۱۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۸

در برنامه « نود» چه گذشت؟

برنامه اين هفته «90» در حالي پخش شد كه برنامه‌هاي روتين اين برنامه، تحت تأثير ديدار تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس در جام حذفي قرار داشت . در برنامه شب گذشته 90 تماشاگران فوتبال به برد استقلال در دربی 73 رای دادند. سوال نظر سنجي برنامه 90 در شب گذشته به این صورت بود که کدام یک از دو تيم استقلال و پرسپوليس برنده دربی 73 است .
کد خبر : ۴۶۴۳۵
برنامه 90 اين هفته كه به دليل مصادف شدن با ايام عزاداري امام حسين (ع) استثنائا پنجشنبه پخش شد بيشتر پيرامون بازي اين هفته استقلال و پرسپوليس در جام حذفي بحث كرد و ساير بخش‌هاي اين برنامه به نوعي تحت تاثير داربي جام حذفي قرار گرفتند.
به گزارش «تابناک»، برنامه اين هفته با انتقاد هوشنگ نصيرزاده از كميته داوران به دليل "تبعيض ميان داوران و كمك‌داوران، دوم شدن حسن كامراني‌فر در ليست داوران بين‌المللي، ممنوع بودن مصاحبه داوران و ناظران داوري و در عين حال مصاحبه برخي از آن‌ها و نحوه استفاده از داوران جديد" آغاز شد. نصيرزاده به عنوان كارشناس داوري در برنامه حضور داشت.


در این برنامه چند بار ارتباط مستقیم با مجموعه ورزشی آزادی برقرار و در خصوص حال و احوال تماشاگران سرخابی در شب قبل از بازی صحبت شد.

پیش از نمایش دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی حواشی این دیدار نشان داده شد. 

در ابتدا خبرنگار 90 اعلام کرد هواداران تراکتورسازی اجازه ندادند با آنها مصاحبه کنیم. در ادامه نیز مصاحبه‌ای از یکی از پرچم‌فروشان پرسپولیس پخش شد که وی گفت در گذشته به دلالی می‌پرداخته و در بازی‌های حساس بازار بلیت سیاه برپا می‌کرده اما به علت اینکه دستگیر شده و زندان را تجربه کرده تصمیم گرفته از این کار دست بکشد.

در حاشیه دیدار تیم‌های استقلال و شهرداری تبریز نیز یکی از تماشاگران تبریزی صدای عادل فردوسی پور و مزدک میرزایی را تقلید کرد که این امر باعث خنده مجری برنامه 90 شد.

در ادامه برنامه نود 18 رکورد دربی پخش شد که در زیر به آن اشاره می‌شود.

اولین گلزن: احمد منشی‌زاده
بهترین گلزن: صفر ایرانپاک 7 گل
سریع‌ترین گل: ‌علی سامره. دربی 53 در ثانیه 30 برای استقلال 
دیرترین گل: پیروز قربانی. دربی 58 برای استقلال
اولین انتقال بین دو تیم: داریوش مصطفوی از استقلال به پرسپولیس 
افرادی که برای هر دو تیم توانستند گلزنی کنند: غلامرضا فتح‌آبادی، شاهرخ بیانی، مهدی هاشمی‌نسب.
جوان‌ترین بازیکن: حمیدرضا علی‌عسگر
بیشترین حضور: محمود خوردبین که به گفته خودش از سال 59 در تمام دربی‌ها به عنوان سرپرست حضور داشته و شاید در چند دربی غایب بوده است.
بیشترین بازی: علی پروین 25 بازی
مسن‌ترین بازیکن: محمد پنجعلی 37 سال و 190 روز
پرتماشاگرترین دربی: مهر ماه سال 62 حدود 120 هزار تماشاگر 
کم‌تماشاگرترین دربی: بهمن 73 کمتر از 500 نفر  
جوان‌ترین گلزن: مهدی مهدوی‌کیا 19 سال و 353 روز
مسن‌ترین گلزن: کریم باقری 35 سال و 348 روز 
بیشترین بازی بدون باخت: احمدرضا عابدزاده 13 بازی 
بیشترین زمانی که یک تیم طول کشید تا به پیروزی دست یابد: پس از 3 هزار و 106 روز که پرسپولیس توانست در مهر ماه سال 75 استقلال را یک بر صفر شکست دهد.
پرگل‌ترین بازی: 17 شهریور 52 ( 6 بر صفر)
بیشترین قضاوت: محمد صالحی 5 بار 

میهمان ویژه برنامه شب گذشته برنامه 90 مهدی هاشمی‌نسب بود که هم تجربه بازی در استقلال را در کارنامه خود دارد و هم تجربه بازی در پرسپولیس.

مهم‌ترين بخش‌هاي صحبت‌هاي هاشمي‌نسب كه حدود 45 دقيقه ميهمان برنامه بود، به اين شرح است.

* تكنيك و كيفيت فوتبال و بازيكنان امروز از زمان ما بهتر شده است.

* بهترين دوران فوتبالم زماني بود كه در پرسپوليس بازي مي‌كردم.

* براي پوشيدن شماره 8 پرسپوليس از مجتبي محرمي اجازه گرفتم و با اين كار به آرزوي دوران كودكي‌ام كه پوشيدن اين پيراهن بود رسيدم.

