۰۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۵
پنج مجله بدون مجوز!

اقدام غیرقانونی موسسه همشهری دور از چشم معاونت مطبوعاتی

«آشپزی مثبت» با مجوز مجله «تندرستی»، «همشهری24 » با مجوز «همشهری ماه»، ماهنامه های «الف» و «پایداری» با مجوز «خردنامه» و با درج قیمت پیشخوان روزنامه فروشان را اشغال کرده اند.
کد خبر : ۴۵۵۳۸
"صراط" پنج نشریه از جمع نشریات همشهری بدون کسب مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات منتشر و بر روی  پیشخوان مطبوعات سراسر کشور به فروش می رسد.
به گزارش سرویس اجتماعی صراط ، موسسه همشهری با استفاده از مجوز برخی نشریات خود ماهنامه های همشهری اقتصاد ، همشهری 24 ، آشپزی مثبت ، الف و پایداری را با دور زدن قانون به صورت ویژه نامه منتشر و توزیع می کند در حالی که در قانون مطبوعات ویژه نامه های روزنامه ها و نشریات دارای مجوز کشور نباید جداگانه توزیع و به فروش برسند.
«آشپزی مثبت» با مجوز مجله «تندرستی»، «همشهری24 » با مجوز «همشهری ماه»، ماهنامه های «الف» و «پایداری» با مجوز «خردنامه» و با درج قیمت پیشخوان روزنامه فروشان را اشغال کرده اند.
این در حالی است که موسسه همشهری پیش از این نیز مجلات دیگری همانند «سرنخ» و «سرزمین من» را با استفاده از مجوز دیگر نشریات خود منتشر می کرد.
براساس این گزارش، صاحب امتیاز هفته نامه «تماشاگر» از سری نشریات موسسه همشهری نیز که به نام علیرضا دبیرعضو شورای اسلامی شهر تهران منتشر می شود قانونی نیست چرا که صاحب امتیاز یک نشریه متعلق به موسسات دولتی و عمومی نمی تواند با نام یک شخص حقیقی ثبت شود. پیش از این نیز روزنامه پیروزی که متعلق به باشگاه فرهنگی ورزشی پیروزی (پرسپولیس) است به صورت غیرقانونی به صاحب امتیازی حبیب کاشانی منتشر می شد و از آبان ماه سال جاری به نام این باشگاه تغییر یافت.
اقدام غیرقانونی موسسه مطبوعاتی همشهری در حالی در دو سال اخیر از چشم هیات نظارت برمطبوعات پوشیده مانده که این هیات با حساسیت خاص، نشریات بسیاری را در محاق توقیف قرار داده است.










این موسسه مطبوعاتی فعال کشور روزنامه سراسری و نشریات همشهری جوان، سرنخ، خردنامه، آیه، دانستنیها، تماشاگر، سرزمین من، معماری، تندرستی، همشهری اقتصاد، داستان، دیپلماتیک و همشهری ماه را منتشر می کند.


نظرات بینندگان
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۱ - ۰۸ آذر ۱۳۹۰
۵
۰
خداوکیلی بگو این اولین اقدام غیر قانونیه ؛
از چشم معاونت مطبوعاتی یا .................
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۷ - ۰۹ آذر ۱۳۹۰
۰
۲
................ شهردار ریاکار حامی فتنه ........... در اقدامی ریاکارانه و فتنه گرایانه بمناسبت ماه محرم بنرهایی در سطح شهر نصب کرده و یک سمبل به رنگ سبز را تیرباران به تصویر کشیده است که غیر مستقیم فتنه گران سال 88 را مظلوم نشان دهد