۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۵

استفاده ابزاری دولت از یارانه

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته به نظر می رسد دولت با این کار دست به یکسری اقدامات تبلیغاتی زده تا همه مسایل کشور به سمت تاخیردرپرداخت یارانه ها سوق داده شود.
کد خبر : ۴۶۳۵۰

به گزارش صراط عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ممکن است دولت با تاخیر در پرداختن یارانه ها به دنبال تبلیغات سیاسی باشد، گفت: دولت با پرداخت دیر هنگام یارانه ها می تواند اثرات روانی زیادی بر جامعه بگذارد و این شیوه می تواند به عنوان بهترین تبلیغ برای دولت به کار گرفته شود.

مصطفی رضا حسینی قطب آبادی با اشاره بر تاخیر دولت درپرداخت یارانه ها گفت: دولت در رفتارهای خود برای پرداخت یارانه ها دچاردوگانگی شده است چرا که ازطرفی یارانه ها را با تاخیر پرداخت می کند و از طرفی اعلام می کند قصد دارد مبلغ یارانه ها را به سه برابرافزایش دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته به نظر می رسد دولت با این کار دست به یکسری اقدامات تبلیغاتی زده  تا همه مسایل کشور به سمت تاخیردرپرداخت یارانه ها سوق داده شود.

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات دولت برای جلب ظاهری اعتماد مردم است، افزود: در صورتی که دولت برای پرداخت هزینه های فعلی با مشکل مواجه است و توان پرداخت آنها را ندارد چطور وعده سه برابر شدن رقم فعلی یارانه ها را می دهد پس این امر نشان می دهد که این رفتارها بیانگر اقدامات تبلیغاتی دولت است.

وی در ادامه گفت: دولت به واسطه پرداخت ماهانه یارانه ها ،حدود ۷۰ میلیون کارمند برای خود ایجاد کرده است که هر ماهه حقوق دریافت می کنند لذا ادامه روند تاخیرات در پرداخت یارانه ها و همراه شدن آن با گرانی شب عید، جامعه را با چالش مواجه می کند.

حسینی قطب آبادی دولت را درانجام کارهای بزرگ به همراهی با سایر قوا دعوت کرد و افزود: دولت قصد دارد همه کارهای بزرگ را به نام خودش ثبت کند و بگوید فلان پروژه در دولت دهم محقق شده است در حالی که مشاهدات نشان داده دولت به تنهایی توانایی حل مشکلات را ندارد.

نماینده مردم شهر بابک در خانه ملت یادآور شد: دولت با تکروی و بدون هماهنگی با سایر قوا به نتیجه نمی رسد لذا در مجلس همیشه به روی دولت باز است و رئیس جمهور می تواند با قبول اشتباهات خود روی کمک و همراهی مجلس حساب کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نتیجه تکروی های دولت و نادیده گرفتن قوانین و مقررات وعدم توجه به اصل ۴۴ و عدم اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه ها در بازه زمانی که مجلس تعیین کرده است باعث بروز مشکلاتی در جامعه شده است و البته متاسفانه مردم در کوتاهی های دولت، مجلس را نیز مقصر می دانند.

حسینی قطب آبادی با تاکید براینکه دولت با دیرپرداختن یارانه ها به دنبال تحت تاثیرقرار دادن اذهان عمومی است ،یادآور شد: دولت با دیرپرداختن یارانه ها ونزدیک شدن فاصله زمانی بین دوپرداخت دریک ماه مثلا پانزدهم و بیست و هشتم یک برج، می تواند اثرات روانی زیادی بر اذهان عمومی داشته باشد.

وی افزود: اجرای این طرح در اسفند ماه که نزدیک خرید عید است اثرات زیادی بر ذهن مردم دارد و می تواند بهترین تبلیغ انتخاباتی باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: البته دلیل دیگر دیر پرداختن یارانه ها ممکن است کمبود وجه پرداختی دولت باشد و نشان دهد دولت در پرداخت یارانه ها با مشکل مواجه شده است و قصد دارد اول هزینه صنعت را بپردازد که چرخ صنعت کشور نخوابد و بعد یارانه نقدی مردم را واریز کند.

نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای با بیان اینکه احتمال دیگری وجود دارد و ممکن است دولت در حال بررسی پروژه افزایش یارانه نقدی باشد افزود: ممکن است دولت در حال بررسی شعار سه برابر کردن یارانه نقدی باشد که البته با توجه به عملکرد چند وقت گذشته دولت و تاخیر در پرداخت ها زیاد منطقی نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به آثار و تبعات کارهای غیر کارشناسی دولت تاکید کرد: ممکن است دولت برای تبلیغات انتخابات دست به سه برابر کردن یارانه ها بزند و این اقدام در کوتاه مدت خوشایند باشد ولی در دراز مدت آثار و تبعات منفی آن غیر قابل کنترل است.

نظرات بینندگان
په نه په
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۷ آذر ۱۳۹۰
۱
۰
په نه په دولت استفاده ابزاری نکنه کاندیداها بکنن ؟ وایسا و موقع انتخابات ببین که یارانه ها سه برابر میشه ؟