۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۶

رصد ماه گرفتگی از فراز برج میلاد تهران

مراسم رصد ماه گرفتگی (خسوف) که در نیمه هر ماه قمری صورت می گیرد، شنبه ۱۹ آذر با همکاری برج میلاد تهران و انجمن نجوم آماتوری ایران در برج میلاد برگزار می‌شود.
کد خبر : ۴۶۵۰۲

برنا: این مراسم ابتدا با سخنرانی مسعود عتیقی رئیس انجمن نجوم آماتوری ایران برای افراد پذیرش شده به منظور حضور در این مراسم برگزار می‌شود. همچنین افرادی که برای رصد خسوف از قبل ثبت نام کرده‌اند، مورد پذیرش قرار گرفته و افراد واجد شرایط می‌توانند در این مراسم شرکت کنند.

مسعود عتیقی در سخنرانی خود درباره ماه گرفتگی جزیی، ماه گرفتگی کامل، زمان آغاز و پایان گرفتگی جزئی، زمان آغاز و پایان گرفتگی کامل صحبت می‌کند.

در ادامه برنامه با پخش اسلایدهای نجوم، روش‌های عكاسی از خسوف توسط یكی دیگر از كارشناسان عكاسی نجومی كشور مطرح و بحث وبررسی خواهد شد.

رصدگران مقارن با غروب خورشید و تاریكی نسبی آسمان بر فراز برج میلاد به رصد واقعه از پشت تلسكوپ‌های قدرتمند می‌پردازند و عکسبرداری از خسوف بر فراز برج میلاد تهران با راهنمایی كارشناسان انجام خواهد شد.

در این برنامه افراد پذیرش شده می توانند ضمن داشتن امكان بازدید كامل از تمامی طبقات و بخش‌های مختلف برج میلاد، رصد این خسوف را همراه با امكان عكسبرداری از پشت تلسكوپ‌های قدرتمند انجمن نجوم آماتوری ایران و در كنار کارشناسان این انجن برفراز برج میلاد داشته باشند.

این مراسم از ساعت ۱۵ روز شنبه ۱۹ آذر در برج میلاد تهران شروع می‌شود. برج میلاد تهران پیش از این نیز جهت رصد خسوف ۲۵ خرداد بر فراز برج میلاد تهران میزبان علاقمندان بود و با توجه به استقبال از این برنامه برای بار دیگر این امكان فراهم شده است تا شیفتگان پدیده های خاص نجومی از فراز این سازه نمادین نظاره گر رویداد جذاب ماه گرفتگی كامل بوده واز آن عكسبرداری کنند.