۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۹

بشار اسد: ایران با ماست

کد خبر : ۴۶۴۹۱

رئیس جمهوری سوریه چندی پیش در دیدار یک هیئت لبنانی با وی با تاکید بر اینکه غربی‌ها با محاصره سوریه در حقیقت خود را محاصره می‌کنند، تاکید کرد که بحران سوریه در پایان راه خود است و سوریه برای آن پیروز شد.

به گزارش فارس، منابع لبنانی که چندی پیش در قالب هیئتی از دروزی‌های لبنان با سفر به دمشق، با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار کردند، به نقل از وی اعلام کردند که بشار اسد از وضعیت حاکم بر سوریه اطمینان کافی داشت.

این منابع با بیان اینکه بشار اسد در وضعیت خوبی قرار داشت، به نقل از وی تاکید کردند که سوریه بر توطئه بیگانگان فائق آمده و اتفاقات بحران در پایان راه خود است و همه امور تحت کنترل دولت سوریه است.

روزنامه الانباء کویت به نقل از این منابع نوشت: بشار اسد تاکید کرد که پیام‌هایی از کسانی که علیه ما اقدام کردند، به دمشق می‌رسد مبنی بر اینکه ما بزودی به سوریه بازمی‌گردیم.

بنا بر این گزارش، بشار اسد در ادامه این سوال را مطرح کرده است که «چه کاری می‌توانند انجام بدهند؟... هیچ کاری نمی‌توانند بکنند. هر چه اکنون در جریان است، توطئه‌ای خارجی است که از کانال کشورهای خلیج [فارس] انجام می‌شود».

بشار اسد در این دیدار تاکید کرده است که «برخی دولت‌های عربی در خلیج [فارس] تنها درد اعراب هستند».

به گفته بشار اسد «هیچ کس نمی‌تواند سوریه را محاصره کند. آنان [غربی‌ها و اتحادیه عرب] با تصمیم‌های خود، خودشان را محاصره می‌کنند. ایران با ماست. عراق نیز بزودی با خروج آمریکا به بهترین وضعیت خود بازمی‌گردد. لبنان در کنار ماست و اردن نیز تحریم‌ها را رد کرده است. پس چه کار خواهند کرد؟ هیچ کس قادر نیست سوریه را محاصره کند».

اسد در پاسخ به سوالی درباره ترکیه نیز تصریح کرد که آنان نیز حمله به سوریه از خاکشان را رد می‌کنند.

رئیس جمهوری سوریه همچنین گفت که «ما کنترل را کاملا در دست داریم و وضعیت ما قدرتمند و ثابت است. آنان تلاش می‌کنند با اقدامات تروریستی که از خارج حمایت می‌شود، ثبات کشور را بر هم بزنند.

اسد در ادامه نیز تاکید کرد: تهدید و ارعاب و اقدامات رسانه‌ای صدمه‌ای به ما نمی‌زند. ترس در قاموس ما وجود ندارد و روحیه ما بالاست.

چندی پیش نیز برخی منابع خبری اعلام کردند که بشار اسد تا دو هفته دیگر پیروزی کشورش بر توطئه خارجی را اعلام خواهد کرد.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۵ - ۱۹ آذر ۱۳۹۰
۱
۰
به این قسمت توجه کنید :
توطئه‌ای خارجی است که از کانال کشورهای خلیج [فارس] انجام می‌شود .
حالا معنیش چیه ؟یعنی رفیق گرمابه و گلستان ما که به خاطر همدستی در جنایتهاش حتی از مردم سوریه هم فحش میشنویم به خلیج فارس میگه خلیج !!!!!
زادهوش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۲ - ۱۹ آذر ۱۳۹۰
۲
۳
انشاء الله ما همواره با مقاومت خواهیم بود
سعید
|
CANADA
|
۰۵:۱۱ - ۲۰ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
منظورش از ایران، البته حکومت ایران هست.
مقاومتی که دسش به خون 4000 نفر آلوده باشه مقاومت نیست عزیزم خودش عمله ظلمه دردش هم دفاع از مظلوم نیست دردش سوء استفاده از مقاومت و گرفتن امتیاز برای سرپا ماندن حکومتشه!
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۳ - ۲۰ آذر ۱۳۹۰
۰
۱
شماي كه دم از ظلم و ازادي ميزني جواب بده كه اين اسلحه ها كه در سوريه وارد ميشود از كجا ميايند و توسط چه كساني؟ دوم اين مردمي كه بهطرفداري از سوريه و حكومتش راهپيمايي ميكنند چه كساني هستن.؟ لابد اينها را هم با اتوبوس از كشورهاي ديگر وارد سوريه ميكنند؟ تازه شما اول بكو به چي اعتقاد داري تا بعد مشخص بشه از روي عقل حرف ميزني يا از روي بخار معده؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
خیلی بخار دوست داری
بخوری نشده باشی