سرعت عزیزان حرفهایشان را عوض می کنند.

در زمینه عملیات نظامی هم البته فقط در سوریه اتفاق افتاده ولابد در لیبی قذافی خودش مثل مبارک کنار کشیده بود که برادرمان به آن اشاره ای نمی کند. ایشان یادشان رفته که در بحبوحه انقلاب ایران علیه پهلوی ها هم بعضی گروه مثل مجاهدین خلق، فداییان خلق و حتی گروه های اسلامی مثل موئتلفه و برادر اندرزگو و نواب صفوی و غیرهم هم دست به اسلحه مبارزه مسلحانه شده بودند ولابد با استدلال ایشان حکومت محمدرضا شاه هم حق داشت با انقلاب مردم ایران مقابله کند.

در خاتمه از آن برادرمان که دم از اصلاحات سیاسی بشار اسد زدند می پرسم آیا با وجود یک ریاست جمهوری مادم العمری و خانوادگی میشود اصطلاحات واقعی انجام داد. محمدرضا شاه پهلوی هم اواخر حکومتش پیام داد که صدای انقلاب شما را شنیدم و اصلاح می کنم چطور توقع دارید مخالفین سوری اصلاحات اسد و ادامه آن را بعد از اینهمه سلطه موروثی و کشتار قبول کنند درحالیکه خود شما قول شاه سابق را باور نکردید و تا ساقطش کردید از پا ننشستید؟

در بخشی دیگر گفتید منافع ایران با حضور اسد. مگر برادرمن مشکل فعلی حکومت شما با اسرائیل و امثالهم بخاطر منافع ایران است که حالا با مدافع منافع ایران شدید؟ شما با اسرائیل بقول خودتان مشکل دارید چون به فلسطینی ها و لبنانی ظلم می کند و خاک آنها را اشغال کرده است. ما قبل از انقلاب با اسرائیل رابطه سیاسی داشتیم آیا اون موقع منافع ایران در خطر بود؟ دلیل مشکل شما با اسرائیل علی الظاهر بخاطر ظلم و ستم اسرائیل بر اعراب و مسلمانان است و نه منافع ملی. ما نه قبل از انقلاب و نه بعد از آن نه کشمکش مرزی با اسرائیل داشتیم نه حمله نظامی از طرف این کشور به ما شده. شما بخاطر ایدولوژیتان است که با اسرائیل مشکل پیدا کردید و بخاطر مشکلتان هم به اسد کمک می کنید بفرمایید بغیر از پول مفت دادن به اسد سوریه چه منفعتی برای ایرانی دارد برای شما بله منفعت دارد حالا خوب می توانید خودتان را با ایران یکی فرض کنید ولی همه ما میدانیم که شما اصلاً در سیاست خارجی به چیزی به اسم منافع ملی اعتقادی ندارید اگر اعتقاد داشتید وضع ایران اینطور نبود که پشت سرهم در مجامع بین المللی مختلف محکوم شود (همین سوریه هم با این وضع اسفبارش که محتاج کمک شماست به داد شما در سازمان ملل نمی رسد) آن کسی باید دم از منافع ملی بزند اردوغان است نه شما. در داستان لیبی تا روز آخر وزارت خارجه شما و مسئولین شما حتی حاضر نشدند یکبار قذافی را رسماً محکوم کنند و تا زمانی که خود کارمندان سفارت لیبی در تهران پرچم عوض نکردند شما حاضر به قطع رابطه با دولت قذافی نشدید.شما بفرمایید منافع ملی از دید شما چیست بعد بگویید رژیم سوریه حافظ منافع ملی ایران است.

