۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۵

هشدار هند به فیس‌بوک و گوگل

بی توجهی برخی سایت های غربی به حساسیت ها و دغدغه های ملی و مذهبی اقوام گوناگون ساکن در هند باعث اعتراض شدید مقامات این کشور شده است.
کد خبر : ۴۶۳۳۱

به گزارش صراط به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: این مقامات می گویند سایت هایی مانند گوگل، فیس بوک و توییتر، خواسته های آنان برای حذف مطالب حساسیت برانگیز و تفرقه افکنانه ملی و مذهبی از وب سایت هایشان را نادیده گرفته  و به همین علت دولت هند خود بر علیه این سایت ها وارد عمل شده و مطالب مشکل آفرین این سایت ها را سانسور و فیلتر خواهد کرد.
کاپیل سیبل وزیر ارتباطات هند روز گذشته در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در هند به شدت به فیس بوک و گوگل حمله کرد و این دو سایت و برخی سایت های پربازدید آمریکایی را به باد انتقاد گرفت.
مشکل یاد شده پس از آن آغاز شد که برخی از کاربران افراطی و تندروی اینترنت در هند از امکانات فیس بوک، توییتر و گوگل برای انتشار مطالب توهین آمیز و تفرقه افکنانه سیاسی و مذهبی استفاده کرده و به نخست وزیر و رییس کنگره هند و همین طور برخی چهره های مذهبی در این کشور توهین کردند.
وزیر ارتباطات هند که در جمع مدیران شرکت های فناوری و رایانه ای و همین طور خبرنگاران سخن می گفت از این شرکت ها خواست چارچوبی برای حذف محتویات نامناسب و جنجال آفرین از اینترنت ابداع کرده و مانع از دسترسی کاربران به این نوع محتوا شوند.
وی افزود: این امر یکی از دغدغه های جدی ماست و ما باید به حساسیت های مردم هند احترام بگذاریم.
کاپیل سیبل همچنین نمونه هایی از این نوع محتوای نامناسب را در اختیار نمایندگان شرکت های یاهو، گوگل، فیس بوک و مایکروسافت که در این جلسه حضور داشته اند قرار داده است.

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز