۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۷

مانور تمريني انتخابات برگزار شد

وزير كشور اعلام كرد: طي ديروز و امروز در سراسر كشوراز جمله در وزارت كشور، استانداري‌ها، فرمانداري‌ها و بخشداري‌ها مانور تمريني برگزاري انتخابات اجرا شد.
کد خبر : ۴۶۶۵۴

به گزارش صراط به نقل از ایسنا، محمدمصطفي محمدنجار در حاشيه‌ي بازديد از ستاد انتخاباتي كشور در جمع خبرنگاران در رابطه با مراحل طي شده مسير انتخابات، گفت: مانوري كه انجام شده است، گسترده و سراسري بوده و در واقع تمريني براي انتخابات است تا اگر كم و كسري وجوددارد، برطرف شود.

وي با بيان اين‌كه مانور انجام شده در جهت سنجش ميزان آمادگي‌ها انجام شده است، توضيح داد: در اين مانور تست سخت‌افزاري و نرم‌افزاري جامع انتخابات و هم‌چنين توان اجرايي مديران بررسي شده است.

نجار با اشاره به اين‌كه اين مانور بسيار گسترده و در سطح سراسر كشور انجام شده است، گفت: اين مانور با هدايت و مركزيت وزارت كشور انجام شده و در آن به صورت فرضي حدود 4 هزار و 494 نفر مراجعه و ثبت نام كردند و پس از ارسال مدارك، اعلام وصول شد كه به آنها نيز اعلام شده است و با توجه به نرم‌افزارهاي موجود، اين آزمايش به خوبي انجام شده است.

وزير كشور با تاكيد بر اين‌كه اين مانور براي سنجش كيفيت و توان اجرايي كار و هم‌چنين ميزان آمادگي‌ها بوده است، تصريح كرد: علاوه بر ستاد مركزي انتخابات كشور، 31 ستاد انتخاباتي در همه‌ي استانداري‌ها، فرمانداري‌ها و بخشداري‌ها اين مانور را انجام داده‌اند.

وي با اشاره به اين‌كه از سوم دي انتخابات به صورت رسمي شروع مي‌شود و ثبت نام‌ها آغاز خواهد شد، گفت: در اين دوره 207 حوزه‌ي اصلي و هزار حوزه‌ي فرعي وجود دارد واميدواريم با آمادگي كه امسال داريم و با توجه به تجربيات گذشته و هم‌چنين با توجه به اجراي طرح جديدي مبني بر اجراي رايانه‌اي انتخابات در 10 درصد حوزه‌ها به صورت صد در صدي بتوانيم انتخاباتي پرشكوه، پرسرعت و باكيفيت بالا داشته باشيم.

نجار اضافه كرد:اين اقدامات براي ميزان آمادگي، بررسي كيفيت روش‌هاي اجرايي، بالا بردن ميزان آموزشي و آمادگي افراد بوده است.

وزير كشور با اشاره به اين‌كه در اين مانور سراسري هر 25 فرآيند مربوط به انتخابات مورد بررسي قرار گرفته است، تصريح كرد: دراين مانور كليه‌ي فرآيندهاي انتخاباتي با حدود 4 هزار و 494 نفر به صورت فرضي انجام شده است و در مورد اجراي رايانه‌اي انتخابات در 10 درصد شعب، آمادگي‌هاي لازم انجام خواهد شد و سخت‌افزار آن تهيه شده است و در حال حاضر آموزش استاني را شروع كرده‌ايم و با توجه به زمان‌بندي باقي‌مانده، كار به خوبي پيش مي‌رود.

وي هم‌چنين با اشاره به اين‌كه در ايران 30 سال تجربه‌ي انتخابات را داريم، گفت: باتوجه به اين‌كه وجود كم و كسري‌ها در هر مرحله طبيعي است، ما از تجربيات و زحمات گذشته به طور قطع استفاده خواهيم كرد و هم‌چنين با توجه به اين‌كه تيمي كه در وزارت كشور و سراسر كشور فعال هستند، تلاش خود را براي برگزاري بهتر انتخابات دارند، اميدواريم انتخابات پيش رو به خوبي انجام شود و اين مانور هم براي بررسي كم وكاستي‌ها و برطرف كردن آنها بوده است؛ چون تلاش شده تا شرايط واقعي در اين مانور فراهم شود.

انتهاي پيام

 
 

نظرات بینندگان
م.ا.ح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۲۰ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
-
مگه تقلب هم مانور و تمرین میخواد؟
====================
شوخی کردم که یه کم فضا عوض شه
کسی از منافقا جوگیر نشه