۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۵

دولت لایحه بودجه را 15 آذر ارائه کند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خواستار شد، دولت لایحه بودجه را در فرصت قانونی تا 15 آذر ارائه کند.
کد خبر : ۴۶۱۹۱

به گزارش صراط رضا عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد زمان ارائه لایحه بودجه 91 گفت: از آقای عزیزی معاون رئیس جمهور بپرسید که چه زمانی لایحه را تقدیم مجلس می‌کند،ما تاکید کردیم که طبق قانون تا 15 آذرماه ارائه کنند، تا فرصت رسیدگی به اندازی کافی وجود داشته باشد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا لایحه بودجه 91 آماده شده است، گفت: از معاونت برنامه‌ریزی بپرسید.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد سال انتخابات مجلس و رسیدگی به لایحه بودجه 91 گفت: انتخابات در 12 اسفندماه برگزار می‌شود و دولت هر گاه لایحه را به مجلس بیاورد، طبق آئین‌نامه بررسی می‌شود و در چرخه قانونی قرار می‌گیرد.
عبداللهی نماینده ماه نشان زنجان در مجلس در مورد گزارش سازمان هدفمندی یارانه‌ها از عملکرد 9 ماهه یارانه ها در مجلس گفت: در این مورد نیز از آقای فرزین سوال شود.
عبداللهی در مورد گزارشی که اذعان دارد 20 درصد بودجه 90 کسری دارد گفت: این مطلب را آقای رحمانی فضلی رئیس دیوان محاسبات گفته‌اند و به این دلیل است که دیوان محاسبات مرتب بودجه را رسیدگی می‌کند، اما این گزارش در کمیسیون برنامه و بودجه ارائه نشده است.
نماینده ماه نشان تاکید کرد: در حال حاضر طرح بهبود فضای کسب و کار در دستور مجلس قرار دارد. اکثر مواد آن تصویب شده و احتمالا هفته آینده به پایان می‌رسد.
عبداللهی در پاسخ به این پرسش که آیا اگر لایحه بودجه دیر به مجلس ارائه شود، آیا دوباره به صورت چند دوازدهم تصویب می‌‌شود، گفت: لایحه چند دوازدهم نمی‌شود و وقتی ارائه شد می‌توانید از سخنگوی کمیسیون سوال کنید، ما فقط اداره کننده کمیسیون هستیم.
عبداللهی در پاسخ به این پرسش که قانون برنامه پنجم تکالیفی برعهده دولت گذاشته که باید در سال اول کارهایی مانند اصلاح قانون کار را انجام دهد، آیا لایحه آن به مجلس ارائه شده است، گفت: این مسایل را از هیئت رئیسه مجلس بپرسید، من اطلاعی ندارم.
وی در مورد اینکه نمایندگان ناظر بر اجرای قانون برنامه هستند گفت: نهاد مجلس ناظر است نماینده ناظر نیست، یعنی هم نهاد مجلس قانون تصویب می‌کند و هم نهاد مجلس نظارت بر اجرای قانون دارد و ما اشکال فردی نداریم.

 

برچسب ها: لایحه بودجه مجلس