۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۳

تأثیر چانه‌زنی در تنظیم لوایح بودجه

وی افزود: تحزب موجب اجماع نظر افراد می‌شود و انسجام داخلی را افزایش می‌دهد و باعث بالا رفتن عقلانیت و خردورزی در کشور خواهد شد.
کد خبر : ۴۶۶۲۸

به گزارش صراط به نقل از فارس: نماینده مردم بروجن در مجلس گفت: کیفیت تنظیم بودجه در معاونت برنامه‌ریزی رئیس جمهور متاثر از لابی و چانه‌زنی است.
 
سیروس برنا نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه طی نطق میان دستور در صحن علنی مجلس ضمن تبریک به نیروهای مسلح کشور برای شکار پهپاد آمریکایی اظهار داشت: اگر قرار است در مملکت پیشرفت و توسعه به معنای واقعی کلمه اتفاق بیفتد، الزاماتی را باید مدنظر قرار دهیم که مهمترین آن نیاز به نهادینه شدن برنامه محوری و تحزب در کشور است.

وی افزود: تحزب موجب اجماع نظر افراد می‌شود و انسجام داخلی را افزایش می‌دهد و باعث بالا رفتن عقلانیت و خردورزی در کشور خواهد شد.

نماینده مردم بروجن ادامه داد: تحزب شکاف موجود بین منافع ملی و مصالح عالیه‌ای جهان اسلام را ترمیم خواهد کرد و به تامین منافع و اهداف ملی کمک می‌کند و زمینه از بین رفتن افراط و تفریط را فراهم می‌آورد.

برنا به لزوم تحول اداری در کشور تاکید کرد و اظهار داشت: انتظار می‌رود دولت کنونی و دولت‌های آینده که قرار است بر سر کار بیایند، موضوع تحول اداری را با جدیت دنبال کنند.

وی به تسخیر سفارت انگلیس توسط جمعی از دانشجویان انقلابی اشاره کرد و اظهار داشت: مجلس کاری را کرد که افکار عمومی انتظارش را داشتند. بر این اساس ضمن تاکید و تائید اصل حضور تجمع در آن منطقه به نظر می‌رسد که تهاجم و حمله و خشونت کار غیرقابل قبولی بود که بدون تردید هزینه قابل توجهی را به نظام تحمیل کرد؛ امیدواریم این موارد درسی برای آینده باشد.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: وزارت خارجه در شرایط فعلی به عنوان مسئول اصلی دیپلماسی خارجی کشور در زمینه بحث بهار عربی از فعالیت لازم برخوردار نیست و از موضع انفعالی برخورد می‌کند.

وی افزود: وزیر خارجه قول داده بود ساختار این وزارتخانه را تغییر دهد ولی نشانه‌های جدی برای تغییر این وزارتخانه دیده نمی‌شود.

برنا در ادامه سخنانش با بیان اینکه کیفیت تنظیم بودجه در معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور متاثر از لابی و چانه‌زنی است، ادامه داد: این مسئله واقعیت انکارناپذیری است که مسئولان ذیربط هم آن را قبول دارند و ما امیدواریم این روند اصلاح شود.

نماینده مردم بروجن در بخش پایانی سخنانش خواستار خرید تضمینی شیر از دامداران توسط دولت به قیمت مناسب شد و گفت که امیدوارم مسئولان جهاد کشاورزی به این مسئله توجه کنند.

وی همچنین به مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه‌اش اشاره کرد و از مسئولان اجرایی خواست که اقدام لازم را برای حل این مشکلات انجام دهند.

برچسب ها: بودجه لابی مجلس