۱۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۱

گاف شبکه فاکس نیوز

شبکه فاکس نیوز آمریکا در اقدامی غیر حرفه ای تصاویر آشوب‌های دو روز قبل در آتن را به عنوان تصاویر درگیری‌ها بین پلیس روسیه با معترضان به نتایج انتخابات نشان داده است.
کد خبر : ۴۶۴۲۲

فارس: منابع خبری در روسیه گزارش دادند که شبکه تلویزیونی فاکس نیوز آمریکا در اقدامی غیر حرفه ای تصاویر اعتراضات ضد دولتی در آتن پایتخت یونان را به عنوان ناآرامی پس از انتخابات در مسکو منتشر کرده است.

همزمان با تلاش رسانه های غربی برای ناآرام نشان دادن اوضاع در روسیه پس از انتخابات پارلمانی در این کشور، شبکه "FOXNEWS" فاکس نیوز آمریکا در اقدامی غیر حرفه ای تصاویر آشوب‌ها دو روز قبل در آتن را به عنوان تصاویر درگیری‌ها بین پلیس روسیه با معترضان به نتایج انتخابات نشان داده است.

شبکه فاکس نیوز که حامی جناح جمهوری خواهان در آمریکا است به دلیل مواضع جنگ طلبانه اش در حمایت از جورج دبلیو بوش رئیس جمهور سابق این کشور در زمان حمله به عراق،  به عنوان رسانه‌ای تندرو و جنگ طلب در سرتاسر جهان شناخته می‌شود.

این شبکه تصاویری را به عنوان آشوب و درگیری در مسکو منتشر کرده که دو روز قبل اغلب رسانه های دنیا این تصاویر را با عنوان تظاهرات دانشجویان آتنی علیه تصویب بودجه جدید در پارلمان یونان منتشر کرده بودند.

شبکه تلویزیونی RTدر گزارشی با عنوان "out-foxed" این اقدام شبکه فاکس نیوز را پوشش داد و در برنامه های طنز خود نیز بخش هایی را به تمسخر این اقدام مدیران خبری فاکس نیوز آمریکا اختصاص داد.

جنگ رسانه ای و لفظی بین کرملین و کاخ سفید در دو روز گذشته همزمان با اعلام نتایج انتخابات در روسیه پس از آن اوج گرفت که رسانه های آمریکایی و غربی مدعی شدند که در این انتخابات تقلب شده است.

"ولادیمیر پوتین" که حزبش پیروز این انتخابات شد در اولین واکنش به اعتراضات انتخاباتی در کشورش اعلام کرد که آمریکا به آغاز این اعتراضات دامن زد.
 
وی صراحتا از هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا نام برد و تاکید کرد که وی به مخالفان کرملین چراغ سبز نشان داد.