۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۸

تسهیلات بانکی برای بافت فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: بر اساس دستور مقام عالی وزارت امسال به حدود 50 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده از خط اعتباری مسکن مهر تسهیلات پرداخت می‌شود.
کد خبر : ۴۶۶۶۳

به گزارش صراط به نقل از فارس مجید کیانپور پیش از ظهر امروز در نشست شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در بوشهر اظهار داشت: بر این اساس سازندگان بافت‌های فرسوده می‌توانند افراد واجد شرایط را در زمان دریافت قسط سوم تسهیلات معرفی کنند که این خود فرصتی برای افرادی است که می‌خواهند در بافت فرسوده سرمایه‌گذاری کنند.
کیانپور همچنین بر ضرورت همکاری دستگاه‌های خدماتی از جمله آب و فاضلاب، برق، گاز و مخابرات نیز تاکید کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس ماده 171قانون برنامه پنجم توسعه دولت در قالب وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها مکلف شدند سیاست‌هایی را ایجاد کنند که سالانه حدود 10 درصد از بافت‌های فرسوده کشور توسط بخش خصوصی و مردم و سرمایه‌گذاری‌هایی که در این بخش صورت می‌گیرد نوسازی و بازسازی شود.
وی یادآور شد: هم‌اینک 70 هزار هکتار در 450 شهر کشور به عنوان بافت فرسوده تعیین محدوده شده است که تا امروز حدود هفت درصد آن یعنی ۵ هزار و 400 هکتار از این بافت در سطح کشور بازسازی و نوسازی شده است.
کیانپور اضافه کرد: از 65 هزار هکتار باقی مانده از بافت فرسوده باید سالانه 10 درصد معادل شش هزار و 500 هکتار در کشور نوسازی و بازسازی انجام شود.
وی تصریح کرد: در خوش‌بینانه‌ترین حالت به ازای هر هکتار 70 واحد نوسازی باید صورت گیرد که جمعا سالی 450 هزار واحد مسکونی باید سالانه در بافت فرسوده مورد بازسازی قرار گیرد.
کیانپور تاکید کرد: بازسازی و نوسازی بافت فرسوده کشور تنها با همکاری شهرداران به‌ عنوان متولیان اصلی بافت‌های فرسوده در استان‌ها انجام می‌شود.
وی با اشاره به قوانین مختلف در این زمینه گفت: اگر قانون‌ها به نحو مطلوبی در کشور اجرا شوند مشکلی در زمینه ترمیم بافت فرسوده کشور نداریم.
کیانپور یادآور شد: شهرداران خود را جدای از وزارت راه و شهرسازی ندانند و با لحاظ کردن تخفیف‌های لازم معادل 500 هزار تومان که در زمینه عوارض شهرداری مربوط به بافت فرسوده پرداخت می‌کردند در اجرای این سیاست دولت را همراهی کنند.
وی افزود: هرچند ردیف اعتباری در بودجه 90 از سوی دولت برای جبران این تخفیف دیده نشده ولی در تلاشیم که در لایحه بودجه سال 91 این کار انجام شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: امسال به 150 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده کشور تسهیلات پرداخت می‌شود.
کیانپور بیان کرد: سقف تسهیلات طبق مصوبه شورای عالی تامین مسکن کشور برای هر واحد مسکونی به ازای هر واحد صنعتی 25 میلیون تومان و هر واحد غیر صنعتی 20 میلیون تومان تعیین شده است.
وی تصریح کرد: امیدواریم با پرداخت‌هایی که صورت می‌گیرد بتوانیم بخشی از این واحدها را تا سال آینده به مرحله بهره‌برداری برسانیم.
کیانپور اضافه کرد: در سال 87، به 10هزار واحد مسکونی بافت فرسوده تسهیلات پرداخت شده، در سال 88 به 30 هزار واحد و در سال 89 به 60 هزار و 552 واحد تسهیلات پرداخت شده که با بررسی‌های آماری متوجه شش برابر شدن نرخ تسهیلات هستیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: این آمارها بیانگر تمایل مردم به مشارکت در نوسازی بافت‌های فرسوده است.
کیانپور اضافه کرد: همچنین امسال برنامه افتتاح 100 هزار واحد مسکونی را در دستور کار داریم.

 

نظرات بینندگان
عباس زمانی از ایلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۰
۱
۰
چرا درصد بهره وام های بافت فرسوده در فروش اقساطی سال 90 متفاوت است عده ای ازجمله خود من بانک مسکن قرار داد چهارده درصد منعقد نموده وهم اکنون دوازده درصدمی باشد گناه ماچیست