۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۴

دايي و «مرحوم مقتول علي دايي»

کد خبر : ۴۶۷۰۲

سیدجواد رسولی، سردبیر همشهری جوان در گفت‌وگو با نوزدهمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات، مطالب جالبی در مورد این مجله گفته که بخشی از آن را می خوانید: 

· پرتيراژترين و پرفروش‌ترين شماره همشهري جوان مربوط مي‌شود به فروردين 88، زماني كه تيم ملي ايران بعد از شكست در برابر عربستان تا حد بسيار زيادي شانس رفتن به جام جهاني را از دست داد. علي دايي همان شب بركنار شد. ما در اولين شماره فروردين‌ماه آن سال آگهي ترحيمي روي جلد مجله كار كرديم با عكس دايي و تيتر «مرحوم مقتول علي دايي». پرونده اين شماره درباره اين بود كه چطور با ندانم‌كاري‌هاي فدراسيون فوتبال، يكي از پتانسيل‌هاي فوتبال كشور به اين شكل از دست رفت. اين شماره به خاطر جلد متفاوتش بسيار مورد توجه قرار گرفت و خيلي زود ناياب شد. آن هم در شرايطي كه تيراژ بالايي برايش در نظر گرفته شده بود.

· همشهري جوان تلاش مي‌كند به مخاطبش بگويد با او در مسير طي كردن دوران جواني همراه است، با سختي‌ها و مشكلات اين مسير بيگانه نيست، دردها و مشكلات را درك مي‌كند، نقدهايي كه به وضعيت فعلي جامعه ما وارد است را مي‌پذيرد و خودش هم نقدهاي فراواني دارد اما با همه اينها نبايد همه چيز را سياه ديد و نااميد بود. همشهري جوان مي‌كوشد فرهنگ اميد داشتن و برخورد مثبت با مسائل زندگي را براي خواننده‌اش بازنمايي كند.

· جامعه هدف ما ابتدا دانشجويان هستند. اگر توانسته بوديم اين قشر را راضي كنيم، الان چهار ميليون نسخه در هفته تيراژ داشتيم! اصولاً راضي كردن جوان‌ها كار بسيار دشوار و اغلب غيرممكني است. اين ويژگي دوره جواني است. با اين حال بيشتر كساني كه با ما همراه شده‌اند بازخوردهاي مثبتي به ما داده‌اند.