* دليل اصلي رفتنم از پرسپوليس تشويق‌هاي زياد تماشاگران و بازي ندادن كادر فني به من بود. البته مسائل مالي نيز كمي تاثير داشت.

* 80 درصد بازيكنان امروز استقلال و پرسپوليس براي‌شان مهم نيست كه تيم‌شان مي‌برد يا مي‌بازد.

* چند روزي است كه ارتباطم را با تيم سياه‌جامگان قطع كرده‌ام.

پس از پايان يافتن صحبت‌هاي هاشمي نسب، حسين عسگري، نايب رييس كميته داوران روي خط برنامه آمد و به انتقادهاي نصيرزاده كه در اول برنامه مطرح شده بود، پاسخ داد. وي ابتدا درباره انتخاب هدايت‌الله ممبيني به عنوان داور داربي جام حذفي گفت: هميشه براي اين ديدار چند گزينه داريم كه تا روز آخر صبر مي‌كنيم تا بهترين و آماده‌ترين فرد را انتخاب كنيم.

وی درباره انتقال خود از پرسپولیس به استقلال و حواشی به وجود آمده گفت:‌ از هواداران پرسپولیس و مسئولین این تیم ناراحت هستم. من به دنبال حق و حقوق خود بودم و تمام احترام را برای مسئولان قائلم. سال اول، قراردادم سه میلیون بود. سال دوم 4 میلیون و سال سوم قرار شد حداکثر قرارداد یعنی 10 میلیون با من بسته شود اما همان سال شنیدم بازیکنانی بودند که با یک سال تجربه 45 میلیون قرارداد بستند. 

این صحبت‌های هاشمی‌نسب باعث شد امیر عابدینی مدیر عامل وقت پرسپولیس با برنامه 90 تماس بگیرد و بگوید بهترین بازیکن من در آن سال‌ها 20 میلیون می‌گرفت و با افرادی مثل هاشمی‌نسب قرارداد 13 -14 میلیونی بستیم.

ميهمان تلفني بعدي برنامه اين هفته عزيزالله محمدي بود كه قرار بود بيشتر درباره برنامه‌ريزي جام حذفي پاسخگوي مجري برنامه باشد. رييس سازمان ليگ برتر درباره دليل انتخاب 14 بهمن‌ماه به عنوان تاريخ فينال جام حذفي گفت: تيم ملي، اسفندماه با قطر بازي دارد و استقلال و ذوب آهن نيز در 22 بهمن بايد در ليگ قهرمانان آسيا رودرروي يكديگر قرار بگيرند. مرحله يك شانزدهم پاياني ليگ قهرمانان آسيا نيز 10 و 11 خردادماه برگزار مي‌شود. ضمن اينكه تيم ملي در اين ماه سه بازي حساس دارد. تنها زماني كه مي‌توانستيم فينال جام حذفي را در آن قرار دهيم و با مشكل فشردگي بازي‌ها و حساسيت زياد روبه‌رو نشويم، 14 بهمن بود. البته اين را نيز بگويم كه ابتدا قرار بود فينال را 12 اسفندماه برگزار كنيم كه متوجه شديم اين روز تاريخ انتخابات مجلس شوراي اسلامي است.

وي در ادامه و در پاسخ به اين سوال كه چرا ديدار ذوب آهن و سپاهان همزمان با داربي جام حذفي برگزار مي‌شود اظهار كرد: اگر اين دو تيم اصفهاني مي‌خواستند مي‌توانستيم بازي‌شان را شنبه برگزار كنيم اما خودشان اين درخواست را نداشتند.

محمدي همچنين درباره ديدار تيم‌هاي استقلال و ذوب آهن كه قرار است كه در 22 بهمن برگزار شود، گفت: يك بار AFC ديدار استقلال را در ليگ قهرمانان آسيا در روز تاسوعا قرار داد كه هرچه تلاش كرديم تاريخش را عوض نكردند. اما اين بار هم تلاش خود را مي‌كنيم تا تاريخ اين بازي و يا حداقل ساعت آن را تغيير دهيم تا بتوانيم به نحو احسن آن را برگزار كنيم. ضمن اينكه ما فكر مي‌كرديم چون استقلال نايب قهرمان ليگ ايران است، نامش را كنار مي‌گذارند و چهار تيم ديگر را در قرعه‌كشي پلي‌آف شركت مي‌دهند اما متاسفانه اين كار را نكردند و باعث شدند كه دو نماينده ما در همان دور اول به يكديگر بخورند.
 
اولین برد استقلال برابر پرسپولیس در 90 !
سوال نظر سنجي برنامه 90 در شب گذشته به این صورت بود که کدام یک از دو تيم استقلال و پرسپوليس برنده دربی 73 است .
 تا ساعت 2 و 30 بامداد حدود دو میلیون نفر در این نظر سنجي شرکت کردند که 52 درصد تیم استقلال را برنده دیدار عنوان کردند  و 48 درصد رای به برد پرسپوليس دادند .
نظرات بینندگان
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۱ - ۱۹ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
در قسمتی از این این برنامه فردوسی پور تعمّدا نماد بوز گرد پان ترک ها و تجزیه طلبان را پخش کرد!!!