۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۳

کلاهبرداری میلیونی از داخل زندان

کد خبر : ۴۶۵۳۳


مرد شیاد که از داخل زندان و با کمک تلفن کلاهبرداری میلیونی کرده بود در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس استان البرز به دام افتاد.

به گزارش  مهر، ماموران پلیس آگاهی استان البرز چندی قبل در جریان کلاهبرداری های مشابه در سطح این استان قرار گرفتند. تحقیقات مقدماتی ماموران نشان داد فرد ناشناسی با یک تلفن اقدام به کلاهبرداری میلیونی کرده است. مرد تبهکار به صورت حرفه ای عمل می کرد و هیچ ردی از خود باقی نمی گداشت.

او در یکی از کلاهبرداری ها با یک موسسه کرایه خودرو تماس گرفته و با معرفی خود به عنوان دکتر یکی از بیمارستانهای معروف درخواست خودرو کرده بود. سپس از راننده خواسته بسته ای را از ترمینال تحویل گرفته و آن را برای او به بیمارستان بیاورد.

مرد تبهکار پس از چند دقیقه با تماس دیگری از راننده تقاضا می کند پولی را برای او کارت به کارت کند تا وقتی به بیمارستان آمد آن را بگیرد. راننده نیز بی اطلاع از نقشه مرد کلاهبردار این پول را از حساب خود واریز کرده ، اما وقتی به ترمینال می رود متوجه کلاهبرداری می شود.

کلاهبردار تلفنی همچنین در تماس با تالارهای پذیرایی و میوه فروشان ادعا کرده بود قصد برگزاری یک میهمانی بزرگ را دارد. بعد هم سفارش میوه و شام می داد و از آنها می خواست برای پرداخت هزینه کارگرشان را پای دستگاه عابربانک بفرستند تا او پول را اینتر نتی پرداخت کند. مرد شیاد با سواستفاده از سادگی کارگران از آنها می خواست گزینه انگلیسی را انتخاب کنند و بعد از حساب طعمه هایش به حساب خود پول واریز می کرد.

ماموران پس از ردیابی تماس ها و شماره حساب مرد کلاهبردار او را در یکی از زندان های کرج شناسایی کردند. کلاهبردار حرفه ای پس از انتقال به اداره آگاهی با اعتراف به جرم خود گفت: طعمه ها را از نیازمندی روزنامه ها شناسایی کرده و با معرفی خود به عنوان دکتر یا مهندس اعتمادشان را جلب می کردم.متهم پس از اعتراف به جرم خود با قرار قانونی روانه زندان شد.