۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۲

تظاهرات مردم ترکیه در حمایت از سوریه

آنکارا پایتخت ترکیه شاهد تظاهرات صدها نفر از ساکنان خود بود که سیاست دولت ترکیه را در قبال مسائل سوریه و اینکه تحت نفوذ آمریکا قرار گرفته است محکوم کردند.
کد خبر : ۴۶۲۶۴

به گزارش صراط به نقل از فارس: مردم ترکیه در تظاهراتی صدها نفری با حرکت به سوی سفارت آمریکا با حمایت از سوریه و تاکید بر اینکه نخست وزیر آنان مشغول اجرای طرح خاورمیانه آمریکاست اعلام کردند ملت ترکیه در مقابل ظلمی که به سوریه می‌شود سکوت نمی‌کند.

آنکارا پایتخت ترکیه شاهد تظاهرات صدها نفر از ساکنان خود بود که سیاست دولت ترکیه را در قبال مسائل سوریه و اینکه تحت نفوذ آمریکا قرار گرفته است محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری شوکوماکو سوریه،‌ مردم ترکیه مسیر تظاهرات خود را به سوی سفارت آمریکا تعیین کردند تا سفر جو بایدن معاون رئیس جمهوری امریکا به کشورشان را محکوم کنند.

به گفته مردم ترکیه آمریکا حزب عدالت و توسعه ترکیه به ریاست رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه را آلت دست آمریکا برای اجرای طرح‌های تجزیه‌طلبانه در منطقه دانستند.

این تظاهرات به درخواست اتحادیه جوانان ترک برگزار شد. این اتحادیه در این تظاهرات اعلام کرد که رجب طیب اردوغان مجری طرح خاورمیانه جدید آمریکا شده است اما ملت سوریه و ترکیه برادرند و امپریالیسم غربی نمی‌تواند میان این دو فتنه‌انگیزی کند و ارتش ترکیه نیز سلاحی علیه برادران سوری خود نخواهد شد.

این در حالی است که در روزهای گذشته دولت ترکیه در ادامه سیاست آمریکایی خود علیه سوریه، تحریم‌هایی علیه سوریه اعمال کرد و گزارش‌های خبری از حمایت لوجستیکی آنکارا از گروه‌های مسلح حکایت کرد که در سوریه فعال هستند.

تظاهرات‌کنندگان شعارهایی سر دادند که بر همدستی دولت ترکیه با سیاست‌های آمریکا و غرب و تسلیم شدن آنکارا در قبال طرح‌های غربی تاکید و تصریح کرد که ملت ترکیه در مقابل هدف قرار گرفته شدن ملت سوریه ساکت نخواهد نشست.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، با تاکید بر حمایت خود از ملت سوریه، تاکید کردند که دموکراسی باید به دست مردم سوریه ایجاد شود نه با شیوه‌های استعماری جدید که آمریکا برای منطقه می‌آورد.

کربوجیل رئیس اتحادیه جوانان ترکیه اعلام کرد که روزنامه واتان ترکیه در سال ۲۰۰۳ اعلام کرد که همه رژیم‌های خاورمیانه سقوط خواهند کرد و در مقاله‌ای در همین روزنامه عبدالله گل رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که ترکیه الگوی خاورمیانه جدید خواهد بود و این طرح به سود آمریکا خواهد بود.

رئیس اتحادیه جوانان ترکیه افزود که اسلام حزب حاکم بر ترکیه را باور نکنید... لیبی و عراق نابود شدند، غزه مورد حمله همیشگی است و اکنون سوریه و فردا ترکیه هدف گرفته می‌شوند و علت همه این اتفاقات حزب عدالت و توسعه (به نخست وزیر اردوغان) است.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۳ آذر ۱۳۹۰
۱
۰
صد ها نفري !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ديكتاتور خوب وبد ندارد. شماها چه بخواين چه نخواهين بيداري اسلامي يا به قول احمدي نژاد بيداري انساني به سوريه رسيده است و اسد بعد از 40سال به خواست اكثريت مردم سوريه رفتني است.
سعید
|
Canada
|
۱۹:۲۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۰
۱
۰
تهران تظاهرات صدها نفری!!!(روش نشده بگه صد نفر هم نبودند) میشن اراذل و اوباش و منافق و مزدوران غرب و سلطنت طلب و کسانی که جایی در مردم ندارند. باز خدا پدر ترکیه رو بیامرزه که میزاره صد نفر علیه سیاست های خارجی حکومتش اعتراض کنند مثل تهران نیست که نیروی انتظامی و بسیج بهشون حمله کنند و ازشون فیلمبرداری بشه و بعد بیان سراغشون.

راستی بغیر از خبرگزاری ترکیه هیچ شبکه خبری دیگه ای این اعتراض صد نفره مردمی رو گزارش کرده لطف کنید عکس و فیلم هاش رو بزارین
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۳۵ - ۱۳ آذر ۱۳۹۰
۱
۰
بهتر بود تبتر میزدی تظاهرات جمعی از مردم ترکیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۴ آذر ۱۳۹۰
۱
۰
صدها نفر در برابر كل ملت تركيه!