۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۴

بشار اسد: تحريم‌ها ما را نمي‌ترساند

رئيس جمهوري سوريه با ناچيز خواندن تاثير تحريم‌ها عليه سوريه گفت كه هيچ دستوري مبني بر كشتن تظاهركنندگان در سوريه صادر نشده است.
کد خبر : ۴۶۴۰۲

ايسنا به نقل از سايت لبناني النشره نوشت: بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه در گفت‌وگو با شبكه اي.بي.سي نيوز گفت: تروريست‌ها مسئول خشونت‌ها در سوريه هستند نه ارتش سوريه و خبرها در خصوص اينكه ارتش سوريه اقدام به شكنجه و ضرب و شتم مردم مي‌كند، كاملا نادرست است.

رئيس جمهوري سوريه با رد گزارش سازمان ملل در خصوص وضعيت سوريه گفت: چه كسي مي‌گويد كه سازمان ملل يك سازمان صادق و قابل اطمينان است؟

بشار اسد در ادامه سخنان خود عنوان داشت: مسئوليت خشونت‌ها در سوريه متوجه جنايتكاران، تندروها و تروريست‌هايي است كه به تظاهرات مسالمت آميز مردم وارد مي‌شوند و باعث ايجاد حوادث ناگوار در سوريه مي‌شوند.

وي با رد اين ادعا كه كشته شدگان حوادث سوريه از معترضين هستند، گفت: بيشتر كساني كه كشته شده‌اند از حاميان نظام سوريه هستند و نه از مخالفان. حدود 1100 تن از سربازان ارتش و پليس ما در حوادث اخير سوريه كشته شده‌اند.

بشار اسد در ادامه گفت: تنها تعداد كمي از نيروهاي مسلح ما در قبال وضعيت كنوني در سوريه عكس العمل نشان دادند كه پيگرد قضايي آنها انجام شده است.

رئيس جمهوري سوريه با تاكيد بر اينكه اشتباه‌ از فرد ناشي مي‌شود و نه از سازماني خاص گفت: تفاوت زيادي بين سياست سركوب گرانه و اينكه برخي‌ فرماندهان دچار اشتباه شوند وجود دارد. اين دو فرق بسياري با هم دارند ما ملت خود را نمي‌كشيم و هيچ دولتي در دنيا وجود ندارد كه مردمش را بكشد مگر اينكه رهبر آن يك ديوانه باشد.

بشار اسد با تاكيد بر اينكه دولتش اصلاحاتي را در كشور آغاز كرده گفت: مقرر شده است كه انتخابات در سوريه در سال جاري ميلادي برگزار شود.

رئيس‌جمهوري سوريه در ادامه گفت: من نمي‌گويم كه كشور ما هم اكنون يك كشور دموكراتيك است اما ما اصلاحاتي را پيشنهاد كرده‌ايم و اجراي اصلاحات دركشور زمان مي‌برد. همان گونه كه انتقال به دموكراسي نيازمند فراهم شدن شرايط است.

بشار اسد با ناچيز خواندن تحريم‌ها عليه سوريه گفت: تحريم‌ها ما را نمي‌ترساند . ما در طول 30 سال در معرض تحريم بوده‌ايم؛ اين چيز تازه‌اي نيست، تحريم‌هاي اقتصادي سوريه را به انزوا نمي‌كشاند بسياري از تجار به سوريه در حال رفت و آمد هستند.

وي در خصوص اينكه آيا نسبت به وقوع خشونت‌ها در كشورش پشيمان است يا خير؟ گفت: من تمام آنچه را كه براي حمايت از ملتم مي‌توانستم انجام دهم به كار بسته‌ام، هنگامي كه تمام تلاش خود را به كار بسته باشيم احساس گناه نمي‌كنيم. مطمئنا از كشته شدن مردم متاسف هستم ولي احساس گناه نمي‌كنم چرا كه من كسي را نكشته‌ام، مساله مساله احساس گناه نيست.

نظرات بینندگان
په نه په
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۷ - ۱۷ آذر ۱۳۹۰
۱
۱
په نه په ما را میترساند ؟
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۳:۳۲ - ۱۸ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
خدا به داد مردم سوریه برسه
سعید
|
CANADA
|
۰۸:۱۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۰
۱
۰
خوب البته بنده خدا راست میگه سوریه کشوری نبوده که کشورهای دیگه اونو کشور مفیدی از نظر سرمایه گذاری ببیند. یک سیستم حکومتی شبه کمونیستی که باعث شده مردمش عملاً کاری نباشند و کلاً بازار مساعدی برای سرمایه گذاری نیست حتی برای ایرانی ها. برای همین هم هست که خاندان اسد به ایران چسبیدند چون بعینه فهمیده بود از لحاظ تجارت و اقتصادی حتی در حد لبنان هم نیستند بنابراین حاضر شدند لعن اعراب رو بخرند تا سرپا بمونند. تا وقتی پول و کمک ایران هست حکومت بعثی سوریه احتیاجی به پول خارجی نداشته و ندارند.