۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۷

چه کسانی از دوربرگردان ها سود می برند؟

شهرداری تهران اعلام کرده است 50 درصد دوربرگردان های پایتخت را از بزرگراه ها حذف کرده است. اما دوربرگردان ها موافقانی دارد.
کد خبر : ۴۶۶۹۴

به گزارش صراط به نقل از خبر آنلاین یکی از مدافعان این طرح حمید بهبهانی، وزیر راه پیشین است. او که در زمان شهرداری محمود احمدی نژاد، معاون حمل و نقل و ترافیک او شد، پیش از این در این باره گفته: "ایران اولین کشوری است که طرح دوربرگردان ها را مطرح کرده است چرا ما نباید اولین باشیم؟ همیشه کشورهای دیگر پیشرو بوده اند و یکبار هم ایران پیشرو بوده است. یک بار هم ما طرح هایمان را بسته بندی کنیم و برای سایر کشورها بفرستیم."

مهمترین انتقاد به دوربرگردان ها، خطرپذیری بالا و غیراستاندارد بودن انهاست. حتی یکی از شهرداران اروپایی که چند سال پیش به ایران آمده بود، با شگفتی، پرسیده بود، هر سال این دوربرگدان ها چقدر خسارت مالی و جانی دارد. اما بهبهانی دراین باره معتقد است دوربرگردان های غیراستاندارد مربوط به مدیریت کنونی شهرداری تهران است و البته این بحث سیاسی است.
 
اما اکنون استاندار تهران به دلیل دیگری موافق دوربرگردان است. مرتضی تمدن درباره حذف 50 درصد دوربرگردان های پرخطر در شهر تهران، به پانا گفت: "توصیه ما به مسئولان شهرداری تهران این است که پیش از حذف این دوربرگردان ها حتما مطالعات لازم را انجام دهند زیرا حذف دوربرگردانها باسهمیه بندی بنزین مقرون به صرفه نیست. این مساله فنی است و نمی توان مطلقا گفت این کار خوب است یا بد، اما با توجه به وضع موجود شهر تهران حذف دوربرگردان کار صحیحی نیست."

به گزارش خبر آنلاین، او با تعدیل مواضع قبلی اهالی دولت درباره دوربرگردان ها گفت: "شاید از نظر کلی بتوان گفت که دوربرگردان برای هر جایی مناسب نیست، در شرایط موجود اگر فردی بخواهد تغییر مسیر بدهد با توجه به محدود بودن سهیمه بنزین و هزینه آن مقرون به صرف نیست از سویی این تردد بی مورد گره ترافیکی را تشدید می کند."

استاندار تهران با بیان اینکه تصمیم حذف دور برگردان ها از سطح شهر تهران تصمیم مناسبی نیست، تاکید کرد: "دوربرگردان ها در وقت، سوخت و کاهش ترافیک صرفه جویی می کند اما باید دلایل مسئولان شهری را برای حدف این مورد جویا شد. این کار شهرداری تهران کار قابل قبولی نیست، توصیه ما به مسئولان شهرداری تهران این است که پیش از حذف این دوربرگردان ها حتما مطالعات لازم را انجام دهند تا تصمیم گیری عجولانه ای صورت نگیرد."

تمدن از مسئولان شهری خواست تا مطالعه بیشتری برای حذف این دروبرگردان ها داشته باشند و البته گفت: "من به شخصه حذف این دوربرگردان ها را سیاسی نمی بینیم."

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Russian Federation
|
۰۸:۲۷ - ۲۱ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
واقعا از مسئولان در این رده بعیده خسارت تصادف های رانندگی خیلی عمیق تر از بنزین وسهمیه اینگونه مسائله. جان مردم هم مد نظر باشه.شاید طرح مذکور از عوامل کاهش استفاده از وسائط نقلیه شخصی باشه.