راجع به دروغ پردازی الجزیره هم که فرمودند خواستم اضافه کنم الجزیره همان شبکه ای بود که اخبار کشتار غزه و جنوب لبنان و انقلاب های مصر و تونس و لیبی را بیست و چهار ساعته منتشر می کرد و شما برای آنها کیف می کردید و تماماً از این شبکه برنامه های خبریتان را تامین می کردید. حالا که به یکی ار دوستان خودتان رسیده شده دروغ پرداز!!! بهرصورت برادر من آینه شکستن کار درستی نیست.!
دولت حق(1-k)
|
CANADA
آقا سعيد مثل اينكه ديشب ................ خواب نداشتي.آخه داداش اين همه بلغور كردي چه شد خنك شدي.
سعید
|
CANADA
برادر دولت حق!!!!(کیوان سابق!)
خیلی از جواب منطقی که به من دادید لذت بردم عزیزم با این ادبیات و اخلاق اسلامی ولایی شما و این قدرت استدلال و پاسخگویی حتماً مردم به شما جذب می شوند، شک نکنید!
علی زنده به عشق سیدعلی
|
CANADA
کیوان!
جوتب! هتاکی و فحاشی جز سوزش و لودگی و بی ادبی نشانههیچ چییز دیگری نیست!
ایشان در مورد مطالبی که گفت جواب میخواد! تا زمانی ادبیات شما این باشه واژه مناسب شما میشه منحرف!
هرچند من با بخش هایی از صحبت های آقای سعید موافق نیستم و انشالله در ادامه در مقام پاسخ خواهم بود
دولت حق (k-1)
|
CANADA
شما دو تا باورتون میشه من اینگونه پاسخ بدم؟! جالبه تا کوچکترین حرفی به صراط می زنم چندین بار اسمم جعل میشه.
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۲ - ۰۷ آذر ۱۳۹۰
۱۰
۵
اي ....، چه وظيفه اي داري شما براي دفاع از حكومتي ستمكار
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۰
۴
۷
استکبار و رسانه های صهیونیستی با تمام دنیای خود به کمک نوکران و نیروی های خود در سوریه امده اند با دروغ ونیرنگ ....ویقین دارم پیروزی از ان حق و حزب الله است دروغگویان زود رسوا خواهند شد نمونه رسوایی زنده شدن کشته شده افشای تصاویر جعلی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
یعنی تو میگی سوریه کشور حق هست و بشار اسد هم جزو حزب الله هستش ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
قابل توجه ناشناس اول :
خیلی راحت میشه تو شرایط خاص خبر کشته شدن کسی که نمرده را منتشر کرد تا پس از آن تمامی اخبار مشابه زیر سوال بره . در هر حال جنگ روانی موثریه منتها وقتی که طرف حسایت ....... باشه ! فقط نگو که عقلت به اینجا نرسیده که میدونم رسیده منتها منافعت ایجاب میکنه بگی همه جعلی بوده !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۳ - ۰۷ آذر ۱۳۹۰
۳
۴
شیعیان درشهر حمص هر روز کشته می شوند نماز جمعه آنها تعطیل شده است - ضمنا چه کسانی با حکومت سوری مخالفت می کنند ؟!!!!!!!!!
سید طاها
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۰
۶
۱
1- هر گونه آسیبی که به سوریه وارد شود تبعاتش شامل حال ما هم خواهد بود، چرا که ما متحد استراتژیک سوریه هستیم و تغییر حکومت بشار اسد ضمن بر هم زدن معادلات منطقه ای در نهایت بدلیل افزایش قدرت اسراییل در منطقه به ضرر ایران، ترکیه، سوریه و لبنان خواهد بود.
2- حکومت سوریه به ظاهر جمهوری ست ولی در باطن بدلیل نفوذ عمیق حزب بعث و ساختاری که اسدِ پدر با تحویل قدرت به فرزند مشابه کشورهای پادشاهی عمل کرده باعث گردیده جمهوریت فقط در ظاهر باشد ولی درنهایت حرف اول و آخر را بشار اسد بزند و این ( اختیارات بی حد و حصر ) باعث شروع اعتراضات در کنار سایر کشورهای عربی بود.
3- کشورهایی مثل آمریکا و اسراییل و اکثر کشورهای اروپایی با فعالیتهای زیاد سعی بر براندازی حکومت سوری دارند و این فرصتی ست بینظیر برای آنها که در کنار معترضین از این فرصت استفاده کنند و برخلاف نظر آقای زارعی ، برخی مردم سوری ( فارغ از تعداد و گرایشات قومی ) با حکومت اسد مخالفند .
4- رفتار حکومت اسد با معترضین در ابتدا بدلیل سرکوب بسیار خشن موجب ادامه اعتراضات و سرسختی بیشتر معترضان شد.
5-بدلیل حمایتهای نسنجیده از سوریه از طرف پاره ای نهاد ها و همان داستان قدیمی موازی کاری در سیاست خارجی باعث بروز احساسات ضد ایرانی در سوریه شد که باعث شد در برخی شهر ها پرچم ایران به آتش کشیده شود. ( بیان کمک 5 میلیارد دلاری ایران به سوریه برای رفع بحران نیز به این مسئله دامن زد )
6- در نهایت مخاطب این مطلب میتواند با رجوع به وجدان خویش قضاوت نماید که آیا مردم سوریه محق هستند یا خیر ، البته قضاوت از راه دور و حاشیه امن قطعاً خالی از اشکال نخواهد بود.
7- به امید حضور آرامش و همدلی و برادری در کشور سوریه.
علی زنده به عشق سیدعلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
تحلیل جالب بود! اما در مورد بند یک تامل جدی تر لازم است تا طرفداری از حق با سیاسی کاری ها لوث نشود
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۲۳:۲۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۰
۱۰
۵
تف بر اسد یزید و حامیانش خونخوارش
حمید
|
NETHERLANDS
بلکه شیطان بزرگ و اذنابش منجمله اپوزوسیون وطنفروش سبز لجنی که آرزوی حمله آمریکا به ایران رو اخیرا علنی کردند به این عمل سزاوارترند
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۰
۲
۰
من باتمام حرفهای اقا سعید موافقم...واقعا درسته.حکومت یزیدومعاویه هم همیمطوربودند.مابالاخره نفهمیدیم دین ازسیاست جداهست یانه.اگه هست که هیچی ولی اگه به قول این اقایون نیست پس کشتارمردم سوریه توسط بشاراسدیاکشتارمسلمانان تبت درچین یاکشتارمسلمانان درچچن روسیه توسط حکامشون چه توجیهی داره؟؟؟ایااونها مسلمان نیستند؟فقط فلسطین مسلمانند؟