۱۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۹

كلاهبرداران در كمين داوطلبان کنکور

داوطلبان بايد دقت داشته باشند كه در هنگام ورود به صفحه پرداخت بانكي، ‌آدرس صفحه پرداخت صحيح باشد.
کد خبر : ۴۶۴۲۴

ایسنا: معاون اجتماعي پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات ناجا با توجه به شروع ثبت‌نام اينترنتي آزمون سراسري گفت: ثبت‌نام اينترنتي آزمون سراسري فرصتي براي كلاهبرداري اينترنتي است.

سرهنگ محسن ميربهرسي با  اشاره به شروع ثبت‌نام آ‌زمون سراسري سال 91 ضمن هشدار به داوطلباني كه قصد دارند از طريق خريد اينترنتي اقدام به ثبت‌نام كنند، به اين افراد توصيه كرد در هنگام ورود به صفحه پرداخت بانكي به نكات امنيتي توجه كنند.‌

وي در تشريح نكات ايمني به داوطلبان توصيه كرد حتي‌الامكان از مكان‌هاي عمومي براي پرداخت اينترنتي استفاده نكنند و  افزود: در صورت مراجعه داوطلبان به كافي‌نت براي ثبت‌نام‌،‌ توجه داشته باشيد كه ممكن است سارقان با ضبط صداي شما يا همچنين استفاده از نرم‌افزارهاي كليدخوان اطلاعات شما را سرقت كنند، ‌ازاين رو هيچ‌گاه در تماس تلفني يا هنگام صحبت با دوستانتان شماره حساب و رمز خود را به زبان نياوريد.

ميربهرسي گفت: داوطلبان بايد دقت داشته باشند كه در هنگام ورود به صفحه پرداخت بانكي، ‌آدرس صفحه پرداخت صحيح باشد.

وي در توضيح با بيان اينكه درگاه‌هاي پرداخت بانكي آنلاين از پروتكل Https:\\ استفاده مي‌كنند گفت: نشانه آن وجود شكل قفل امنيتي بر روي مرورگر است كه با كليك بر روي آن مي‌توانيد گواهينامه امنيتي درگاه پرداخت را مشاهده كنيد.

معاون اجتماعي پليس فتا به دواطلبان توصيه كرد كه در هنگام پرداخت‌هاي اينترنتي حتما از كيبوردهاي مجازي تعبيه شده در صفحات پرداخت (درگاه بانك‌ها) استفاده كنيد.

وي افزود: كاربران از دادن شماره حساب و رمز بانكي خود به ديگران جدا خودداري كرده و در صورت لزوم، به جاي كمك خواستن از افرد غريبه حاضر در مكان كافي نت‌، ‌از بستگان درجه يك خود كمك بگيرند و در صورت مشكوك شدن پس از پرداخت الكترونيكي، حتما به تغيير رمز كارت عابربانك خود اقدام كنند.