۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۱

تلاش ناکام بانکها درکمک به منطقه یورو

کارشناسان بانکی و مالی بر این باورند که اقدام جدید بانکهای مرکزی جهان برای کاهش هزینه مبادلات ارزی کمک چندانی به منطقه یورو نخواهد کرد.
کد خبر : ۴۶۲۰۴

به گزارش صراط ،فارس به نقل از فرانس پرس نوشت : گرچه این اقدام بانکهای مرکزی بزرگ جهان موجب افزایش شاخص سهام در بازارهای مالی شد ولی کارشناسان اقتصادی و مالی معتقدند این اقدام تاثیر چندانی بر حل بحران بدهی و کمبود نقدینگی بانکهای منطقه یورو نخواهد داشت .

بر اساس این گزارش بانکهای مرکزی آمریکا اروپا کانادا ژاپن و سوییس قصد دارند هزینه مبادلات ارزی بر مبنای دلار را کاهش دهند تا بانکهای منطقه یورو دستیابی راحت تر و آسان تری به دلار آمریکا داشته باشند .

تشدید بحران مالی و بدهی منطقه یورو موجب نگرانی سرمایه گذاران بین المللی شده است. اختلافات رهبران فرانسه و آلمان در خصوص میزان مشارکت و دخالت بانک مرکزی اروپا برای حل بحران بدهی منطقه یورو همچنان ادامه دارد. آلمان به شدت مخالف دخالت بیشتر بانک مرکزی اروپا است و خواستار حفظ استقلال آن است .

قرار است روز دوشنبه رهبران فرانسه و آلمان در شهر پاریس در خصوص پیشنهادات آلمان برای اصلاح پیمان اقتصادی و مالی منطقه یورو رایزنی کنند . بانکهای منطقه یورو از ماه اوت تا کنون با کمبود شدید نقدینگی به خصوص منابع ارزی دلاری روبرو هستند .


برچسب ها: تلاش ، ناکام ، بانکهای ، جهان ، کمک ، منطقه ، یورو